• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 13:48:15 följande:

Tack vad gulliga ni är allihopa!

Nu har vi fått vårt embryo, det delade sig ytterligare när vi var där så det känns lite hoppfullt även om dom inte tyckte det var toppen att det var så segt i starten. Men nu har vi iallafall nåt att hoppas på!

Kram på er!

Vilka underbara nyheter! Grattis! Nu ruvar du! När ska du testa?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-24 14:23:20 följande:

Vilka underbara nyheter! Grattis! Nu ruvar du! När ska du testa?

10/3 men jag har fått rosa ruvardag 9 båda gångerna så jag har aldrig testat. Hoppas jag kommer lite längre denna gång!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 13:48:15 följande:

Tack vad gulliga ni är allihopa!

Nu har vi fått vårt embryo, det delade sig ytterligare när vi var där så det känns lite hoppfullt även om dom inte tyckte det var toppen att det var så segt i starten. Men nu har vi iallafall nåt att hoppas på!

Kram på er!

Fint!! Finns ju ändå hopp!

Här är vi nöjda över att de inte har ringt, även om det betyder att det är färre än 8 befruktade så det blir inga blastocyster!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-23 18:51:01 följande:

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

Kramar!! Hoppas ni kan komma igång snart igen. Jag väntar på min mens för att börja om... håller tummarna för oss!
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-24 16:19:48 följande:

Fint!! Finns ju ändå hopp!

Här är vi nöjda över att de inte har ringt, även om det betyder att det är färre än 8 befruktade så det blir inga blastocyster!

Så länge dom inte ringer är det bra! När ska ni sätta tillbaka?
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 18:39:59 följande:
    Så länge dom inte ringer är det bra! När ska ni sätta tillbaka?
    I morgon blir det då. De kör 2-dagars som standard men har precis börjat med 5-dagars om det blir 8 eller fler befruktade. Så inget samtal betyder också att vi inte har 8 befruktade vilket vi nog heller inte trodde på med 10 ägg!

Så i morgon 12.45 är planen. Ultraljud först då de fortfarande är lite oroliga för överstumulering men jag mår bra än så länge!
  • pigan86

Idag fick vi brev från kliniken, av dem 5 de odlades vidare på hamnade endast 1 i frysen. Känns tråkigt att bara en kom så pass långt, förhoppningsvis ruvar jag på vårat guldägg men har ändå på något sätt förberett mig på att det inte kommer fungera första gången och är redo för ett nytt försök hur konstigt de än låter :/

• Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-24 18:50:33 följande:

I morgon blir det då. De kör 2-dagars som standard men har precis börjat med 5-dagars om det blir 8 eller fler befruktade. Så inget samtal betyder också att vi inte har 8 befruktade vilket vi nog heller inte trodde på med 10 ägg!

Så i morgon 12.45 är planen. Ultraljud först då de fortfarande är lite oroliga för överstumulering men jag mår bra än så länge!

Härligt!

Lycka till:)
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-24 23:27:56 följande:

Idag fick vi brev från kliniken, av dem 5 de odlades vidare på hamnade endast 1 i frysen. Känns tråkigt att bara en kom så pass långt, förhoppningsvis ruvar jag på vårat guldägg men har ändå på något sätt förberett mig på att det inte kommer fungera första gången och är redo för ett nytt försök hur konstigt de än låter :/

Antingen har du guldägget i magen eller i frysen:)
Svar på tråden IVF februari 2017