• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Gameofthrones123

Jag ska också tillbaka i maj. Jag tänkte inte på att fråga det just då så jag vet inte hon sa bara för långt ner. Läste min journal igår men typiskt nog så visas inte mvc journalen i mitt län. Ska fråga min bm om mer info tror ja.. känns lite jobbigt att inte veta mer och om hur stora riskerna är för saker o ting osv.. jag vill absolut INTE förlösas med KS :O Fick du lite mer information?

• Haiduchi
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-17 16:09:36 följande:

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

Vad härligt att allt var bra och grattis till pojken :)
  • GrönaDruvan

Någon som har "mensvärk" nu? Har haft det igår och idag. Jag försöker att tänka att det är normalt, men tankarna skenar ju iväg ibland...känner honom iaf, så han verkar ju må bra och så..

• preggojojjo
    GrönaDruvan skrev 2017-02-18 14:19:15 följande:

Någon som har "mensvärk" nu? Har haft det igår och idag. Jag försöker att tänka att det är normalt, men tankarna skenar ju iväg ibland...känner honom iaf, så han verkar ju må bra och så..

Jag har haft det lite från och till. Min kompis (trebarnsmamma) lugnade mig med att det var helt normalt.
  • GrönaDruvan
    preggojojjo skrev 2017-02-18 14:58:58 följande:
    Jag har haft det lite från och till. Min kompis (trebarnsmamma) lugnade mig med att det var helt normalt.
    Det var så längesen jag var gravid, så minns inte om det är normalt att ha det såpass här sent i graviditeten...men hoppas.
  • sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-02-18 14:19:15 följande:

Inte mensvärk men det "hugger" i nedre delen av magen om jag rör mig för hastigt. Man glömmer så fort men kommer inte ihåg att det var så här förra gången. Fast då hade jag och andra sidan såna problem med ryggen att jag knappt kunde röra mig så det kanske är det ;)

Känner ni också såna "hugg" vid rörelser?
  • KaffeOchHybris

Jag känner också hugg då och då. Ett par gånger då jag gått snabbt har jag känt att jag måste pausa att par sekunder. Mensvärk har jag inte känt av men jag har hört att det ska vara ganska vanligt!

Idag har jag klätt upp mig lite. Tills idag har jag bara valt outfits som döljer magen, vilket är ganska trist då jag alltid gillat mer figursydda kläder. Kan inte riktigt komma över känslan av att jag bara blivit fet och inte gravid (inte för att det är något fel med att vara mullig, men jag får ångest av att gå upp i vikt). Kanske känner någon likadant? Erbjuder lite magbilder dagen till ära (första gången jag använder en selfiestick också, kanske märks).

• Sosozo
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-18 13:23:03 följande:

Jag ska också tillbaka i maj. Jag tänkte inte på att fråga det just då så jag vet inte hon sa bara för långt ner. Läste min journal igår men typiskt nog så visas inte mvc journalen i mitt län. Ska fråga min bm om mer info tror ja.. känns lite jobbigt att inte veta mer och om hur stora riskerna är för saker o ting osv.. jag vill absolut INTE förlösas med KS :O Fick du lite mer information?

Ja, men det verkade inte var något som bekymrade bm som gjorde UL eller min egen bm. Den kommer ju roliges flytta sig. UL-bm frågade om jag haft någon blödning, då det är lättare att få om moderkakan ligger för. Men det har jag inte. Jag frågade om sex ochvtröning, och det var lugnt. Så jag fick inte känslan sv att det var något att oroa sig för alls. Jo, och UL-bm sa att det är extremt liten risk för snitt om den bara ligger bredvid och inte över utgången, moderkakan. Hon sa att min flyttar sig till 99% säkerhet.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-02-18 15:04:32 följande:

Det var så längesen jag var gravid, så minns inte om det är normalt att ha det såpass här sent i graviditeten...men hoppas.

Jag, det är växtvärk. Haft det till och från genom hela graviditeten, hade det förra gången med.
Svar på tråden BF 1-15 Juli