• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Inuti bubblan
    Nube skrev 2017-02-07 16:38:44 följande:

Jag har aldrig haft cysta tidigare, är rädd att det ska göra ont när/om det spricker. Ja, det är verkligen blandade kännslor! Jag vill vara positiv men det känns svårt i vissa stunder och det är så mycket som ska fungera! Förstår inte riktigt hur det ens kan gå naturligt!

Jag har inte berättat för min chef, har ganska flexibla arbetstider och mycket frihet så än så länge har jag inte haft behov av det. Kanske senare om jag skulle behöva flera behandlingar, vilket är troligt.

Håller tummarna för dig! :)

Läkaren sa innan vårt förra äggutplock att han kunde tömma cystorna under ÄP. Sen om han gjorde de eller inte vet jag inte. Jag vet att jag frågade och att jag såg hans mun röra sig men jag hörde inte vad någon sa - lustgasen hade full effekt!

Men oavsett så tycker jag inte du ska oroa dig för cystorna, inget farligt! Haft cystor innan också som försvunnit av sig själv utan att de gjort ont.

Jag har inte heller berättat för min chef än. Min förra behövde jag inför vårt första ÄP. Tänker som dig, när man måste vara ledig och inte får till de ändå så berättar jag.
  • Inuti bubblan
    Busfrö10 skrev 2017-02-07 20:30:21 följande:

Ja nu känns det lite bättre, tog en citodon nu innan middagen.

Sist satte de in ägget två dagar efter uttag, men det kan variera beroende på hur de utvecklas. Ibland behöver de ha koll på de några dagar till för att se vilket som blir allra bäst. Men hoppas att det blir på torsdag och något till frysen. Vore så skönt.

Har sjukat mig imorgon med, är fortfarande så trött. Var hemma två dagar sist också.

Hoppas du mår bättre idag. Klokt att vara hemma en dag till. Om inte kroppen behöver de fysiskt behövs de nog psykiskt!

Hoppas verkligen nu att det är ett bra resultat <3
  • Inuti bubblan
    FiaW skrev 2017-02-08 11:36:17 följande:

Jag känner också att det är privat men har precis som du tagit mod till mig och pratat med de närmsta, chefen och med vissa i vardagen som typ massör eller kiropraktor där det har känts viktigt att diskutera om viss behandling funkar att göra när man är gravid (har ju varit det två gånger och fått missfall båda gångerna).

De har inte hittat någon förklaring till vår barnlöshet men jag känner nog att det beror mest på mig då sambon har två barn sen tidigare. Försöker att inte känna så dåligt samvete ändå.

Nej vissa tycker tydligen inte att barn-frågan är privat, mycket märkligt!

Ja, förstår din tanke - men bort med de dåliga samvetet!

Kan inte ens föreställa mig hur de känns att få ett missfall :( Vi har hela tiden trott att de svåra i hela IVF processen var att få ett embryo att fastna. Efter dessa 2 misslyckade försöken utan ens en återinsättning har vi märkt att de var fler hinder än så... Att sedan lyckas bli gravid och få missfall känns så fruktansvärt orättvist.
  • CarolineJL
    Fru Justitia skrev 2017-02-07 22:48:53 följande:

Jag räknar att jag är på RD 3. Räknar insättning som RD 1. Hur räknar/tänker du?

Jag känner mig också väldigt trött, lite dålig i magen, gasig och så mörker jag att jag reagerar starkt på vad folk säger. Har blivit riktigt flrbannad på ett par stycken idag. Igår däremot var jag nere och grät. Men tänker att det beror på allt vi proppat i oss, vågar inte tro nåt annat men hoppas så klart...!!

Åh, vad tiden går sakta... Håller med dig!!

Har TD den 18/2.

Ja, de blir nog mer påverkade än vad de vill ge sken av. Men märker att han vill, längtar och hoppas mer än jag någonsin sett förut - känns bra, tycker jag.

