BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Åh vad kul! Det blev på min mans födelsedag. nästa år fyller han 40 :) .....grattis så hemskt mkt. Till en stor å liten kille på samma gång ... äntligen över....bebis mys. 15 dagar skiljer det våra grabbar :)
Här är min förlossnings berättelse.
Vaknade vid 06 och hade inga värkar eller dyl. Åt frukost och deppade att ingen bebis skulle komma och att jag skulle få göra igångsättningen som skulle vara nästkommande dag.
Vid 9:30 börjar jag känna svaga värkar som kommer regelbundet. Hoppades att det var på riktigt men var väldigt osäker.. låg från 9 till 13 och provade bada,Alvedon för att se om det var på riktigt eller låtsas. Vid 15 åker vi in till förlossningen för kontroll och då hade jag ca 6 min imellan värkarna.. som fortfarande var väldigt smärtfri (lätt att andas igenom dom)
Fick ligga med ctg till 15:30 sedan kollade bm hur öppen jag var. Hon sa att hon kunde göra en hinsvepning om jag var lite öppen så kanske jag slapp igångsäggningstiden nästkommande dag.
Var öppen 4-5 cm. Skrevs in på förlossningen 15:45 och börjar genast med lustgas. Efter några värkar så vill jag ha epudral. Får epudralen runt 16:50 narkosläkaren stack fel några gånger och vi fick göra om det. Men tillslut så funkade det. Smärtan försvann men trycket var kvar. Skönt var det.. låg med ctg efter i 30 min sen gick jag på toa vid 17:20 och börja känna mycket tryck neråt.
Går tillbaka till rummet och larmar bm för jag vill att hon ska kolla hur öppen jag är. I samma stund så börjar jag låta och står och krystar. Vattnet går samtidigt och jag får fort lägga mig fort på sängen. Bm känner och bebis är på väg ut. Krystar i ca 10 min sen klockan 18:05 kom världens finaste kille ut med navelsträngen runt halsen. 4170 g och 53 lång han bajsade världens lass när han kom upp på magen och ännu en gång innan han vägdes så barnmorskan var säker på att han vägde 4200 när han föddes. Förstår inte vart ungen fick plats!
Allt gick bra och bebis mådde toppen hela tiden. Nu ligger vi på BB och håller på med denna ammning... Bröstvårtor som blir sneda och fel tag men snart så lär vi oss. Vi får vara kvar till imorgon (48h eftersom jag hade gbs och hann inte få droppet)
Är det någon som har länken till nya gruppen? Orkar inte gå bakåt och leta :)
Är det någon som har länken till nya gruppen? Orkar inte gå bakåt och leta :)
Här är min förlossnings berättelse.
Vaknade vid 06 och hade inga värkar eller dyl. Åt frukost och deppade att ingen bebis skulle komma och att jag skulle få göra igångsättningen som skulle vara nästkommande dag.
Vid 9:30 börjar jag känna svaga värkar som kommer regelbundet. Hoppades att det var på riktigt men var väldigt osäker.. låg från 9 till 13 och provade bada,Alvedon för att se om det var på riktigt eller låtsas. Vid 15 åker vi in till förlossningen för kontroll och då hade jag ca 6 min imellan värkarna.. som fortfarande var väldigt smärtfri (lätt att andas igenom dom)
Fick ligga med ctg till 15:30 sedan kollade bm hur öppen jag var. Hon sa att hon kunde göra en hinsvepning om jag var lite öppen så kanske jag slapp igångsäggningstiden nästkommande dag.
Var öppen 4-5 cm. Skrevs in på förlossningen 15:45 och börjar genast med lustgas. Efter några värkar så vill jag ha epudral. Får epudralen runt 16:50 narkosläkaren stack fel några gånger och vi fick göra om det. Men tillslut så funkade det. Smärtan försvann men trycket var kvar. Skönt var det.. låg med ctg efter i 30 min sen gick jag på toa vid 17:20 och börja känna mycket tryck neråt.
Går tillbaka till rummet och larmar bm för jag vill att hon ska kolla hur öppen jag är. I samma stund så börjar jag låta och står och krystar. Vattnet går samtidigt och jag får fort lägga mig fort på sängen. Bm känner och bebis är på väg ut. Krystar i ca 10 min sen klockan 18:05 kom världens finaste kille ut med navelsträngen runt halsen. 4170 g och 53 lång han bajsade världens lass när han kom upp på magen och ännu en gång innan han vägdes så barnmorskan var säker på att han vägde 4200 när han föddes. Förstår inte vart ungen fick plats!
