• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • rebeqqa
    ammela skrev 2017-03-08 17:10:18 följande:

Rd 13 idag. Ingen mens eller sporttings. Brukar i vanliga fall få mens 9-12 dagar efter ägglossning! Vågar såklart inte ropa hej, inte helt fattat hur vanligt det är med mens innan testdatumet eller om lutinus oftast skjuter upp mensen. Testdag först på lördag börjar bli otålig nu :)

Åh håller tummarna för er ??
  • Sjuttiosjuan

Hur går det för er tjejer? Jag fick mens idag exakt 14 dagar efter äggplock. Imorgon bitti ska jag på UL för att köra igång korta protokollet direkt, kan tydligen vara nåt för oss som inte har många ägg kvar. Blir spännande att testa om vi kan få fler än ett ägg.. hoppas det för jag tror vi kommer få svårt att få göra fler försök efter det här:(

Kram på er!

• Sjuttiosjuan

Rd 13 idag. Ingen mens eller sporttings. Brukar i vanliga fall få mens 9-12 dagar efter ägglossning! Vågar såklart inte ropa hej, inte helt fattat hur vanligt det är med mens innan testdatumet eller om lutinus oftast skjuter upp mensen. Testdag först på lördag börjar bli otålig nu :)

Håller tummarna!

Jag har mina tre försök alltid fått spottings på rd 9-11 och ordentlig mens exakt 14 dagar från äggplock. Men det låter riktigt lovande, heja dig!!!
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-08 14:46:15 följande:

Påväg hem från äggplocket nu - vi togs väl om hans! De tömde många blåsor, tyvärr så var mer än hälften tomma. Men vi har nu 14 ägg, nu ska de se hur många som är mogna, på fredag vet vi hur många som blir befruktade och på tisdag vet vi hur många som går till frysen - blev total-frys för vår del pga den stora risken för ohss.

Äggplocket var inte så hemskt, visst gjorde det ont men det var hanterbart - behöver jag så kommer jag fixa att göra detta igen. Kan bero på all medicin men det var värre i mitt huvud innan än hur det var i verkligheten.

Skönt att det gick bra. Jag hoppas du får många mogna och befruktade ägg. Kram på dig!
  • Popetot

Det är olika från person till person och gång till gång crinone sköt upp min mens 3-4 dagar mina andra försök. Önskar jag hade kunnat få dagarna att springa iväg för er. Men det gör dom förstås aldrig. Hemsk vad dagarna är långa under ruvningen. :(
  • rebeqqa
    Popetot skrev 2017-03-08 17:48:28 följande:

Skönt att det gick bra. Jag hoppas du får många mogna och befruktade ägg. Kram på dig!

Tack snälla, det hoppas vi med ? nu är det vila som gäller ?
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-08 17:21:30 följande:

Hur går det för er tjejer? Jag fick mens idag exakt 14 dagar efter äggplock. Imorgon bitti ska jag på UL för att köra igång korta protokollet direkt, kan tydligen vara nåt för oss som inte har många ägg kvar. Blir spännande att testa om vi kan få fler än ett ägg.. hoppas det för jag tror vi kommer få svårt att få göra fler försök efter det här:(

Kram på er!

Nej vad trist! Det är så orättvist! Vad ska ultraljudet kolla? Kram på dig!
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-08 17:55:29 följande:

Tack snälla, det hoppas vi med ? nu är det vila som gäller ?

Ja mycket vila. Jag har varit däckad hela dagen efter alla min äggplock. Får ni veta i morgon hur det gått?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-08 18:03:02 följande:

Nej vad trist! Det är så orättvist! Vad ska ultraljudet kolla? Kram på dig!

Så att äggstockarna ser ok ut och att slemhinnorna är ok. Ja, vilket tragglande det är.. förhoppningsvis är allt värt det i slutändan!
  • Hunny B

Jag hade testdag idag och plussade! Men jag hade tjuvtestat mig i måndags så jag visste att det skulle vara goda nyheter

Svar på tråden IVF februari 2017