Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Åh surt! Hade några dagar då det var det enda jag ville ha! Om man ska gå efter hur pass pang på äl det var så är det pojke i magen. Hopps verkligen barnet vill visa vad det är för något på RUL. dottern såg man inte tydligt men det brukar ju vara vanligt vid flickor med.

Nu i några dagar har jag liksom känt mig omättlig. Äter och äter. Känner mig aldrig mätt. Så försöker äta vad som är rimligt, inte gå efter hungerkänslan.

• Haiduchi

Min förlossning med dottern slutade i urakut kejsarsnitt, hennes hjärtljud var nere på 50 så de sprang iväg med mig. Mådde toppen så fort hon kom ut. 26 timmar värkarbete innan snittet.

Så jag är super taggad på en vaginal förlossning!!!!

Har även kommit med i en profylaxkurs med mannen, längtar så, hanterade värkarna jätte dåligt och när jag bara hade öppnat mig 1 cm tyckte jag det gjorde såååå ont!

Ja jag har känt barnet typ tre kvällar i rad denna veckan men inte varit på några dagar.

Igår hade jag första sammandragningen.

Börjar kännas av mer att det verkligen händer något i magen och inte bara en massa symptom.

• Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-07 21:47:31 följande:

Här hemma har jag namnpanik redan. Haha. Tjejnamn har vi 3 vi båda gillar. Men pojknamn är det stopp! Vi har väldigt olika namn på våra barn sedan innan och tror det gör att det krockar lite o hur vi tänker

Vad har ni för pojkförslag?

Jag har nästan enbart tänkt pojknamn då jag tror det är en pojke ;)

Mina favoriter är Filip och Oscar. Tycker med pojknamn är svårt, sen vill man det ska matcha med namnet på storasystern.
  • Haiduchi
    missfoxy skrev 2017-01-09 14:12:39 följande:

Jag bor i Sölvesborg och jobbar dagligen i Kristianstad. Va roligt när det är någon mer som bor i närheten som oxå väntar smått.  

Hej! Vad kul!

Är det första barnet?

Jobbar med dagligen i Kristianstad men är sjukskriven nu. Troligtvis för resten av graviditeten. Men får tid till att förbereda hemmet och allt. Är mitt i köksbygge med och mannen tycker det är så bra jag är hemma nu och kan möta hantverkare, planera, ringa, beställa mm. Gör så mycket jag orkar iaf :)

Hoppas du har det bra !
  • Haiduchi

Idag fyller mannen år, hade tagit ledigt och önskade en dag med att gå i affärer. Mycket för att avverka beslut kring köket. Så en heldag i bil, på Jula, 2 Timmar på Ikea.

Ja nu får jag ta smällen. Kändes helt okej, gick långsamt dock, men var förvånad över hur bra det kändes. Hade kryckor med och kollat in rullstolar på Ikea :)

Men nu ligger jag k soffan och det gör ont!!! Försöker känna efter barnet och hoppas man kan få nån sömn inatt....

• Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-10 17:56:41 följande:

I mitt skrev jag att jag ville ha tidig eda. Fick den redan efter 3 cm och sedan dropp då allt avstannade. Men så värt det. Min första förlossning kände jag inget mer än ett lätt tryck från 3cm tills hon är ute. Sov tom 4 timmar:)

Det lät underbart!

Det lilla jag pratade om förlossningen med min bm så förstod jag att eftersom jag har snitt sen förra så kan de inte göra vad som helst. Tex inte Eda för att värkstimulerande dropp inte är att rekommendera när man har blivit snittad sen innan. Så antar jag inte kan få vanlig igångsättning heller.

Vill verkligen ha en vaginal förlossning, men får kanske ställ in mig på att de i tidigare skede kan bli tvungna att snitta mig igen. Får se.
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-10 23:28:08 följande:

Vad konstigt att man ej får ha eda efter ett snitt. Är det större risk då? Förstår att du vill pröva vaginalt. Var de planerat snitt på första? Jag vill gärna ha en planerad igångsättning och det är mot det jag kommer jobba under mötena nu

Det blev urakutsnitt första gången, dotterns hjärtljud blev snabbt dåliga,

Hon förklarade att Eda kan ju göra att värkarna lägger av och jag kan inte få dropp för att få igång värkarna igen. Kan tydligen Vara för påfrestande på snittet.

Ska gå profylaxkurs nu är tanken för att kunna klara av det utan jätte mycket mediciner.
  • Haiduchi
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-11 16:46:33 följande:

Måste bara visa er! Tycker det blev så fint ???? Fick äntligen hem ultraljudsbilderna på mina små idag. Tycker det är så mysigt att pyssla med foton, särskilt såhär i väntans tider ;)

Vad fint! Väntar du tvillingar eller är det bilder från dina andra små?
  • Haiduchi

Har ju läst i gravidappen att råmjölken bildas nu och provade att trycka lite när jag duschade idag. Och minsann, några miiiini droppar kom!! Hahaha ;D

Svar på tråden BF 1-15 Juli