• Anonym (Py)

Bonusbarn som inte sover själv

Jag har ett bonusbarn på 3,5år som 3 av 4 nätter kommer in och ska sova hos oss. Min sambo tycker att det är mysigt för henne (barnet) och troligtvis för sin egen del också så han låter henne sova där när hon vill. Det är helt ok någon natt då och då så klart, men det stör mig lite att hon ska komma varje natt och att han inte är villig att försöka lära henne somna om själv när hon vaknar på natten.
    Är jag bara en elak styvmor nu???
    Känns som att de där två styr allt och jag får flytta runt om det inte passar mig att sova med de två.....blir lite som att jag är gäst i mitt eget hem.

• Svar på tråden Bonusbarn som inte sover själv
  • Anonym (Va)
    ungbrunett skrev 2017-01-17 13:51:44 följande:

Varför ska ts lägga sig där när barnet och pappan lika gärna kan göra det? Rent krasst, som gäst enligt dig, har väl ts ännu mindre i barnets säng att göra än i SIN EGEN

Inte nödvändigtvis. När vi har gäster sover barnen inne hos oss och gästerna i barnens sängar.

Du framstår som fientligt inställd mot mig i dina inlägg, är det för att jag träffar en öm punkt?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Va) skrev 2017-01-17 14:04:07 följande:
    Inte nödvändigtvis. När vi har gäster sover barnen inne hos oss och gästerna i barnens sängar.

Du framstår som fientligt inställd mot mig i dina inlägg, är det för att jag träffar en öm punkt?
    Då är frågan varför du började kalla ts för gäst med en fientlig ton. Det låter snarare som en öm punkt hos dig. Brukar dina gäster dela säng med din man?
  • Påven Johanna II

Jag för min del undrar hur det blir när man som vi båda har barn sedan tidigare men inga gemensamma, är vi varandras gäster då, eller? Vid matbordet skulle det kunna låta så här:

Jag: "Ta först du, du är ju gäst här."
    Maken: "Nej men inte ska väl jag ... du är ju också gäst här!"

• LFF
    Påven Johanna II skrev 2017-01-17 14:33:07 följande:

Jag för min del undrar hur det blir när man som vi båda har barn sedan tidigare men inga gemensamma, är vi varandras gäster då, eller? Vid matbordet skulle det kunna låta så här:

Hahahahahahahahahahahaha! Ser synen framför mig Drömmer
  • Anonym (Va)
    Miss Skywalker skrev 2017-01-17 14:16:08 följande:

Då är frågan varför du började kalla ts för gäst med en fientlig ton. Det låter snarare som en öm punkt hos dig. Brukar dina gäster dela säng med din man?

Hahaha nej. Om du läser vad jag skrev (tyckte att jag var tydlig) så sover gästerna i barnens sängar :)Står tydligt i inlägg #122
  • ungbrunett
    Miss Skywalker skrev 2017-01-17 14:16:08 följande:

Haha, kunde inte sagt det bättre själv.
  • ungbrunett
    Anonym (Va) skrev 2017-01-17 14:04:07 följande:

Hur kan du anklaga mig för att vara fientlig när det är du som driver vidare din ståndpunkt som inte går i linje med verkligheten?
  • ungbrunett
    Påven Johanna II skrev 2017-01-17 14:33:07 följande:

Hahaha
  • Anonym (Va)
    ungbrunett skrev 2017-01-17 14:54:32 följande:

Hur kan du anklaga mig för att vara fientlig när det är du som driver vidare din ståndpunkt som inte går i linje med verkligheten?

Du kan inte besvara en fråga med en fråga. Eller, kan det kan du ju, men det är bara korrekt om man inte vill besvara den ställda frågan. Så ska jag tolka det som att du inte vill besvara frågan jag ställde?
  • Brumma
    Anonym (Va) skrev 2017-01-17 14:43:48 följande:

Hahaha nej. Om du läser vad jag skrev (tyckte att jag var tydlig) så sover gästerna i barnens sängar :)Står tydligt i inlägg #122

Förmodligen har inte dina gäster en egen säng i ert hen. Vilket TS har i sitt. Just det - sitt hem.
Svar på tråden Bonusbarn som inte sover själv