Allt gick bra och bebis mådde toppen hela tiden. Nu ligger vi på BB och håller på med denna ammning... Bröstvårtor som blir sneda och fel tag men snart så lär vi oss. Vi får vara kvar till imorgon (48h eftersom jag hade gbs och hann inte få droppet)
Hej! Allt går bra här. Han var utan andning / puls i ca 2 minuter. De sövde mig 23.16 och 23.19 låg han på akutbordet för att få hjälp. Hjärtkompressionerna påbörjades samtidigt som de lyfte han ur magen. Han själv är helt opåverkad av det som hände, pigg, nyfiken mycket vaken, äter sover bajsar som han ska. Väldigt suttig och mina bröst känns som öppna sår!
Härlig berättelse :)..... skönt att det kom igång av sig själv i rättans tid.... mina bröst vårtor blir oxå sneda av amning men han lär sig inte. Bara ibland tur å då känns det skönare och bättre flöde..... det är nog största problemet till varför min amning inte fungerar. Vill inte ge upp. Calma flaskan hjälper honom ändra sug teknik när han väl tar den förstås:( allt mitt liv är amning just nu lol.
Här kommer då min berättelse.
Kom in för bedömning 7.30 4/8. Allt ser bra ut, lillen mår bra enligt ctg, UL, mekanisk kontroll. Tappen är mjuk mogen så de vacklar hur de ska göra. Läkaren uppger hon tycker det är lite snålt med fostervatten och det kan ju ta tid att komma igång så hon bestämde att nu kör vi.
Kom upp och blev inskrivna på förlossningen, jag börjar bli nervös. Kontaktar stora barnens pappa för att informera så han kan hålla lite kontakt med tonåringen som är hemma själv. Så ska de då lägga in katetern, jag har alltid varit väldigt känslig i området runt tappen, mår illa, svimfärdig osv av bara en vanlig gyn kontroll. Så lägga in katetern var en fruktansvärd upplevelse för mig. Lättblödande var jag visst med så maken blev rätt vit i ansiktet. Men med allt på plats va processen igång. Drar spänner hela dagen, sammandragningar de går att andas igenom, uppe o går utan större problem hela dagen. Det gör ont men är hanterbart med värmekudde och alvedon. Vid 20.30 börjar det göra rejält ont. Ringer efter personal, känner att jag är kissnödig med och att ska jag komma upp osv så är det nu inte en minut senare. Här eskalerar det, får veta att bm kommer strax, strax blir 40 minuter, slutar med att maken går och hämtar dem, då är jag borta av smärta. Får panik när jag märker att jag inte kan hantera det. Personalen vill ha mig till att gå till förlossningssalen men det går inte, det tåget hade gått. Tillslut kom det charmiga jaget fram varpå jag ryter till att ni kör fan in mig nu så jag får lustgas. De lydde ;)
När jag väl fått den så tog jag mig över till förlossningssängen utan större problem, de tappar mig på urin, här nånstans går vattnet, jag ber om Eda. Narkos är upptagen på en annan sal med ska komma såfort han kan och de förbereder med nålar o dropp. Läkaren är på plats för att sätta skalpelektrod,är nu öppen 8 pulsen rasar på bebis, de vänder mig åt alla håll. Maken sitter vid detta läget i fåtöljen i hörnet och håller för öronen, som han sa efteråt, jag förstår för mycket av det de sa. Jag har inget annat val än helt enkelt bara skrika mig igenom värkarna, har aldrig åkt säng så fort, 23.10 lämnade vi avdelningen för att komma till Op, 23.19 är Dexter ute och omhändertagen. 00.10 har de stoppat blödningen och sytt ihop mig. Hade ont och mådde rätt illa när jag vaknade, ledsen när jag kom ihåg allt man är ju helt lost i huvudet efter narkosen innan det kommer ikapp. Har tagit ett dygn att landa i det som hänt.
Både bm och uskor har varit uppe å hälsat på idag så har kunnat fråga om det vi undrat. Läkaren kommer o pratar imorgon så ska prata med maken idag om det är nåt vi vill veta eller fundera på, lätt o glömma vad man vill fråga, så får skriva upp om det är nåt speciellt :)
Så nu ses vi i andra tråden istället! :)
Hej alla, det är ett tag sen jag var inne, man har fullt upp med bebisen :)) hon är tre och en halv vecka gammal, vi njuter hela tiden, hur mår ni?
Och grattis till er alla som har fått era bebisar