• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 07:51:43 följande:

God morgon tjejer!

Idag hoppas jag på ett samtal om att vi ska in för insättning! Igår mådde jag mycket bättre, inte ont, men sååå trött.

Ska jobba ikväll så jag hoppas att jag hinner dit. Ska in 1340, behöver veta asap OM vi ska dit, så jag kan säga till på fritids att sonen blir kvar lite längre idag =)

Mycket som ska klaffa ????

Ha en fin dag!

Hoppas!! Alltid en plåga att gå och vänta på dom där samtalen.

Ha en fin dag du med! Här i Stockholm lyser solen iallafall så det känns härligt:)
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 07:51:43 följande:

God morgon tjejer!

Idag hoppas jag på ett samtal om att vi ska in för insättning! Igår mådde jag mycket bättre, inte ont, men sååå trött.

Ska jobba ikväll så jag hoppas att jag hinner dit. Ska in 1340, behöver veta asap OM vi ska dit, så jag kan säga till på fritids att sonen blir kvar lite längre idag =)

Mycket som ska klaffa ????

Ha en fin dag!

Håller tummarna att dem hör av sig snart till dig. Själv sitter jag och väntar på samtal om när vi ska på äggplock, har tagit semester hela nästa vecka i samråd med min chef, hoppas verkligen det blir på måndag.
  • Busfrö10

Nu har de ringt!

Och de kom med mycket positiva besked!!
    Jag hade många fina ägg, så de kan inte riktigt välja än. Så det blir en blastocyst på söndag =)
    Var lite osäker på vad det innebar, frågade henne om det var positivt, och hon sa att det var mycket positivt! Jag googlade lite och om detta står det:

"Dag 5/6 Blastocystodling

Ibland kan man välja att vidareodla embryona ytterligare några dagar till blastocyststadiet. Detta kan vara aktuellt om kvinnan har många befruktade och fina embryon efter 2 dagars odling för att på så sätt lättare kunna välja ut det embryo som har största chans att ge en graviditet.

En blastocyst består av många celler (150-200 st) som i sin tur bildar den inre cellmassan och trofektodermala celler. Den inre cellmassan bildar sedan fostercellerna och de trofektodermala cellerna moderkakan."

Det känns väldigt bra, nästan sa att jag börjar hoppas och tro på något bra <3 
  • Millilo

Hurra! 7 av 12 ägg befruktade. Vid tidigare 2 IVF:er har bara 1 av 20 blivit befruktade med kort protokoll. Den här gången fick jag prova långt protokoll vilket verkade passa mig väldigt bra med endometrios. 
    Lite nervöst för fick veta att kliniken har tydligen som standard att odla 5 dagar innan återföring om plocket görs på en onsdag. Det hade känt bättre om odlingen var anpassad efter äggen.

• Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 10:48:23 följande:

Nu har de ringt!

Grattis! Vad härligt! Sa de hur många ägg det var? 
  • Millilo

Fniss... rolig konversation. Kan känna igen mig i att det är skönt att tänka på annat. Dock ingen hit att byta jobb under IVF:en, det provade jag sist...

Caarina1985 skrev 2017-02-08 22:21:28 följande:
    Det är så jobbigt med dessa avstånd! Har farit runt som en vilde här hemma efter att jag tog ägglossningssprutan. Diskat, packat å plockat ihop det jag behöver då vi börjar rulla imorgon efter jobbet.

Är så tacksam att min kompis lånar ut sin lägenhet till oss, är så trist att ta in på hotell för att stänga ögonen i någon timme :(

Den här gången har vi inte tid att grubbla och fundera så mkt på den här behandlingen. (Tror att det är därför det hittills gått så bra). Förra veckans måndag råkade vi lägga bud på ett hus och på tisdag satt vi på mäklarkontoret och skrev papper. Sen gick kommunikationen såhär:

- När får vi tillträde till huset?

- Den första

- Den första vad?

- Första mars

- jaha... VAFFAN SA DU?!?! Det är ju bara en månad bort!

Medans vi är på äggplock på fredag så besiktas vårat blivande hus. Så just nu är det huset som tar upp den största tankeverksamheten :)

Håller tummen för er på ul.
  • Busfrö10
    Millilo skrev 2017-02-09 11:10:23 följande:

Grattis! Vad härligt! Sa de hur många ägg det var? 

Nä, glömde fråga... Men mailade och frågade och hon sa att det var flera stycken! Så oklart än så länge.

Grattis till er! Fast jag har förstått att det är bra att odla på de, då ser de ju vilka som håller sig bäst och värt att stoppa in =)
  • Popetot

Idag kunde jag inte knäppa mina jobb-byxor. Ganska svullen mage. Minns inte att jag kände mig så uppsvälld de andra två gångerna. Hoppas det inte är tecken på överstimulering. Känner av hormonerna mycket mer denna gången. Försöker tänka att det är något positivt. Längtar till vul i morgon. Förhoppningsvis får jag då veta när äggplocket blir.

• Inuti bubblan
    Nube skrev 2017-02-08 20:41:59 följande:

Läkaren sa till mig också att cystan kan tömmas cid äggplock så det kanske blir bra. Tack för dina ord :)

Hur går det för dig?

Jag väntar på att få starta med de långa protokollet. Vädigt oregelbunden mens men tror den kommer komma om ca 2 v. Hoppas på 3 gången gilt! De tidigare ÄP har vi behövt frysa pga jag blivit överstimulerad och första gången klarade de inte upptining och andra gången skulle de odla till blastocyster men de lyckades inte bli något till frysen då :(
  • Inuti bubblan
    CarolineJL skrev 2017-02-08 20:50:09 följande:

Nej det pendlar så himla mycket i denna process. Men när vi sitter där med våra små bebisar kommer allt detta vara som bortblåst! Lycka till du också! Kram

Absolut! Så svårt att förstå att den dagen ens kan komma - samtidigt som jag är livrädd för att den inte ska det!
Svar på tråden IVF februari 2017