• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-04 15:36:20 följande:

Min häst bestämde sig för att stämpla min fot imorse när vi var på väg till hoppkurs. Var väl inte precis den typ av aktivitet varken kliniken eller min sambo rekommenderade så jag ligger här med foten i högläge och hoppas att det var ödet som tyckte jag skulle ta det lite lugnt ett tag till. Ruvardag 9 imorgon, den dagen jag fått rosa i lutinusen mina två tidigare försök.. kommer knappt våga gå på toaletten imorgon!

Kram på er som kämpar!

Kanske ett bra move av din häst :D Vet precis vad du menar att vara rädd för att gå på toa. Jag var livrädd de sista dagarna. När var din testdag?
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-04 06:32:51 följande:

God morgon!

Här är en till i februariruvningen som har plussat! Jag fick ett STARKT PLUS med ett teststreck lika starkt som kontrollstrecket. Jag kan inte riktigt greppa det.... Men är så tacksam!

Åååh härligt! Grattis! Tar ett tag att greppa. Har inte själv riktigt gjort det. Första graviditeten?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-05 10:37:48 följande:

Kanske ett bra move av din häst :D Vet precis vad du menar att vara rädd för att gå på toa. Jag var livrädd de sista dagarna. När var din testdag?

På Fredag! Men inga som helst symtom så är inte så hoppfull..
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-03-05 10:37:48 följande:

Vet alltför väl hur det känns de där dagarna runt BIM, psykisk terror! Jag håller tummarna, lycka till!!!
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-03-05 10:39:26 följande:

Åååh härligt! Grattis! Tar ett tag att greppa. Har inte själv riktigt gjort det. Första graviditeten?

Verkligen svårt att greppa, går och tänker hela tiden på att nu är det kört. Läste att det var ert sista försök, vad härligt att det blev ett plus!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-05 10:46:46 följande:
    På Fredag! Men inga som helst symtom så är inte så hoppfull..
    Du är ju en dag före mig bara!!
    Tar du lutinus?
    Det där med symptom är så svårt, jag känner endel men tror det är lutinusen och inga gravid symptom tyvärr.
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-03-05 10:39:26 följande:

Det är inte första graviditeten men förhoppningsvis blir det första barnet. Har ett sent missfall (de kunde inte riktigt förstå varför) och ett otal kemiska graviditeter i bagaget (väldigt svaga plus på BIM-dagen fort följt av mens). Men känner mig trots allt försiktigt optimistiskt.

Du då, första graviditeten?
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-03-05 11:39:05 följande:

Du är ju en dag före mig bara!!

Tar du lutinus?

Det där med symptom är så svårt, jag känner endel men tror det är lutinusen och inga gravid symptom tyvärr.

Japp, tre gånger om dagen men verkar ju inte gå några direkta symtom av den heller. Fick precis reda på att jag har två sprickor i foten så fick lite annat att tänka på:)
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-05 13:15:28 följande:
    Japp, tre gånger om dagen men verkar ju inte gå några direkta symtom av den heller. Fick precis reda på att jag har två sprickor i foten så fick lite annat att tänka på:)
    Åh nej!! :/
  • Millilo
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-05 13:15:28 följande:
    Aj då! Får du använda den alls?
Svar på tråden IVF februari 2017