Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Haha ja verkar klart vara en pojkdominerad grupp :)

Var hos en kompis idag och fick en ursöt liten overall som hon haft. Det enda hon hade kvar i den stl typ, haha. Men var så fin, sa att kalla sommarkvällar och om man sitter ute kan den säkert funka toppen. Svensk sommar vet man ju ändå aldrig hur den kan bli, haha.

Men alltså hur klär man en alldeles nyfödd i sommar?! Min dotter kom i mars så ingen aning. Tror inte man kommer ha typ kortärmade bodysar eller så, eller ?

• Haiduchi
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-17 16:09:36 följande:

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

Vad härligt att allt var bra och grattis till pojken :)
  • Haiduchi
    AnnnaEm skrev 2017-02-20 10:08:47 följande:

Ska på rul idag????, så himla nervös!!

Spännande! Hoppas allt går bra :)
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-02-21 15:54:53 följande:

Idag har vi varit på rul, allt såg bra ut vilket va väldigt skönt då jag inte känt av liten något direkt. Jag va övertygad om att jag hade moderkakan i framvägg eftersom jag inte känt något men där hade jag fel, den satt i bakvägg. Blev även flyttad från 13/7 till 8/7 så det va ju skönt att "slippa" en vecka :D frågade även om kön och hon trodde det va en liten tjej men ville inte att vi skulle måla väggarna rosa eller köpa en rosa barnvagn :)

Vad skönt allt såg bra ut.

Med vår dotter så sa bm med att hon inte kunde se något , snopp då, men vågade inte ge definitivt flicka, pojke svar. Och var ju en flicka. Tror pojkar är tydligare att se.

Och en vips en vecka längre u graviditeten, skönt ju!

Ska bli spännande och se när vi alla väl föder sen :)
  • Haiduchi

Idag är man i vecka 21+2 och vips tog magen ett skutt till, mer upptil typ och barnet har börjat göra sig till känna i andra delar av magen än bara längst ner.

Ikväll när vi kollade på tv tillsammans så låg dottern med huvudet på min mage och lillsyrran sparkade hyfsat hårt Mot hennes huvud så hon kände!

Åh det blir liksom som en till dimension att vänts barn när man redan har barn. Njuter!!!!

• Haiduchi
    narie24 skrev 2017-02-23 19:37:23 följande:

Sozoso- flicka 1/7

Haiduchi - Flicka 1/7

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

preggojojjo - pojke 6/7

brennda - flicka 6/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Ninnz - pojke 8/7

Leyasmamma - flicka 8/7

Sobrio88 - pojke 11/7

Annnaem - pojke 12/7

Gameofthrones - pojke 13/7

Narie24- flicka 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

Uppdaterar listan då vi på RUL igår fick se en liten flicka!!

Vad roligt! blev ni flyttade med bf?

Pratade med en vän om hur pojktät denna gruppen är, hennes svar var att det är ojämnt år, då föds det tydligen fler pojkar. Sen om det verkligen är så, vet jag inte ;)
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-02-25 12:23:26 följande:

Tänk att man kan tycka att tiden går så sakta men ändå så fort samtidigt! Känna som en evighet kvar tills liten kommer titta ut i världen samtidigt så går tiden galet fort och vi har en flytt att göra om 1 vecka, har gått och väntat i 6 månader på att få tillträde till vårt hus och nu äntligen händer det! Här packas de för fullt och grejas :) min stackars sambo är lite orolig att jag kommer bära mer än jag borde, han känner mig lite för väl ;) fler som har roliga projekt på g innan bebis?

Oh flytt! Det är inget litet projekt ;)

Ett helt hus att boa i innan bebis kommer, veckorna kommer nog flyga fram för er sen, kul!

Vi är i slutskedet av en stor köksrenovering, bygger nytt i en annan del av huset, så kommer få ett stoort kök/matrum, längtar!

Sen mitt egna lilla projekt nu innan bebis och för att man är nördig som man är och har tiden pga sjukskriven är att jag ska väva egen bärsjal till bebisen.

Fas jag redan har köpt en ringsjal, sele och ska köpa en trikå och en bomullsjal av kompis/granne, Hahah. Är farligt vad beroende man kan bli. Bara övat med stora 5 åringen hemma.

• Haiduchi

Fina magar ni har!

Jag har mindre aptit nu än innan, men ja trycker gärna något sött varje dag, haha. Men typ orkar bara ett ordentligt mål om dagen och några små. Är ofta mätt när jag vaknar på morgonen så äter lite eller senare frukost än vad jag gjort innan.

Tycker det går så snabbt! Snart gått 23 veckor och då är det inte långt tills man gått 25 och vips då är det bara 15 veckor kvar!

Utöver min foglossning mår jag bra. Märker att min framfog är värst. Gör riktigt ont att gå ibland men räcker med vila för att jag ska kunna orka med mer. Fogarna där bak gör mest ont när jag ska sova, blir mer och mer smärtsamt men vaknar kanske bara en gång per natt av det. Känns okej. Tycker ändå inte det känns speciellt jobbigt, kanske för man har haft det innan och var beredd på det. Tycker denna graviditeten är överlag mycket bättre än förra och ha barn redan hjälper till att faktiskt göra något vettigt under dagarna och ha rutiner. Skönt !

Igår sparkade lillasyster till så rejält i magen att jag hoppade Och skrek till! Hahaha. Satt sen och såg hur magen buktade hit och dit. Och mannen satt bredvid i soffan och sov så klart, haha Jaja.

Ha det bra alla !

• Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-03-06 17:46:19 följande:

2a uvi denna graviditet så nu väntar väl antibiotika ända tills bf antar jag.. Fast jag får väl glad att jag klarade mig så länge, förra gången började jag i v17 har jag för mig ;)

Har med ätit antibiotika ett tag nu, fick uvi tre gånger på typ 2-3 veckor. Så det gick snabbt men det märks skillnad av att äta antibiotikan. Äter även tranbärstabletter för att hålla urinen sur.

Med dottern så försvann alla mina bekymmer med uvi för det har jag haft så många otaliga gånger och alltid "fixat" själv men de senaste åren har jag varit tvungen att söka läkare för det. Så inte förvånad att det gick snabbt innan man blev satt på daglig kur.

Hur är det med alla nu för tiden?

Veckorna går framåt minsann!
  • Haiduchi

Ja dagarna går verkligen snabbt! Snart har jag gått 24 veckor! Lillasyster verkar ha mycket plats att röra sig på i magen, känner sparkar över allt och ibland samtidigt men på helt skilda ställen. Haha!

Kämpar på med foglossning och helt hemma. Men fullt upp med köksbygge och vävning i den mån jag orkar.

Segt med strul med försäkringskassan, varit sjukskriven sen 3 januari och nu har de lovat mig pengar på tisdags. För de hade tydligen inte ens öppnat min ansökan.... kasst. Men men.

Har ni börjat fundera på namn?

Svar på tråden BF 1-15 Juli