• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Nube
    CarolineJL skrev 2017-02-08 20:52:35 följande:

Tack för stöd och uppmuntrande ord! Ja jag har insett att vi trots allt haft tur, så tråkigt att läsa hur lång vägen är för vissa men samtidigt har man ingen aning om hur lång ens egna väg kommer vara så det känns svårt att vara så hoppfull redan. Men nån dag kommer det där jävla plusset, det har jag bestämt!! :)

Det har jag också bestämt! :) även om det är svårt att tro på det ibland. Det är så sant vad du skriver, ingen aning hur lång resan kommer att vara. Jag tänker ibland att jag kommer lyckas nu på första försöket men sedan tänker jag att det är helt omöjligt och att vi måste säkert prova flera gånger. Så frusterande!
  • Sjuttiosjuan

Hej!

Får man hoppa in här? Har hängt i januaritråden men jag ligger så mycket efter där eftersom vi kör med låååånga protokollet:)

Vi kör privat nu efter två landstingsförsök på Uppsala Akademiska.

Vi har provat korta protokollet en gång och långa en gång. Jag har väldigt dålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad så vi har bara fått ut ett endaste litet ägg båda gångerna men det har trots allt delat sig och lett till återföring men ingen graviditet:( Enligt läkarna på Uppsala så har vi Max 5% chans att bli gravida så här behövs ett mirakel!

Känns ändå så mycket bättre att gå privat, värdigt bra mottagande och stor kompetens, också en dröm att slippa åka 20 mil för ett UL..

Har varit på UL idag för att se att jag blivit nedreglerad efter 15 dagar med synarela så imorgon börjar vi med sprutorna! Nu kör vi både bemfola och menopur så det blir till att spruta av bara den:)

Spännande att höra om era erfarenheter och resultat. Kämpa tjejer!!!!

• Fru Justitia
    Nube skrev 2017-02-08 20:43:58 följande:

Hoppas ett + den 18 då! :)

Tack!!

Hoppas vi alla får plus!

Men det är som alla skriver omöjligt att veta förrän man ser plusset el får mens.

Man lever på hoppet nu!!

Kämpa och Kram till er alla
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 21:28:47 följande:

Hej!

Får man hoppa in här? Har hängt i januaritråden men jag ligger så mycket efter där eftersom vi kör med låååånga protokollet:)

Vi har provat korta protokollet en gång och långa en gång. Jag har väldigt dålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad så vi har bara fått ut ett endaste litet ägg båda gångerna men det har trots allt delat sig och lett till återföring men ingen graviditet:( Enligt läkarna på Uppsala så har vi Max 5% chans att bli gravida så här behövs ett mirakel!

Känns ändå så mycket bättre att gå privat, värdigt bra mottagande och stor kompetens, också en dröm att slippa åka 20 mil för ett UL..

Har varit på UL idag för att se att jag blivit nedreglerad efter 15 dagar med synarela så imorgon börjar vi med sprutorna! Nu kör vi både bemfola och menopur så det blir till att spruta av bara den:)

Såklart du får vara med här! Vad jobbigt med så tuffa förutsättningar. Jag hoppas det kommer gå med bra med sprutorna och att det blir fler ägg denna gång. Jag är på sprutdag 7 och ska på vul igen på fredag. Jag tror det blir äggplock för min del på måndag eller tisdag.
  • ammela

Hej!

Då ligger vi nästan lika. Kört suprecur i 3 veckor och tog precis första sprutan!
  • Nube

Hej!

Välkommen! Jag kör också lång protokoll, har sprutat med menopur 7 dagar nu och har också dålig äggreserv! Första IVF för mig så ingen aning hur det kommer att gå, andra vul på fredag för att ser hur blåsorna vuxit. I tisdags hade jag bara fyra små. Sà du tycker att det är skillnad på privat klinik? Jag tänkte också prova privat sedan, känns att de har lite mer alternativ för oss med låg amh. Hade du bara använt menopur innan? Ska bli kul att följas åt :)
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-08 21:40:03 följande:

Då ligger vi nästan lika. Kört suprecur i 3 veckor och tog precis första sprutan!

Spännande! Ert första försök?
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-02-08 21:49:56 följande:

Välkommen! Jag kör också lång protokoll, har sprutat med menopur 7 dagar nu och har också dålig äggreserv! Första IVF för mig så ingen aning hur det kommer att gå, andra vul på fredag för att ser hur blåsorna vuxit. I tisdags hade jag bara fyra små. Sà du tycker att det är skillnad på privat klinik? Jag tänkte också prova privat sedan, känns att de har lite mer alternativ för oss med låg amh. Hade du bara använt menopur innan? Ska bli kul att följas åt :)

Ja, det är jobbigt när kroppen inte riktigt svarar på hormonerna. Det känns ju tjatigt i dessa sammanhang men det tål att sägas igen, det behövs bara ETT ägg. Problemet för oss med få ägg är att det inte finns några möjligheter att välja det bästa ägget om man bara får ut typ 3 ägg som dessutom ska bli befruktat och delat.. Första försöket tog jag Elonva och sen menopur och andra gången bara menopur hög dos från början 400 men det blev ju inte mycket bättre för det, såg bara 3 blåsor innan ÄP och 2 blåsor på andra försöket men bara ett ägg ut båda gångerna.

Ja, privat känns mycket bättre. Träffade en BM idag som verkligen tog sig tid, var krass men positiv på samma gång, kändes för första gången som om någon faktiskt brydde sig. Men såklart olika vart man går, landstinsförsök sker ju också på privata kliniker.

Vet du vad du har för amh?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-08 21:37:41 följande:

Såklart du får vara med här! Vad jobbigt med så tuffa förutsättningar. Jag hoppas det kommer gå med bra med sprutorna och att det blir fler ägg denna gång. Jag är på sprutdag 7 och ska på vul igen på fredag. Jag tror det blir äggplock för min del på måndag eller tisdag.

Tack! Det hoppas jag med:)

Spännande med äggplock, har ni gjort försök tidigare? Hoppas du har många fina blåsor på fredag!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 21:54:49 följande:
    Spännande! Ert första försök?
    Ja det är första. Vet typ inget och alla känslor samtidigt. Men än så länge har det gått jättebra! Inte känt av nässprayen alls mycket mer än lite trötthet i början bara.

Vart går ni?
Svar på tråden IVF februari 2017