• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • emilou

Snälla hjälp en nybörjare! Jag ska börja ta sprutorna inför ivf på torsdag. Jag ska enligt mina beräkningar få min mens på fredag vilket skulle innebära att jag skulle börja ta sprutor på måndag men nu fick jag en stor blödning idag, tre dagar för tidigt. Min mens är alltid väldigt regelbunden och liksom smyger igång med världens mensvärk, denna gången kom den pang bom utan mensvärk.
    Jag berättade detta för barnmorskan som jag pratade med eftersom jag är rädd för att detta inte va "riktig" mens, men hon sa till mig att jag skulle starta ändå eftersom det räcker med en blödning. Nu mitt på dagen blöder jag knappt alls och behöver knappt ha tampong.
    Om ni orkat läsa ända hit så är min fråga: ska jag lita på barnmorskan och starta på torsdag eller ska jag ringa imorgon igen och säga att jag typ slutat blöda?
    Saken är den att min man reser väldigt mkt med jobbet och om jag startar på torsdag så passar det väldigt bra in i hans schema.

• Popetot
    emilou skrev 2017-02-28 13:16:41 följande:

Snälla hjälp en nybörjare! Jag ska börja ta sprutorna inför ivf på torsdag. Jag ska enligt mina beräkningar få min mens på fredag vilket skulle innebära att jag skulle börja ta sprutor på måndag men nu fick jag en stor blödning idag, tre dagar för tidigt. Min mens är alltid väldigt regelbunden och liksom smyger igång med världens mensvärk, denna gången kom den pang bom utan mensvärk.

Jag berättade detta för barnmorskan som jag pratade med eftersom jag är rädd för att detta inte va "riktig" mens, men hon sa till mig att jag skulle starta ändå eftersom det räcker med en blödning. Nu mitt på dagen blöder jag knappt alls och behöver knappt ha tampong.

Om ni orkat läsa ända hit så är min fråga: ska jag lita på barnmorskan och starta på torsdag eller ska jag ringa imorgon igen och säga att jag typ slutat blöda?

Saken är den att min man reser väldigt mkt med jobbet och om jag startar på torsdag så passar det väldigt bra in i hans schema.

Ja du, svårt att ge råd. Jag fick vet att första dagen med klarrött blod skulle räknas som första blödningsdag. Men hade jag varit dig hade jag ringt igen i morgon. Be dom kolla med läkaren. Förklara det du skivit här om hur det skiljer sig från hur det brukar vara. Men dessa sprutorna kommer ju trixa med din kropp. Läkaren justerar din dos för att uppnå resultat så jag tror inte det är "hela världen" om du startar tidigt. Ring i morgon :)
  • emilou
    Popetot skrev 2017-02-28 13:26:17 följande:
    Ja du, svårt att ge råd. Jag fick vet att första dagen med klarrött blod skulle räknas som första blödningsdag. Men hade jag varit dig hade jag ringt igen i morgon. Be dom kolla med läkaren. Förklara det du skivit här om hur det skiljer sig från hur det brukar vara. Men dessa sprutorna kommer ju trixa med din kropp. Läkaren justerar din dos för att uppnå resultat så jag tror inte det är "hela världen" om du startar tidigt. Ring i morgon :)
    Tack för svar! Jag ringer imorgon så får vi se vad dom säger.
  • anina
    Popetot skrev 2017-02-28 12:48:05 följande:
    Ååh vad skönt! Vi gör tredje ivf men aldrig tidigare fått till frysen innan. Denna gången fick vi en blastocyst dit så det känns skönt. Men hoppas såklart på det som är inuti mig :)
    Hoppas verkligen det går bra för er denna gången. =)
  • Busfrö10

Kikar in här då och då för att kolla hur det går för er! Så roligt att läsa att det går bra, håller alla tummarna att alla ägg fäster och så <3 
    Vi gör ett nytt försök i mars igen, tredje gången gillt =P

• CarolineJL

Hej alla! Jag var med i tråden i början, plussade för två veckor sedan och var så himla lycklig. Igår fick vi tyvärr missfall :( en riklig mens kom med en del slem/små klumpar så det var tyvärr missfall. Har ultraljud inbokat 10/3 som vi ändå ska gå på, för att se så allt är borta..

Usch känns så tungt när det väl gick vägen - att bromsas igen. Men nu laddar vi om för ivf nr 2 <3

• Jessa01
    CarolineJL skrev 2017-02-28 20:09:31 följande:

Hej alla! Jag var med i tråden i början, plussade för två veckor sedan och var så himla lycklig. Igår fick vi tyvärr missfall :( en riklig mens kom med en del slem/små klumpar så det var tyvärr missfall. Har ultraljud inbokat 10/3 som vi ändå ska gå på, för att se så allt är borta..

Usch känns så tungt när det väl gick vägen - att bromsas igen. Men nu laddar vi om för ivf nr 2 <3

<3 Så tråkigt att höra! Pepp till dig och din man!!! <3
  • gammelpysen
    CarolineJL skrev 2017-02-28 20:09:31 följande:

Beklagar sorgen! Jag förstår att det måste vara hemskt, inte minst med tanke på hur vi kämpar. Ta hand om dig.
  • gammelpysen
    Popetot skrev 2017-02-28 12:19:43 följande:

Hehe, blir förundrad över alla som vågar testa innan. Jag vågar verkligen inte. Frågade min man igår när han tyckte att jag skulle testa "Bestäm du!" Grrrahh, kan han inte bara säga till mig. På torsdag blir det. Men verkar lovande för dig om du inte tar några hormoner :)

Vi får väl hoppas.... men det verkar väl lovande för dig med? Nu har det gått lite tid?

Vi testar fredag. Bestämt nu. Har vi väntat så länge kan vi gott vänta två dagar till.

Hur mår du nu?
  • gammelpysen
    emilou skrev 2017-02-28 13:16:41 följande:

Prata med bm. Om din man måste resa, kolla om det går att frysa hans bidrag inför stora ingreppet?
Svar på tråden IVF februari 2017