Måste sova nu. Kram

Jag räknar dagen efter insättning som RD 1 och tänkte testa 20/2. Men kanske kan testa tidigare då. Usch, känns som att det inte spelar någon roll för att jag ändå kommer få mens. Mår ju som vanligt och tänker att jag borde märka om jag är gravid. Dagen för insättning var jag positiv men hur ska man veta/känna om celler fortsatt dela på sig, det är så smått så det känns som att det bara kan försvinna... Fy vad tråkig inställning jag har nu, men är så rädd att få negativt och bli helt förkrossad. Men hoppas av hela mitt hjärta att jag ska vara gravid snart och alla ni andra som kämpar! Kram kram
  • Inuti bubblan
    CarolineJL skrev 2017-02-08 16:30:47 följande:

Jag räknar dagen efter insättning som RD 1 och tänkte testa 20/2. Men kanske kan testa tidigare då. Usch, känns som att det inte spelar någon roll för att jag ändå kommer få mens. Mår ju som vanligt och tänker att jag borde märka om jag är gravid. Dagen för insättning var jag positiv men hur ska man veta/känna om celler fortsatt dela på sig, det är så smått så det känns som att det bara kan försvinna... Fy vad tråkig inställning jag har nu, men är så rädd att få negativt och bli helt förkrossad. Men hoppas av hela mitt hjärta att jag ska vara gravid snart och alla ni andra som kämpar! Kram kram

Inte lätt att alltid vara positiv :( Håller tummarna för dig! Kram
  • Nube
    Inuti bubblan skrev 2017-02-08 13:28:53 följande:

Läkaren sa innan vårt förra äggutplock att han kunde tömma cystorna under ÄP. Sen om han gjorde de eller inte vet jag inte. Jag vet att jag frågade och att jag såg hans mun röra sig men jag hörde inte vad någon sa - lustgasen hade full effekt!

Men oavsett så tycker jag inte du ska oroa dig för cystorna, inget farligt! Haft cystor innan också som försvunnit av sig själv utan att de gjort ont.

Jag har inte heller berättat för min chef än. Min förra behövde jag inför vårt första ÄP. Tänker som dig, när man måste vara ledig och inte får till de ändå så berättar jag.

Läkaren sa till mig också att cystan kan tömmas cid äggplock så det kanske blir bra. Tack för dina ord :)

Hur går det för dig?
  • Nube
    Fru Justitia skrev 2017-02-07 22:48:53 följande:

Jag räknar att jag är på RD 3. Räknar insättning som RD 1. Hur räknar/tänker du?

Jag känner mig också väldigt trött, lite dålig i magen, gasig och så mörker jag att jag reagerar starkt på vad folk säger. Har blivit riktigt flrbannad på ett par stycken idag. Igår däremot var jag nere och grät. Men tänker att det beror på allt vi proppat i oss, vågar inte tro nåt annat men hoppas så klart...!!

Åh, vad tiden går sakta... Håller med dig!!

Har TD den 18/2.

Ja, de blir nog mer påverkade än vad de vill ge sken av. Men märker att han vill, längtar och hoppas mer än jag någonsin sett förut - känns bra, tycker jag.

Måste sova nu. Kram

Hoppas ett + den 18 då! :)
  • Nube
    CarolineJL skrev 2017-02-08 16:30:47 följande:

Förstår dina känslor, det är ju omöjligt att veta om embryon klarar sig men tänk att du har ändå kommit så lång att du har fått ett embryo! Många som aldrig ens kommer dit, därifrån har du ju bra chanser! Men förstår att det känns hopplöst. Håller tummarna för dig och alla andra som ruvar!
  • CarolineJL
    Inuti bubblan skrev 2017-02-08 16:44:25 följande:

Inte lätt att alltid vara positiv :( Håller tummarna för dig! Kram

Nej det pendlar så himla mycket i denna process. Men när vi sitter där med våra små bebisar kommer allt detta vara som bortblåst! Lycka till du också! Kram
  • CarolineJL
    Nube skrev 2017-02-08 20:47:16 följande:

Förstår dina känslor, det är ju omöjligt att veta om embryon klarar sig men tänk att du har ändå kommit så lång att du har fått ett embryo! Många som aldrig ens kommer dit, därifrån har du ju bra chanser! Men förstår att det känns hopplöst. Håller tummarna för dig och alla andra som ruvar!

Tack för stöd och uppmuntrande ord! Ja jag har insett att vi trots allt haft tur, så tråkigt att läsa hur lång vägen är för vissa men samtidigt har man ingen aning om hur lång ens egna väg kommer vara så det känns svårt att vara så hoppfull redan. Men nån dag kommer det där jävla plusset, det har jag bestämt!! :)
Svar på tråden IVF februari 2017