Nube skrev 2017-02-07 16:38:44 följande:
Jag har aldrig haft cysta tidigare, är rädd att det ska göra ont när/om det spricker. Ja, det är verkligen blandade kännslor! Jag vill vara positiv men det känns svårt i vissa stunder och det är så mycket som ska fungera! Förstår inte riktigt hur det ens kan gå naturligt!
Jag har inte berättat för min chef, har ganska flexibla arbetstider och mycket frihet så än så länge har jag inte haft behov av det. Kanske senare om jag skulle behöva flera behandlingar, vilket är troligt.
Håller tummarna för dig! :)
Läkaren sa innan vårt förra äggutplock att han kunde tömma cystorna under ÄP. Sen om han gjorde de eller inte vet jag inte. Jag vet att jag frågade och att jag såg hans mun röra sig men jag hörde inte vad någon sa - lustgasen hade full effekt!
Men oavsett så tycker jag inte du ska oroa dig för cystorna, inget farligt! Haft cystor innan också som försvunnit av sig själv utan att de gjort ont.
Jag har inte heller berättat för min chef än. Min förra behövde jag inför vårt första ÄP. Tänker som dig, när man måste vara ledig och inte får till de ändå så berättar jag.