Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Vi fick bara två bilder. Behövde inte betala. Men inget mer. Konstigt. Vet vänner dom fått ta bilder på skärmen. Nu frågade iof vi inte men varför erbjuder de inte samma till alla. En film låter riktigt häftigt! Det hade man velat ha!

• Haiduchi

Ang äl och få pojkar. Vi har ju tagit äl tester när vi blivit gravida och verkligen prickat äl och inte haft speciellt mycket sex innan eller efter. Och ändå två flickor. Nu sist så fick jag ju positivt för äl dagen innan jag drog ut spiralen och direkt efter spiralen var ute så hade CI sex och en minsann blev det en flicka nu med. Han har kanske inga pojkspermier ;D

Min flicka har med mer aktiva och mindre aktiva dagar, idag har jag knappt känt henne och känner att jag överlag är mer nojig och orolig nu än vad jag var med dottern. Dels är man äldre och vet mer om vad som kan gå fel, fler i ens närhet har varit med om olika graviditeter, när vi fick dottern var det bara en kompis inmana som fått barn, och dels känns det så skört IOM att det finns en stora syster som också kommer ta det väldig hårt om något skulle hända, man vill liksom att det kommer att komma ett syskon för man har ju typ "lovat " det jue. Även om vi pratar om att saker och ting kan hända så är ju tanken för och främst hos henne att det kommer ett syskon.

Ja det är inte lätt....

Skönt du ser till att ha ett bra nät runt dig nu med alla tankar som kan komma, grönadruvan.

• Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-02-12 19:45:48 följande:

Hoppar gärna med i denna tråden!

Beräknad till 13/7 med andra barnet. Min dotter är född 14/7 -10 så blir nästan exakt 7 år emellan dom, aningen dålig planering men så kan de bli ibland ^^ hade otur med ett sent MF i juli/augusti förra året.

Idag har vi äntligen köpt barnvagn, känns lite mer verkligt nu. Köpte en Emmaljunga nxt90, så vi är riktigt nöjda. Nu har vi rul att se fram emot 21/2, känns som en evighet kvar. Är lite nervös då vi inte gjort kub men har varit inne på 2 tidiga vul. Hoppas att allt ser bra ut. Känner inga rörelser än vilket jag tycker är jobbigt då man läser överallt att omföderskor känner tidigare, är ju ändå i v19 nu. Fler som inte känner än trots omföderska? Är även aningen nervös över att jag har gbs, min barnmorska lät helt lugn med det men jag har både läst och vet att det inte är så bara och kan bli allvarligt om de vill sig illa. Någon mer som har fått det konstaterat?

Hej! Vad kul du vill hänga här!

Jag väntar också andra barnet, sex år blir det mellan barnen. Jag känner barnet men det är ingen buse jag har i magen. Kan ju vara att du har livmodern i framvägg. En del säger att flickor är lugnare i magen, stämmer både med min dotter och flickan jag har i magen.

Kan man inte överdriva sin oro om ni inte vill vänta till Rul. Så kanske ni kan få göra ett ul innan.

Hur mår du annars?
  • Haiduchi

Nu är man sjukskriven 100 %. Klarade inte längre än förra graviditeten.

Jobbade på Coop i helgen, i lördags var det jätte jobbigt och i söndags gjorde det inte ont med rörelser men mina fogar var extremt ömma, kunde inte peta på dom alls. Var nästan så de var helt bortdomnade så kanske därför man inte kände smärta vid rörelse. Blir mycket vila denna veckan.

Så det känns ok ändå att vara hemma nu. Hellre hemma och inte ont än jobbar och extremt ont. För vilar jag känns det inget.

Idag ska jag till min mormor och fixa varpen för min bärsjal som jag ska väva :) får se hur länge man orkar.

Hur mår ni andra? Jag mår toppen utöver fogarna! ;D

• Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-02-14 09:48:37 följande:

Skönt att du nu är hemma o kan "vila" fogarna! Jag mår faktiskt riktigt bra förutom fogarna. Men planerar bara in max en sak om dagen. Ska ja handla gör jag bara det, ska ja baka bröd blir det bara det. Känner av framfogen dygnet runt nu. Är nog bara med vardagssysslor nästa. Ser inte fram emot att det är så långt kvar:(

2 dagar till rul nu. Det ska bli så Häftigt!! Längtar nå så kopiöst

Så lägger jag med upp dagarna. Och jag gjort aningen mer en dag. Då vilar jag hela nästa dag. Min framfog känner jag ibland. Förra gången var det de sista månaderna som den blev värst. Och det ör verkligen värsta stället att ha ont.

