mylittleponny skrev 2017-03-09 10:13:30 följande:
Vi ska ju göra icsi pga av manlig faktor.
Körde Gonal f 150 första sprutan igår kväll och ska göra det i fler dagar nu framöver, fram tills söndag då börjar jag dubbla sprutor fram tills onsdag då första vul är.. Är jätte rädd att man ska bli överstimulerad, och är super rädd för alla sprutorna jag ska ta, och äggplocket skrämmer nog mest. Någon som har råd eller bra historier? Eller skräckhistorier.. Så jag vet vad jag ger mig in på..känner mig jätte orolig över allt.
Jag var nog lite överstimulerad, men inte så där jättemycket. Rejält svullen så folk trodde jag var gravid, och väldigt ont i äggstockarna. Men värmekudde och alvedon hjälpte bra. Ta hellre alvedon än ipren, ipren kunde man få lite blödningar av sa de till mig. Och är du orolig över något så bara ring dem.
Jag var jätterädd för äggplocket. Under spolningen av äggledarna skrek jag som en stucken gris. Men äggplocket var inte alls farligt. Man får så mycket bedövning. Jag fick åksjuketablett mot illamående, en lugnande, alvedon och morfin. Och jag kunde få mer morfin när jag ville. Plus lokalbedövning. Det kändes givetvis men inte så att man inte stod ut. Jag tyckte inte smärtan var alls farlig. Vid ett tillfälle bad jag om lite mer morfin när jag tyckte det gjorde lite för ont, och så var det ok igen. Sen fick jag nåt i näsan med mot illamående. Så var inte rädd för äggplocket. Jag gör hellre ett äggplock än har min vanliga mensvärk.
Sprutor har jag aldrig varit rädd för. Men jag var förvånad över hur lite de kändes, iaf i början. På slutet stack de till lite men inte alls farligt.
Så allt kommer gå jättebra. =)