BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Äntligen kom Mattis till världen efter en lååång och hemsk igångsättning som tyvärr slutade i snitt då han fixerade sig fel med huvudet. Mår helt okej men är trött! Han vägde 4864 g och var 55 cm lång hehe. Han äter på som en häst och håller ett bra sockervärde. Jag har fått nån infektion så har tagits massor av prover. Så skönt att det äntligen är över!
Grattis till er alla som fått! Vilken babyboom senaste dygnet! Själv går jag fortfarande och väntar...Är det någon annan kvar i tråden nu som inte fött än?
Äntligen kom Mattis till världen efter en lååång och hemsk igångsättning som tyvärr slutade i snitt då han fixerade sig fel med huvudet. Mår helt okej men är trött! Han vägde 4864 g och var 55 cm lång hehe. Han äter på som en häst och håller ett bra sockervärde. Jag har fått nån infektion så har tagits massor av prover. Så skönt att det äntligen är över!
Fyra? nya bebisar sen jag var inne igår. Stort grattis till er allesammans. Läskigt med akutsnitt bimbim79, skönt att allt gått bra i slutändan.
Tror ni är ett par tre stycken som väntar. Häng i, snart är era sötnosar här.
Grattis till alla nya små guldklimpar!! Så härligt att vi alla snart har fått! Håll ut ni som är kvar, snart har ni också bebis!!
Började läsa från början av tråden härom dagen och det var både kul och lite sorgligt att läsa. Kul att vi är så många som hängt tillsammans här under alla månader och följt varandra. Sorgligt när jag påminns om resan med tvillingarna...
Tror att många som var med i början inte hängde med hela vägen, undra hur det gått för dom? De har säkert sina bebisar nu också.
Många var vi som mådde fruktansvärt illa och många var vi som var oroliga. Alla krämpor vi kämpat oss igenom...
Vi har en som förlorade sin bebis nästan vid målgång..så tragiskt.
Vilken resa tjejer! .....och så många nya små liv vi skapat!
Igår 4/8 kom äntligen vår tös till världen. 12 dagar över tiden. Allt drog igång vid 01 på natten, med värkar som började fresta i ordentligt. Vid 02-snåret kom de var 5-7 minut. 06.27 kom vi in till förlossningen. Då ökade värkarna ordentligt i styrka och frekvens ca 3 var 10:e minut. Var öppen 4 cm vid första undersökningen. La mig i badet en stund men kände efter en stund att det blev outhärdligt och ville ha epidural. När jag kom upp ur badet fick jag några riktigt kraftiga värkar med ordentligt tryck neråt. Bm kollade och jag var öppen 7 cm, nästa värk gick vattnet och efter det tog det 18 minuter varav 8 min krystvärkar sen var hon ute Kl 08.58. Det gick alltså galet fort på slutet. Kändes jobbigt att inte ha någon kontroll men samtidigt skönt att det gick fort. Med sonen gick jag 48 timmar med regelbundna värkar och 45 min krystvärk innan han var ute så det var en väldigt stor skillnad i tid denna gång.
En annan helt galen sak är ju att hon på TUL i måndags beräknades väga ca 2900 gram. När hon kom ut igår (4 dagar senare) vägde hon 4165 gram och var 51 cm lång. Åh vi som har varit så oroliga att något skulle vara fel.. Måste ju blivit en rejäl felberäkning helt enkelt... Eller så gjorde kebabtallriken jag åt i onsdags susen, hahaha :D
Dexter föddes med akut snitt inatt, 54 cm och 3550 gram. Moderkakan lossnade helt. Vet inte allt, ska läsa journalen imorgon! Men vi båda mår bra, behöver vila efter chocken och återhämta lite krafter!
Grattis du oxå Malimari.... nu var det allt många på slutet som fick nästan samtidigt....är det nån kvar?
Grattis! :)
Dexter föddes med akut snitt inatt, 54 cm och 3550 gram. Moderkakan lossnade helt. Vet inte allt, ska läsa journalen imorgon! Men vi båda mår bra, behöver vila efter chocken och återhämta lite krafter!