BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Nej, det har jag inte. Men både jag och sambon är egenföretagare så vi har ett gemensamt kontor med alla papper, pärmar osv :)
Ja, det är kul:D
Kan tänka mig att det blir en hel del papper att hålla ordning på när man har eget, och det blir ju antagligen inte mindre papper med varsitt företag :D
Vi köpte också i oktober så det har varit en lång väntan :) har ni köpt hus? Vi har köpt upp en gård så kommer finnas massor av roligt att greja med sen i sommar :)
Kul med flytt :) vi flyttade till vårt hus 2 dagar innan pojken föddes för snart 2 år sen :) det var lite mycket för sambon där några veckor kan jag säga, haha. Jag låg mestadels på sjukhus sista veckorna innan förlossningen och första veckorna efter så jag hade det så lugnt och skönt ;)
Vi har väl inga större projekt på gång förutom lite fix på gården. Är i operation övertalning på sambon att vi ska dela av ett rum så vi får fler sovrum men det är inte klart än ;)
Oj, ja de kommer ju bli tajt inpå men de kommer säkert gå bra :) om ni kan lösa det så bra som med att redan nu börja flytta lite saker så knakar det inte blir allt för mycket på slutet sen :) det är lite jobb att flytta från en gård till en annan :) jobbigt med fogarna! Hoppas det bara är lite överansträngning och att det ger med sig.
Lite avundsjuk här ;) Jag vill verkligen flytta men vi har satt det på is för tillfället pga graviditeten. Rent fysiskt skulle jag orka med det men då vi bor i en hyresrätt och aldrig ägt hus/lägenhet innan så känns det som att det vore skönare att inte behöva vara orolig för det ekonomiska än att ha ett större hem. Jag skulle nog oroa mig en del för det stora lånet och husmarknaden om vi flyttade nu, och vi har ju ändå ett gästrum som vi håller på att omvandla till barnrum.
Men vi bor just nu precis mitt emot en tilltänkt byggarbetsplats. Det har planerats att bygga höghus där sedan flera år tillbaka och jag är orolig för att bygget nog kommer dra igång lagom till att bebisen föds.... kul lixom med slagborrar och sprängningar när man försöker få barnet att sova. Men vissa hävdar ju att det är bra för barn att lära sig sova i ljudliga miljöer... får väl hoppas att vi hittar ett nytt ställe snabbt om det blir allt för olidligt.
Vad häftigt med gård! Vi flyttar till större, på Södermalm i Sthlm. Lägenhet alltså. Det är nybygge så bara att flytta in. Bra för vi har ett sommarhus som vi renoverar också men tror att vi får pausa det i år. Kommer nog räcka med att hålla reda på tre barn och få lite tid att njuta också! Kanske måla lite på fasaden, men inga större byggjobb.
Tack ja vi flyttar som tur är från villa med stor tomt till stor gård och inte tvärtom! Men klart man har samlat på sig en del under åren. Vi får göra så gott vi kan och folk erbjuder sig från höger och vänster men vet inte vad man kan be om hjälp med då det är små diffusa saker än så länge!
Ja får se hur det går, tiden går iaf fort och det känns nästan overkligt att det bara är halva tiden kvar innan bf. Dock födde första dottern i v.34+3 på 4tim och den andra i v.39 på 20min så räknar med snabb/tidig förlossning! Kanske efter midsommar istället för 14juli
Ja tiden gör ju det! Jag tycker också det är lite svårt att be om hjälp innan själva flytten, det är ju mest saker som ska sorteras och troligtvis slängas :D då kanske denna kommer någon gång mitt emellan! :) min stora kikade ut i världen 9 dagar efter bf men hoppas att liten i magen nu behagar att kika ut tidigare! Runt v 37 hade känts bra :D
Hej alla, nu i v23 (snart v24) har min mage börjat växa lite så vet man att jag är gravid så synd det lite. Hade liten mage sist och hoppas att den inte blir så stor denna gång heller. Känner bebben mer och mer för varje dag så det är kul :)
Hur har ni andra det?