emilou skrev 2017-02-28 13:16:41 följande:
Snälla hjälp en nybörjare! Jag ska börja ta sprutorna inför ivf på torsdag. Jag ska enligt mina beräkningar få min mens på fredag vilket skulle innebära att jag skulle börja ta sprutor på måndag men nu fick jag en stor blödning idag, tre dagar för tidigt. Min mens är alltid väldigt regelbunden och liksom smyger igång med världens mensvärk, denna gången kom den pang bom utan mensvärk.
Jag berättade detta för barnmorskan som jag pratade med eftersom jag är rädd för att detta inte va "riktig" mens, men hon sa till mig att jag skulle starta ändå eftersom det räcker med en blödning. Nu mitt på dagen blöder jag knappt alls och behöver knappt ha tampong.
Om ni orkat läsa ända hit så är min fråga: ska jag lita på barnmorskan och starta på torsdag eller ska jag ringa imorgon igen och säga att jag typ slutat blöda?
Saken är den att min man reser väldigt mkt med jobbet och om jag startar på torsdag så passar det väldigt bra in i hans schema.
Ja du, svårt att ge råd. Jag fick vet att första dagen med klarrött blod skulle räknas som första blödningsdag. Men hade jag varit dig hade jag ringt igen i morgon. Be dom kolla med läkaren. Förklara det du skivit här om hur det skiljer sig från hur det brukar vara. Men dessa sprutorna kommer ju trixa med din kropp. Läkaren justerar din dos för att uppnå resultat så jag tror inte det är "hela världen" om du startar tidigt. Ring i morgon :)