• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • anina

Jag går här och väntar på mensen så jag kan dra igång igen och göra en FET. Förr i tiden kändes det som att det knappt var nån tid alls mellan mensarna, nu är det hur lång tid som helt.
    Blir Progynon sen. Någon som har tagit det?

• mylittleponny

Vi ska ju göra icsi pga av manlig faktor.

Körde Gonal f 150 första sprutan igår kväll och ska göra det i fler dagar nu framöver, fram tills söndag då börjar jag dubbla sprutor fram tills onsdag då första vul är.. Är jätte rädd att man ska bli överstimulerad, och är super rädd för alla sprutorna jag ska ta, och äggplocket skrämmer nog mest. Någon som har råd eller bra historier? Eller skräckhistorier.. Så jag vet vad jag ger mig in på..känner mig jätte orolig över allt.

• anina
    mylittleponny skrev 2017-03-09 10:13:30 följande:

Vi ska ju göra icsi pga av manlig faktor.

Körde Gonal f 150 första sprutan igår kväll och ska göra det i fler dagar nu framöver, fram tills söndag då börjar jag dubbla sprutor fram tills onsdag då första vul är.. Är jätte rädd att man ska bli överstimulerad, och är super rädd för alla sprutorna jag ska ta, och äggplocket skrämmer nog mest. Någon som har råd eller bra historier? Eller skräckhistorier.. Så jag vet vad jag ger mig in på..känner mig jätte orolig över allt.

Jag var nog lite överstimulerad, men inte så där jättemycket. Rejält svullen så folk trodde jag var gravid, och väldigt ont i äggstockarna. Men värmekudde och alvedon hjälpte bra. Ta hellre alvedon än ipren, ipren kunde man få lite blödningar av sa de till mig. Och är du orolig över något så bara ring dem. 

Jag var jätterädd för äggplocket. Under spolningen av äggledarna skrek jag som en stucken gris. Men äggplocket var inte alls farligt. Man får så mycket bedövning. Jag fick åksjuketablett mot illamående, en lugnande, alvedon och morfin. Och jag kunde få mer morfin när jag ville. Plus lokalbedövning. Det kändes givetvis men inte så att man inte stod ut. Jag tyckte inte smärtan var alls farlig. Vid ett tillfälle bad jag om lite mer morfin när jag tyckte det gjorde lite för ont, och så var det ok igen. Sen fick jag nåt i näsan med mot illamående. Så var inte rädd för äggplocket. Jag gör hellre ett äggplock än har min vanliga mensvärk. 

Sprutor har jag aldrig varit rädd för. Men jag var förvånad över hur lite de kändes, iaf i början. På slutet stack de till lite men inte alls farligt.

Så allt kommer gå jättebra. =)

• Emmsan1991

Hej!

Räknas BIM 14 dagar efter ägglossningssprutan/äggplocket eller är det min riktiga BIM som gäller? :)

• anina
    Emmsan1991 skrev 2017-03-09 10:53:02 följande:

Hej!

Räknas BIM 14 dagar efter ägglossningssprutan/äggplocket eller är det min riktiga BIM som gäller? :)

Jag vet faktiskt inte. Jag fick min mens 14 dagar efter äggplock. Men min är lite oregelbunden så det lika gärna ha varit min BIM också. =)
  • Karolina80

Hej!

Har följt tråden till och från ett tag i det tysta- då slipper man känna sig så ensam i IVF karusellen Glad

Jag har en fråga till er experter!

Jag gjorde mitt första äggplock i går- och fick samtidigt tid för ET på fredag (i morgon). Men om det inte finns några ägg att sätta tillbaka, dvs att de inte befruktats eller slutar att dela på sig, när får man vanligtvis reda på det?

Tilll mig sa de bara att de skulle höra av sig om det inte gick vägen- men inte när. Och jag är alldelses för nervös för att ringa Förvånad

Tack och lycka till allihopa!!

• Popetot
    Karolina80 skrev 2017-03-09 12:23:22 följande:

Hej!

Har följt tråden till och från ett tag i det tysta- då slipper man känna sig så ensam i IVF karusellen

Jag har en fråga till er experter!

Jag gjorde mitt första äggplock i går- och fick samtidigt tid för ET på fredag (i morgon). Men om det inte finns några ägg att sätta tillbaka, dvs att de inte befruktats eller slutar att dela på sig, när får man vanligtvis reda på det?

Tilll mig sa de bara att de skulle höra av sig om det inte gick vägen- men inte när. Och jag är alldelses för nervös för att ringa

Tack och lycka till allihopa!!

Hej! Välkommen! Vad synd att de inte har rutiner för att få veta befruktning och när. Det är ju tillräckligt med ångest som det är. Som jag förstått sker befruktning ganska snabbt. Har gjort 3 äggplock och fått veta på eftermiddag dagen efter hur det gått. Jag hade ringt men förstår om du är nervös. Hur många ägg fick ni ut?
  • Karolina80

Ni är

Popetot skrev 2017-03-09 13:07:03 följande:
    Hej! Välkommen! Vad synd att de inte har rutiner för att få veta befruktning och när. Det är ju tillräckligt med ångest som det är. Som jag förstått sker befruktning ganska snabbt. Har gjort 3 äggplock och fått veta på eftermiddag dagen efter hur det gått. Jag hade ringt men förstår om du är nervös. Hur många ägg fick ni ut?
    Tack!!Glad Och tack för svar!
    Ja, de sa att jag kunde ringa om jag blev riktigt nyfiken och refererade då till 10 tiden på morgonen- men det vågade jag som sagt inte. Det blev två ägg som plockades (av 3 tillräckligt stora äggblåsor) därmed blir det änmer nervöst när det är så få även om bara ett krävs.

Hursom- de har inte hört av sig ännu, vilket jag hoppas är ett bra tecken!

Ni är på ert tredje försök just nu?
  • Hunny B
    rebeqqa skrev 2017-03-09 07:59:56 följande:

Åh herregud vilka fantastiska resultat ni fick, jag vågar inte hoppas på sånna fina resultat. Ja, nu blir det bara vila ett par dagar. Känner mig redan bättre! Stort grattis till ditt plus! Vad roligt! <3 var det en stimulerad frysåterföring eller sattes det in i egen cykel?

Det var stimulerad cykel, jag ägglossar sällan eller aldrig själv (har pco). Skönt att du mår bättre, håller tummarna för många befruktade ägg för er nu!
  • Hunny B
    anina skrev 2017-03-09 09:23:55 följande:

Jag går här och väntar på mensen så jag kan dra igång igen och göra en FET. Förr i tiden kändes det som att det knappt var nån tid alls mellan mensarna, nu är det hur lång tid som helt.

Blir Progynon sen. Någon som har tagit det?

Jag fick äta progynon denna cykel. Eller äter fortfarande, vid graviditet ska man fortsätta ända till första ultraljudet som för oss blir i v. 8 eller 9. Fick som vanligt lite biverkningar i form av bröst som spänner och känningar i livmodern men det har jag fått med alla hormoner jag ätit. Men annars så var det inga problem!
Svar på tråden IVF februari 2017