• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Hunny B
    rebeqqa skrev 2017-03-08 14:46:15 följande:

Påväg hem från äggplocket nu - vi togs väl om hans! De tömde många blåsor, tyvärr så var mer än hälften tomma. Men vi har nu 14 ägg, nu ska de se hur många som är mogna, på fredag vet vi hur många som blir befruktade och på tisdag vet vi hur många som går till frysen - blev total-frys för vår del pga den stora risken för ohss.

Äggplocket var inte så hemskt, visst gjorde det ont men det var hanterbart - behöver jag så kommer jag fixa att göra detta igen. Kan bero på all medicin men det var värre i mitt huvud innan än hur det var i verkligheten.

14 ägg är bra resultat! Jag fick också ut 14 från totalt 25 blåsor i bra storlek - resulterade i 6 nedfrysta femdagarsembryon/blastocyter varav den första blev en graviditet nu precis. Se till att ta det lugnt ett par dagar och bli inte rädd om magen sväller upp, jag såg höggravid ut i en dag men det gick snabbt över. Hade lite svårt att andas också men det var mest innan plockat.
  • Popetot
    Jessa01 skrev 2017-03-08 20:03:47 följande:

Och där kom mensen :(

Åh vad tråkigt! När var din testdag? Ta hand om er!!
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-03-08 20:02:05 följande:

Jag hade testdag idag och plussade! Men jag hade tjuvtestat mig i måndags så jag visste att det skulle vara goda nyheter

Jättegrattis!
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-03-08 20:47:32 följande:
    Åh vad tråkigt! När var din testdag? Ta hand om er!!
    Testdag var idag.Testade i måndags och såg då spökstreck så jag var lite förhoppningsfull... ska sörja lite och hoppa på långa protokollet om tre veckor. Hur orkar man med det här!?
  • minaimaginärabarn

Jag hade testdag idag och plussade! Men jag hade tjuvtestat mig i måndags så jag visste att det skulle vara goda nyheter

Stort grattis!
  • rebeqqa
    Popetot skrev 2017-03-08 18:04:18 följande:

Ja mycket vila. Jag har varit däckad hela dagen efter alla min äggplock. Får ni veta i morgon hur det gått?

Imorgon kunde vi ringa och fråga hur många som var befruktade och mogna av de 14 de fick ut. På tisdag (dag 6) får vi vet hur många som fryses ner. Jag är så jäkla orolig och nervös. Då det är första gången vet jag inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Har ingen aning om kvaliten på mina ägg vi vet inte hur kapabla makens simmare är på att befrukta heller. Försöker tänka att bara vi får 1 till frysen är jag lättad. Får vi 2 blir jag överlycklig <3
  • rebeqqa
    Hunny B skrev 2017-03-08 20:08:50 följande:

14 ägg är bra resultat! Jag fick också ut 14 från totalt 25 blåsor i bra storlek - resulterade i 6 nedfrysta femdagarsembryon/blastocyter varav den första blev en graviditet nu precis. Se till att ta det lugnt ett par dagar och bli inte rädd om magen sväller upp, jag såg höggravid ut i en dag men det gick snabbt över. Hade lite svårt att andas också men det var mest innan plockat.

Åh herregud vilka fantastiska resultat ni fick, jag vågar inte hoppas på sånna fina resultat. Ja, nu blir det bara vila ett par dagar. Känner mig redan bättre! Stort grattis till ditt plus! Vad roligt! <3 var det en stimulerad frysåterföring eller sattes det in i egen cykel?
  • anina

Stort grattis. =)
Svar på tråden IVF februari 2017