• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Sjuttiosjuan
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Åhhh nej!!!!

Hoppas det inte blir så farligt, stackars stackars dig:(

Kram!
  • Sjuttiosjuan
    Jenny1981 skrev 2017-02-07 10:28:24 följande:

Hej alla! Längesen jag skrev här men har hängt med så gott det går i kommentarerna:) 

Roligt att vi är så många!

Själv har jag kört det korta protokollet, 450 på gonal-f (vilket verkar vara rätt högt när jag läser era doseringer) 

Men allt har gått bra :) Äggplock i fredags, 7 ägg var det varav 5 vart befruktade, 1 sattes in igår och resten (4 st) ska ev. in i frysen imorgon.

Så nu är det bara att ruva på och hoppas på det bästa!

Lycka till nu allihopa och kram på er alla som kämpar! 

Låter toppen ju! Har ni provat tidigare? Är väldigt svårstimulerad så dosen låter normal för mig. Aldrig testat gonal F men det verkar funka fint?
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Krya på dig. Hoppas det bara blir bättre nu. Kram
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-07 16:45:21 följande:

Milla8101, hur mår du? Har det avtagit?

Hej mår trots allt ganska bra, inget ont bara lite mer blödningar. Tog blodprov imorse och ska ta ett till på torsdag så då får vi svar om det är en lyckad graviditet, missfall lr utomkveds. Phu det är en pärs detta som vi går igenom.... :(

Hur mår du? Har dina blödningar avtagit?
  • Villbligravidpcos

äggplock igår, 10 ägg fick de ut, idag ringde kliniken och sa att 9 ägg befruktats, insättning på lördag förmiddag, tiden går såååå långsamt!

• ammela
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-07 17:43:21 följande:

äggplock igår, 10 ägg fick de ut, idag ringde kliniken och sa att 9 ägg befruktats, insättning på lördag förmiddag, tiden går såååå långsamt!

Wow! Grymt resultat
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-07 17:38:53 följande:
    Hej mår trots allt ganska bra, inget ont bara lite mer blödningar. Tog blodprov imorse och ska ta ett till på torsdag så då får vi svar om det är en lyckad graviditet, missfall lr utomkveds. Phu det är en pärs detta som vi går igenom.... :(

Hur mår du? Har dina blödningar avtagit?
    Håller tummarna! Vore så fantastiskt om allt är som det ska. Hur mycket blöder du? Kommer det stötvis eller är det ett jämnt flöde?

Nä, de har mer ökat lite. Men är fortfarande ljust rosa. Har också fått en konstig jäkla feber. Över 38 grader, men inga förkylningssymptom alls. Bara fryser galet mycket och har ont i huvudet. Men med alvedon i kroppen så mår jag som vanligt. Då får jag ner febern till strax över 37 grader. Har det inte gått över till imorgon bitti får jag gå till vårdcentralen. Har turen att kunna jobba hemifrån vilket är döskönt i denna bergodalbana av känslor. Vill inte ta det där testet på lördag :(
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-06 19:46:32 följande:
    Nä jag satte in ägget för 2 veckor sen så 2+2 för att vara exakt, men visst ifrån min mens då är det v 4 och det är ju det man går efter ju! :)

Lycka till, håller tummarna för dig. Var det från frysen?
    Ja det var från frysen. Även dottern var ett fryst embryo från samma omgång.

Hoppas verkligen att du varken får missfall eller utomkveds utan att det är en riktig graviditet!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-07 19:29:54 följande:

Håller tummarna! Vore så fantastiskt om allt är som det ska. Hur mycket blöder du? Kommer det stötvis eller är det ett jämnt flöde?

Nä, de har mer ökat lite. Men är fortfarande ljust rosa. Har också fått en konstig jäkla feber. Över 38 grader, men inga förkylningssymptom alls. Bara fryser galet mycket och har ont i huvudet. Men med alvedon i kroppen så mår jag som vanligt. Då får jag ner febern till strax över 37 grader. Har det inte gått över till imorgon bitti får jag gå till vårdcentralen. Har turen att kunna jobba hemifrån vilket är döskönt i denna bergodalbana av känslor. Vill inte ta det där testet på lördag :(

Det kommer väl mest när jag går på toaletten, kan droppa ner i toan ibland. (Dock imorse blev det endel men har avtagit nu på dan) Bindan behöver jag inte byta för att den är full, utan mest för frächeten.

Det värsta är att det känns inte riktigt som mens men det kan ju bero på massa olika saker. Menpå fredag kommer domen , funderar att ta ett test imorgon ändå, se om det har blivit starkare.

Jobba hemifrån måste ju vara jätteskönt nu speciellt om du känner dig lite hängig också, feber har jag inte fått än.

Krya på dig!

Kram<3
Svar på tråden IVF Januari 2017