• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 23:33:21 följande:
    Antingen har du guldägget i magen eller i frysen:)
    Jag vill tro att det är guldägget jag ruvar på eftersom det var dehär ägget som delade sig bäst från allra första början, men något inom mig säger motsatsen. Framtiden får utvisa helt enkelt :)
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-25 07:13:52 följande:

Jag vill tro att det är guldägget jag ruvar på eftersom det var dehär ägget som delade sig bäst från allra första början, men något inom mig säger motsatsen. Framtiden får utvisa helt enkelt :)

Det låter som ett superbra tecken!! Nu väntar långa dagar för oss, jag vågar inte hoppas så mycket eftersom vårt ägg betedde sig lite lurigt.
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-25 10:31:27 följande:

Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!

Nädå! Men man ska ju ha välfylld blåsa vilket varit det värsta för mig, trodde jag skulle kissa på mig igår eftersom de var försenade. Sen var han bara sååå långsam:)

Oroa dig inte!

Kram
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-25 11:03:26 följande:
    Nädå! Men man ska ju ha välfylld blåsa vilket varit det värsta för mig, trodde jag skulle kissa på mig igår eftersom de var försenade. Sen var han bara sååå långsam:)

Oroa dig inte!

Kram
    Tack! Det gjorde inte ont!

Har fått ett litet 8-celligt embryo till magen! Nu är det bara att vänta!
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-25 08:13:17 följande:
    Det låter som ett superbra tecken!! Nu väntar långa dagar för oss, jag vågar inte hoppas så mycket eftersom vårt ägg betedde sig lite lurigt.
    Denna eviga väntan, känns som att dagarna står stilla :)
    Vilken dag hade du som testdag??
  • pigan86
    ammela skrev 2017-02-25 10:31:27 följande:

Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!

Jag kände inte av något av själva ET. Så du behöver inte oroa dig, det kommer gå bra även för dig <3
  • ammela

Tack alla för svar! Vi har fått tillbaka ett 8-celligt embryo! Gjorde inte ont alls!

• Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-25 15:44:28 följande:

Tack alla för svar! Vi har fått tillbaka ett 8-celligt embryo! Gjorde inte ont alls!

Fantastiskt ju!!
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-25 15:03:19 följande:

Denna eviga väntan, känns som att dagarna står stilla :)

Vilken dag hade du som testdag??

10/3!
Svar på tråden IVF februari 2017