• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Noccis
    Malimari skrev 2017-08-03 11:36:50 följande:

Var hos min bm på mvc för sista besöket imorse. Inbokad igångsättning 10/8. Nere efter det så åkte vi till Östra för den där studien där de jämför igångsättning i vecka 41+ jämfört med 42+. Blev lottad till den tidiga gruppen och hade även tur att det (hittills) fanns en tid att boka igångsättning kl 17 idag :D Så om det inte blir fullt av andra "vanliga" så blir det av IDAG! SÅ GLAD.

Va kul!! Grattis Håller tummarna för dig. Snart har du din älskade bäbis i famnen <3
  • Bimbim79
    Malimari skrev 2017-08-03 14:04:04 följande:

Positivt att jag inte hört än alltså, då är det ju inte fullt än

Grattis! Då är du snart i mål!!!
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-03 11:02:09 följande:
    Fy fan!!! Tills på tisdag?!! Men då är du bf+14 va? Hoppas imorgon!!! Själv händer inte mycket än dom där jäkla värkarna till och från.. gör ju ont! Vad är det för fel på kroppen när det aldrig startar??!!!
    Japp, tror inte på detta att gå över mer än Max 14 dagar faktiskt! Jag är inte 25 längre, moderkaka mm tappar ju stunsen, vill ju inte han ska få näringsbrist därinne. Än är han iaf pigg o boxas som vanligt men känner sådär inför att vänta t tisdag! Men vi får se vad de säger imorgon! Har jag tur drar det igång när de gör vaginal undersökning ;)
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-03 16:20:12 följande:

Japp, tror inte på detta att gå över mer än Max 14 dagar faktiskt! Jag är inte 25 längre, moderkaka mm tappar ju stunsen, vill ju inte han ska få näringsbrist därinne. Än är han iaf pigg o boxas som vanligt men känner sådär inför att vänta t tisdag! Men vi får se vad de säger imorgon! Har jag tur drar det igång när de gör vaginal undersökning ;)

Precis!! Vad är oddsen att det ska starta innnan tisdag när det inte startat än?! Jag hoppas verkligen att du får startas imorgon!! Jag tror faktiskt du får det :) man ska inte gå över för länge det är ju därför man nu gör en studie om att sättas igång 41+0 istället för 42+0 för att se skillnader osv.

Själv så är jag totalt deprimerad idag.. grät hela morgonen. Är liksom totalt strandsatt här hemma. Denna jäkla ischias och foglossningen.. tur resten av familjen njuter av sommaren! Jag ringde faktiskt förlossningen tidigare idag för jag mår så sjukt dåligt nu.. bebis rör sig mycket mindre och det händer ju liksom inget.. ångrar att jag inte tog min tid som jag hade förra veckan. Men barnmorskan försökte trösta med att säga att jag ialf gett det en chans att starta naturligt.. och att jag förmodligen är mer redo kroppsligt nu än för 1 vecka sen. Fick ialf tid för igångsättning på lördag kl10 om det inte startat innan dess..
  • Bimbim79

Skönt att hon lyssnade på dig!
    Här har det regnat hela dagen. Katten har visst hållit maken vaken typ hela natten så han ligger å sover. Tonåringen har som vanligt sovit halva dagen och inväntar pojkvännen. Efter att skurat toa, hängt tvätt osv så skiter jag i att dammsuga och strandat i soffan med SoA, lite gängfajter att slötitta på är ju aldrig fel. Alla är i ofas med mattider så idag lullar vi bara runt ;) just den veckan de små är hos sin pappa funkar det ju, annars håller vi stenhårt på måltidstider. Går ju inte ha 5 personer som alla ska göra mat till sig själva när de själva vill men för min del blir det nog Thai ikväll! Tidigt i säng och upp till vad jag hoppas blir startskottet imorgon.

• Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-03 18:46:34 följande:

Skönt att hon lyssnade på dig!

Här har det regnat hela dagen. Katten har visst hållit maken vaken typ hela natten så han ligger å sover. Tonåringen har som vanligt sovit halva dagen och inväntar pojkvännen. Efter att skurat toa, hängt tvätt osv så skiter jag i att dammsuga och strandat i soffan med SoA, lite gängfajter att slötitta på är ju aldrig fel. Alla är i ofas med mattider så idag lullar vi bara runt ;) just den veckan de små är hos sin pappa funkar det ju, annars håller vi stenhårt på måltidstider. Går ju inte ha 5 personer som alla ska göra mat till sig själva när de själva vill men för min del blir det nog Thai ikväll! Tidigt i säng och upp till vad jag hoppas blir startskottet imorgon.

Det låter alldeles underbart. Njut av god thai och film.. ladda för imorgon sen har du din lilla, äntligen! Jag har nopprat ögonbrynen.. fixat frillan och fixat på mig en klänning.. allt för jag ska må lite bättre. Här hemma har vi kört på hämtmat hela veckan.. alla bara väntar på bebis och ingen orkar ta tag i matlagning/städning. Barnen sov hos faster igår till idag men imorgon blir det att hitta på något med dom.

Lycka till nu med allt om jag inte hinner skriva mer. Ska bli spännande att få höra hur allt har gått.
  • Vet hur det känns

Nu lägger jag ner detta! Förstår inte varför det inte startar naturligt när mina andra barn kommit vid bf? Man börjar ju undra vad som är fel? Fel på mig..

Imorgon har jag ialf tid till förlossningen vid 10 ska bli så skönt att lämna det här nu.

Är jag den sista kvar här i tråden nu? Eller finns det någon själ kvar?

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-04 06:00:15 följande:

Nu lägger jag ner detta! Förstår inte varför det inte startar naturligt när mina andra barn kommit vid bf? Man börjar ju undra vad som är fel? Fel på mig..

Imorgon har jag ialf tid till förlossningen vid 10 ska bli så skönt att lämna det här nu.

Är jag den sista kvar här i tråden nu? Eller finns det någon själ kvar?

Jag är kvar! :) har lyckats stiga upp iaf, ska in i duschen bara sen åker vi. Haft förvärkar ont till ingen hela natten, så nu hoppas jag de sätter punkt på detta! Nedräkning för dig med :) skriver sen, är helt inställd på att bli hemskickad, vågar jag tro nåt annat kommer jag börja gråta :/
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-04 06:13:59 följande:

Jag är kvar! :) har lyckats stiga upp iaf, ska in i duschen bara sen åker vi. Haft förvärkar ont till ingen hela natten, så nu hoppas jag de sätter punkt på detta! Nedräkning för dig med :) skriver sen, är helt inställd på att bli hemskickad, vågar jag tro nåt annat kommer jag börja gråta :/

Stort lycka till idag!! Så klart du blir igångsatt.. varför vänta?! :) Håller tummarna! Ska bli roligt att få läsa hur allt gått sen. Massor med kramar nu och stort lycka till! Kommer gå kanon!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny