Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Ska kolla På en eventuell vagn imorgon :) en Emmaljunga ozone -10.

• Haiduchi
    acinnaleh skrev 2017-01-18 06:18:00 följande:

Vi ska inte heller ta reda på kön.

Vi beställde vagn på nyårsafton (crescent Classic duo). Efter att inte ha fått nåt annat än en orderbekräftelse två veckor senare försökte vi ringa butiken. Fick till slut info via e-post att det inte skulle komma några vagnar i den färgen till butiken förrän i mars, men då är det ny årsmodell men samma färg ser det ut som ;) känns lite sådär med infofködet men valde att få betala efter leverans så det känns ju skönt i efterhand.

Tur ni var ute i så god tid att bebisen ännu inte har kommit i mars iaf.

Vi hade först inte tänkt köpa ny vagn. Vi har en gammal rejäl Emmaljunga -00!! Kallar den för traktorvagnen ;)

Absolut bästa vagnen att gå i skogs med. Bor i skogen men sjukt otymplig i stan och alla andra ställen.

Den vi ska kolla på idag känns aningen nimmare. Går att fälla med liggdel och sittdel på. Sånt gillar jag.
  • Haiduchi
    Beebii skrev 2017-01-18 08:26:18 följande:

När men visst! Första barnet kollade vi inte och jag var övertygad om pojke - ut kom en flicka. Andra barnet kollade vid kub och då fick vi veta att det oxå var en flicka. Nu känner jag verkligen att det var det mest spännande för mig som mamma. Vi känner ju allt annat som händer med bebisen så en överraskning den dagen ska bli kul. Om inte bebisen själv tänker visa upp sig på RUL då! hoppas den kan spara sig Nej vi ska inte ta reda påsen jag fick oxå den känslan, men så sa någon att man iaf inte ser på den bilden Ja vi har provat båda varianterna som sagt och detta var roligare!

Angående vagn så har vi kvar en Emmaljunga cross city -07 med svängbara framhjul. Mycket mysig rejäl (men sålde ligginsatsen för ett tag sen...) men tung.

Har även en syskonvagn City select med två sittdelen och en liggdel. Är osäker om vi ska skaffa oss en till men hade nog velat ha en lätt lättkörd vagn att ta med som man kan klicka i bilstolen i. Men man kanske inte behöver en sån? Vad tror ni?

Hade inte pengarna styrt och att vi egentligen har en fungerande vagn så hade jag velat ha en Britax smile 2 hela paketet så man kan ha babyskyddet på. Verkar ju sjukt nimt ! Nu är vi ju äldre än första gången och hade velat ha allt så smidigt som det går.

Men blir iaf ett babyskydd med klickbas, förra gången hade vi nån enkel variant man spände med bälte. Så bökigt.
  • Haiduchi

Ni har alla så fina magar :)

Själv har jag mycket hull framför så någon tydlig boll ser jag inte men kan känna den iaf

• Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-21 13:40:17 följande:

Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)

Vi har rul den 3/2. Har inte heller gjort kub sånt börjar så smått tankarna gå åt alla håll. Drömde att jag och mannen hade lämnat urinprov och hans visade risk för att barnet kunde få kromosomfel. Vad man nojar. Försöker tänka att 30 år ändå är typ ingen "risk ålder".

Men sen ser jag fram emot och hoppas vi kan se vad för någon vi har i magen. Jag är den enda! som tror det är en pojke. Alla andra tror flicka. :)

Hoppas allt är som det ska. Så imponerad av att ni hållt er från att berätta för syskonen än :)
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-21 16:00:09 följande:

Min stora mage idag, 15+6....

Men känns lite bättre just storleksmässigt när jag sett bilder på andra i facebookgruppen för oss som väntar tvillingar..de var också väldigt stora vid den tiden. Dock är det onda något jag är orolig för, men det är säkert ligamenten som gör ont eftersom det växer så mycket....

Ja efter sett din mage känner jag mig lugn, jag väntar inte tvillingar :D

Men vilken fin mage, att du lyckas dölja den, typ, på jobbet förstår jag inte hur du gör.

Min svullnad känns mindre och mindre. Ser mindre gravid ut nu än för några veckor sen. Men gör inget, känner av den dagligen nu! :)
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 11:55:49 följande:

Mitt ultraljud hos läkaren blev inställd imon, så fick en akuttid idag 13.30.

Så nervös. Håll tummarna att mina små mår bra...

Pratade precis med en vän idag som förlorade sina enäggs tvillingar i åttonde månaden i ttts, så nu blev jag ännu mer nervös..

Ska tänka på dig precis nu. Hoppas allt är bra!
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:52:06 följande:

Tyvärr var inte allt bra på ultraljudet idag...

Den ena tvillingen har mindre fostervatten och liten urinblåsa, vilket tyvärr kan vara början på ttts.

Blev skickad till Stockholm redan imorgon för att kontrollera. Tar tåg upp imon och får sova på Ronald McDonalds sjukhus till onsdag och ska vara hos läkaren 9.30 på onsdag. Där beslutas om det blir operation. Isåfall opereras jag på onsdag kl.14.

Känns så jobbigt just nu...

Usch, förstår att det känns jobbigt och kanske overkligt.

Men vilken tur att de har rutin med extra ul när man väntar enäggstvillingar så de kan hinna rädda barnen.

De gör ju inget i onödan. Massa tankar till dig
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 13:10:56 följande:

Bara en tvilling klarade sig...Edvin klarade sig inte..

Beklagar verkligen.....
Svar på tråden BF 1-15 Juli