• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-26 15:28:26 följande:

Fick du också tillbaka ett 5dagars? Jag har testdag fredag.

Nej, blev tredagars för vår del. Kommer du klara dig utan tjuvtest tror du?
  • gammelpysen

Fick tillbaka ett femdagars. Mensen är tre dagar sen. Har bara ett test hemma. Känns som om jag inte vågat testa innan så ja, jag kommer nog att hålla mig... tror jag... du då?

• rebeqqa

Hej igen tjejer! Nu är vi på gång - på riktigt! Första sprutan är tagen, andra blir ikväll. VUL fredagen den 3/3 - lite nervös inför VUL. Hoppas så att min kropp svarat bra, men man vet ju aldrig. Jag har idag gått runt med världens huvudvärk- vet inte om det beror på gonal F eller pga att jag var spänd och orolig igår inför sprutan.

Jag ska börja med orgalutran om några dagar - vad är er erfarenhet ? #livräddförsprutor

• Akira Öken
    rebeqqa skrev 2017-02-26 18:24:06 följande:

Hej igen tjejer! Nu är vi på gång - på riktigt! Första sprutan är tagen, andra blir ikväll. VUL fredagen den 3/3 - lite nervös inför VUL. Hoppas så att min kropp svarat bra, men man vet ju aldrig. Jag har idag gått runt med världens huvudvärk- vet inte om det beror på gonal F eller pga att jag var spänd och orolig igår inför sprutan.

Jag ska börja med orgalutran om några dagar - vad är er erfarenhet ? #livräddförsprutor

Spännande att vara igång!
    Huvudvärken kan, som du skriver, beror på olika saker. Det är ju inte så lätta grejer vi håller på med, varken för kroppen eller själen.

Jag tyckte att Orgalutran-sprutorna var lite jobbiga att ta, men ändå ingen fara. Tar du sprutorna själv?
  • pigan86

Jag är väldigt spruträdd, får panik bara en nål närmar sig min kropp. Blir kallsvettig och har svimmat på VC mer än en gång..

Men.. Sprutorna som jag tagit i samband med ivf har gått förvånansvärt bra, första gången var läskig och jag var jätte rädd men jag lyckades helt utan problem och sen gick de av bara farten. Tog sprutor sammanlagt i 14 dagar och jag är riktigt stolt över mig själv. Håller mina tummar att du lyckas lika bra som mig med sprutorna, jag kände knappt av någon av sprutorna förutom att de stramade lite men inget man inte klarade av. Det går ju som tur är fort att injicera ;)
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-26 17:51:46 följande:

Fick tillbaka ett femdagars. Mensen är tre dagar sen. Har bara ett test hemma. Känns som om jag inte vågat testa innan så ja, jag kommer nog att hålla mig... tror jag... du då?

Jag skulle fått mens igår men inga tecken på det. Har inget test hemma men det inhandlas nog i morgon. Tror jag testar på onsdag (dagen innan) då jag är ledig och har en hel dag att smälta besked :)
  • Popetot

Härligt att ha kommit igång. Alla dessa symptom man får av alla sprutor och situationen överhuvudtaget. Hoppas huvudvärken snart släpper. Orgalutran är lite jobbigare än gonal-f tycker jag. Nålen är något tjockare. Jag får lite mer rodnad och irritation efter sticket av den....MEN det är absolut hanterbart så försök att inte oroa dig för mycket.
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-26 22:16:26 följande:

Jag skulle fått mens igår men inga tecken på det. Har inget test hemma men det inhandlas nog i morgon. Tror jag testar på onsdag (dagen innan) då jag är ledig och har en hel dag att smälta besked :)

Hoppas hoppas!!!
  • gammelpysen
    Popetot skrev 2017-02-26 22:16:26 följande:

Åhh, hör av dig! Fortfarande ingen mens. Trodde den skulle komma i natt. Inga direkta symptom heller. Hur är det med dig?

Blir en lång vecka....
  • rebeqqa

Tack tjejer! Idag är huvudvärken borta- så det kanske inte var så mycket medicinerna utan mer all anspänning. Igår tog jag spruta nr 2 och jag överraskade både mig själv och min make - för jag tog den på mig själv. Det var aldrig ens på tapeten för jag är otroligt spruträdd men jag fixade det! Så stolt! Första orgalutran sprutan får dock min make hjälpa mig med - de flesta verkar ha samma bild av den, den är lite svårare men helt klart hanterbar.

Finns det fler här inne med pcos ? Jag är så nyfiken på hur många dagar jag kan tänkas behöva ta sprutor, vi har äggplock under v.10 om allt löper enligt planen. Men man vet ju aldrig, om 5dagar har vi VUL och då hoppas vi att vi ser många fina äggblåsor men jag har ingen aning om vad som är ett "bra" antal. Jag ser gärna att vi har ca.. 10-15 äggblåsor på gång men vi får se hur det går. Någon mer som har äggplock på gång under v 10?

Svar på tråden IVF februari 2017