• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Lexiiin

Jag själv har sedan två veckor tillbaka mått så illa att jag kräkts några gånger.. sen har jag börjat drömma mycket och minns mina drömmar väl! Sen så är mina bröst fruktansvärt ömma så vaknar ibland på nätterna om jag råkat lägga mig på sidan eller magen.. haha:( Och jag är bara i vecka 6!!

• Marrebj

Hejsan , tänkte jag hakar på här. 27 år och första gradivitet . Plussade första gången tisdags kväll . Känns spännande men ändå skrämmande. De jobbigaste är denna svullnande och illamående samt yrseln . Har svårt motstå kaffe .. haft ätstörningar många år men blivit bättre . Dock sätter dom fart nu när man inte kan knappt knäppa några byxor ... sen oroar man sig för missfall . Som dom flesta gör :) men tänkte jag hakar på här

• Glad81

Hej! Jag är 36 år, fjärde barnet. Jag plussade i onsdags. Har bf 17e oktober. Jag har jätteömma och svullna bröst, och det är ett väldigt molande i magen. Har även redan blivit hård i magen. Och har vaknat kl fem på morgonen tre dagar i rad nu för jag måste gå å göra nr 2. Varför just så tidigt....:)

Är bara i v 4+5, så är orolig för mf. Kollar pappret varenda gång jag varit på toa. Har haft ett missfall tidigare, och då började det med att jag såg blod på pappret. Men man får vara glad att man plussat och hålla tummarna för att allt går bra.

• Defeateris
    Oliwetti skrev 2017-02-11 14:22:37 följande:

Hej! Efter två år av försök är vi äntligen gravida på 5e ivf-försöket. Är 29 år och idag är jag på 6+0. enda symptomen jag har är extremt uppblåst mage så fort jag ätit lite. Blir orolig att jag inte har fler klassiska symptom som illamående. Men det kanske kommer senare?

Vill bara lugna med att jag inte med något av mina barn hade särskilt mycket symtom alls - inget illamående, inga direkt ömma bröst, behövde inte kissa oftare än vanligt osv. Enda starka symtomet för mig har varit lite ökad puls och rejäl trötthet..
  • Ellisen

Jag får som hugg i magen från och till och värken sitter i några minuter för att sedan avta. Kan de va växtvärk i livmodern? Är lite orolig men samtidigt vill jag inte noja för minsta lilla. Och brösten, det räcker med att ta på mig bh:n och den kommer åt lite för hårt så börjar jag nästan gråta. Men de hör väl till :) Nu vill jag bara komma förbi vecka 12 så man kan känna sig lite lugnare!

• Hallonfrossa
    Ellisen skrev 2017-02-12 08:23:38 följande:

Jag får som hugg i magen från och till och värken sitter i några minuter för att sedan avta. Kan de va växtvärk i livmodern? Är lite orolig men samtidigt vill jag inte noja för minsta lilla. Och brösten, det räcker med att ta på mig bh:n och den kommer åt lite för hårt så börjar jag nästan gråta. Men de hör väl till :) Nu vill jag bara komma förbi vecka 12 så man kan känna sig lite lugnare!

Kommer det vid hastiga rörelser?

För det låter som att det skulle kunna vara Ligamenten du känner av.
  • sultanen

Plussade svagt i förrgår och starkare i dag. Har en miljard symptom, så här var d i te alls med dottern eller det MA jag hade i höstas. Så olika det kan vara!

Finns någon FB-grupp?

• dendor
    Glad81 skrev 2017-02-12 05:37:39 följande:

Hej! Jag är 36 år, fjärde barnet. Jag plussade i onsdags. Har bf 17e oktober. Jag har jätteömma och svullna bröst, och det är ett väldigt molande i magen. Har även redan blivit hård i magen. Och har vaknat kl fem på morgonen tre dagar i rad nu för jag måste gå å göra nr 2. Varför just så tidigt....:)

Är bara i v 4+5, så är orolig för mf. Kollar pappret varenda gång jag varit på toa. Har haft ett missfall tidigare, och då började det med att jag såg blod på pappret. Men man får vara glad att man plussat och hålla tummarna för att allt går bra.

Jag är också orolig för mf. Är i v 6+0 och fick tidigare missfall ungefär i den veckan, som sedan visade sig lite senare genom blod i toaletten :( kollar pappret hela tiden nu och är väldigt orolig. Vågade inte försöka på nytt förrän ett år senare. Har inga barn sedan tidigare är 27 år. Håller tummarna :)
  • Glad81
    dendor skrev 2017-02-12 09:18:05 följande:

Jag är också orolig för mf. Är i v 6+0 och fick tidigare missfall ungefär i den veckan, som sedan visade sig lite senare genom blod i toaletten :( kollar pappret hela tiden nu och är väldigt orolig. Vågade inte försöka på nytt förrän ett år senare. Har inga barn sedan tidigare är 27 år. Håller tummarna :)

Ja nu hoppas vi att det går vägen :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017