• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-06 20:25:28 följande:
    Skitmärkligt samtal.

Jag sa att jag tror jag är överstimulerad och nämnde alla symptom.

Hon: "jag vet inte. Har de sagt att man kan blir det? Har man såna symptom då? Vi har inga såna experter här i blekinge så du får prata med kliniken imorgon."

Kan tycka att nån gynekolog borde känna till det. Jag ska iaf till kliniken imorgon för eventuellt återförande.
    Måste nästan vara tjänstefel att svara så.
  • ammela

Ni som kört långa protokollet och använder gonal-f.

Hur många sprutor har ni använt under behandlingen? Jag ska börja på 175 enheter och sitter och räknar lite nu. Har fått reda på injektionernas 6 första dagar och har redan då behövt börja använda min andra spruta. Men var bara fått två utskrivna. Hur ska det räcka? Vet ju iofs inte doserna efter dag 6 men enligt planen ska jag ta sprutorna i en vecka till efter det...

• Karins08
    ammela skrev 2017-02-06 21:04:36 följande:

Ni som kört långa protokollet och använder gonal-f.

Hur många sprutor har ni använt under behandlingen? Jag ska börja på 175 enheter och sitter och räknar lite nu. Har fått reda på injektionernas 6 första dagar och har redan då behövt börja använda min andra spruta. Men var bara fått två utskrivna. Hur ska det räcka? Vet ju iofs inte doserna efter dag 6 men enligt planen ska jag ta

sprutorna i en vecka till efter det...

Har du kanske en tid för VUL efter 5-6 dagar?

Jag fick bara 6 sprutor utskrivna första gången och när jag var på VUL fick jag fler.
  • Johanna 1978

En kompis till mig blev överstimulerad i somras. Hon mådde jättedåligt och gick upp flera kilo på kort tid. Hon åkte in till gynakuten och vid undersökning såg dom att hon utvecklat cystor på äggstockarna. Är inte säker på om hon fick någon medicin men efter några veckor mådde hon bra igen. Hon började om på nytt igen i december och är nu gravid med barn nummer 2. Det jag tycker är mest konstigt är att hon fick exakt samma behandling denna gången som när hon blev gravid med sin son för ca 2 år sedan.

Låter konstigt att få såna svar som du fått från sjukvården. Att dom inte vet. Det är ju deras jobb att veta. Man blir ju nästan mörkrädd när man läser vad du skriver. Jag hoppas verkligen att du inte har drabbats av överstimulering. Så som min kompis mådde önskar jag inte min värsta fiende att må.

• ammela
    Karins08 skrev 2017-02-06 22:38:33 följande:
    Har du kanske en tid för VUL efter 5-6 dagar?

Jag fick bara 6 sprutor utskrivna första gången och när jag var på VUL fick jag fler.
    Nej jag har blodprov efter 6 dagar. Vet ej när VUL är...
  • Xantan85

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

• Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Huh! Stackare! Ta hand om dig!
  • Milla8101
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Nä fy, måste göra jäkligt ont, krya på dig!
  • Humlan18

Hej !

Jag har inte skrivit ngt på ett tag, men jag har nog läst alla inlägg.. Grattis till flera bra resultat på äggplock.. Och jag beklagar för er som det inte gick vägen för denna gången !

För er som inte läst mitt inlägg sedan tidigare så har vi försökt bli gravida i 3,5 år, utan ett enda pluss. För ett år sedan sökte vi hjälp och utredningen visade "för bra äggreserv" vilket tydligen försvårar en befruktning... I november fick vi avbryta första omgången sprutor i för ivf då jag inte svarade på behandlingen alls. I januari tog vi nya tag vilket resulterade i 6 ägg varav 1 blev befruktat. Vi äggplock lyckades man orsaka en rejäl blödning kring vänster äggstock vilket gjorde fruktansvärt ont i ca 1v. Därefter började symtom som svullen mage, halsbränna, ömma bröst. .. vi har testdag på fredag 10/2. Men igår fick jag springa ifrån på jobbet för att kräkas så idag kunde jag inte hålla mig. Idag är BIM-1....

• Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-07 07:40:35 följande:

Huh! Stackare! Ta hand om dig!

Milla8101 skrev 2017-02-07 07:49:59 följande:

Nä fy, måste göra jäkligt ont, krya på dig!

Ja det gör ganska ont och spänner otroligt, men jag är mest rädd för hur sjuk jag kommer bli!
Svar på tråden IVF Januari 2017