Åh spännande med rul snart! Ni skulle inte kolla kön va?
  • Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-02-14 11:03:19 följande:

Vad bra att du blivit sjukskriven!

Jag har mått bra rätt länge men känt mig sisådär den här veckan. Haft mkt sammandragningar (antar jag att det är), trött, lite yrsel.. ska prata med min bm. Gick hem från jobbet idag för att det stramade och gjorde ont i magen. Suck, vill att det ska bli typ v 28 så att det kan kännas lite tryggare för bebisen där inne..

Usch sammandragningar är läskiga tycker jag. Längtsr led tills man kommer förbi typ v 23 få de kommer försöka rädda barnet. För varje dag som går och som jag känner flickan blir jag mer lugn.

Hoppas du får komma på koll. Hellre en gång för mycket än för lite. Man får stå på sig ibland men än så länge tycker jag att vården har tagit ens oro på allvar, när man väl hört av sig.

Ta hand om dig.
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-02-14 19:26:48 följande:

Vad roligt att det är du med har några år emellan, tycker det finns både för och nackdelar med det. Även om inte detta va ett planerat uppehåll (2 olika pappor).

Jag misstänker att jag kan ha moderkakan i framvägg och att den dämpar en del, sen ibland tänker jag att jag kanske känner liten i magen men inte helt säker så kan inte säga att de är det. Har liksom inte känt "fisksprattlet" ^^ läste någonstans att man räknas som förstföderska i princip om det gått 7 år mellan förlossningarna för att det är så lång tid det tar för kroppen att återhämta sig efter en graviditet, undra om de stämmer? För då börjar jag ju verkligen om :D

Annars mår jag bra, hade lite problem med fogarna tidigt men det gick över efter några veckor så va bara hormonellt, men räknar med att få problem om några veckor då jag hade det med dottern, har redan känt av lite om jag rört mig mycket på jobbet och gjort små sidosteg vid maskinen. Skönt ändå för dig att kunna vila lite nu då och välja när du vill och kan belasta bäckenet mer, så du får spara på dig lite tills senare i graviditeten då man verkligen behöver energin.

Än så länge ser jag bara fördelar med många år imellan.

Vi ville inte ha tätt och ganska länge så ville vi bara ha ett barn så här var det inte heller riktigt planerat, eller inte så länge iaf. Ändrade oss i somras.

Också hört det med 7 år mellan. Och får ingen mega mage heller. Skönt de med :D

Ja fogarna är inget kul, man får helt enkelt känna efter och vila när man kan. Ännu en fördel med stort barn. Inte lika krävande.
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-02-15 11:29:32 följande:

Ja foglossning låser ju verkligen hela kroppen:( hoppas vi ska klara oss bra nu när vi får bestämma vad vi ska göra om dagarna! Hoppas inte ja blir sängliggandes från 20 som sist.

Ja äntligen. Är så nervös inför rul efter allt strul i början. Nej vi ska inte kolla könet :( hade så gärna gjort det men men. Bara 20 veckor kvar.

Är lite rädd att jag inte kommer kunna vara kvar här sedan:( tror garanterat att dom kommer flytta mig:(

Nej sängliggandes är inte skoj

Meh! Klart du ska vara kvar i tråden!!! Åt vilket håll tror du att du kommer bli flyttad? Oavsett så kanske man får innan eller efter bf ändå. Jag har 1/7 så kan mycket väl bli ett juni barn. Nu har man ju "vant" sig vid alla i gruppen ;)

Ja "bara" 20 veckor kvar! :D
  • Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-02-16 10:34:18 följande:

Varit på rul idag och allt såg bra ut :) bf är samma datum som de satte förra ul (11 juli) och det är en till liten pojke som ligger i magen <3

Vad härligt allt såg bra ut och grattis till pojken :).

Giter inte kolla bakåt, hade du barn sen innan?
  • Haiduchi

Sozoso- flicka 1/7

Haiduchi - Flicka 1/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Sobrio88 - pojke

Ninnz - pojke

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

Narie24- ej kollat än 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

Svar på tråden BF 1-15 Juli