Nube skrev 2017-02-08 21:49:56 följande:
Välkommen! Jag kör också lång protokoll, har sprutat med menopur 7 dagar nu och har också dålig äggreserv! Första IVF för mig så ingen aning hur det kommer att gå, andra vul på fredag för att ser hur blåsorna vuxit. I tisdags hade jag bara fyra små. Sà du tycker att det är skillnad på privat klinik? Jag tänkte också prova privat sedan, känns att de har lite mer alternativ för oss med låg amh. Hade du bara använt menopur innan? Ska bli kul att följas åt :)
Ja, det är jobbigt när kroppen inte riktigt svarar på hormonerna. Det känns ju tjatigt i dessa sammanhang men det tål att sägas igen, det behövs bara ETT ägg. Problemet för oss med få ägg är att det inte finns några möjligheter att välja det bästa ägget om man bara får ut typ 3 ägg som dessutom ska bli befruktat och delat.. Första försöket tog jag Elonva och sen menopur och andra gången bara menopur hög dos från början 400 men det blev ju inte mycket bättre för det, såg bara 3 blåsor innan ÄP och 2 blåsor på andra försöket men bara ett ägg ut båda gångerna.
Ja, privat känns mycket bättre. Träffade en BM idag som verkligen tog sig tid, var krass men positiv på samma gång, kändes för första gången som om någon faktiskt brydde sig. Men såklart olika vart man går, landstinsförsök sker ju också på privata kliniker.
Vet du vad du har för amh?