• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Milzii
    bubbelfika skrev 2017-02-13 19:54:02 följande:

Är det nån mer som fått rätt mycket"blöta" flytningar"? Känns nästan lite blött i trosorna och är så rädd att hitta blod varje gång jag går på toaletten. Men dom en klara och genomskinliga så inger blod i sikte ön :) är i v 5

Jag har flytningar som kommer och går, dom är som vatten nästan.

Jag tror också att det är tant röd som tittar på besök, :)

• Matiillda
    bubbelfika skrev 2017-02-13 19:54:02 följande:

Är det nån mer som fått rätt mycket"blöta" flytningar"? Känns nästan lite blött i trosorna och är så rädd att hitta blod varje gång jag går på toaletten. Men dom en klara och genomskinliga så inger blod i sikte ön :) är i v 5

Jag är i samma vecka som dig och har också fått mer flygningar än förut. Måste gå och kolla flera gånger om dagen så att det inte är blod. Undrar om denna oro kommer släppa alls under graviditeten..
  • sultanen
    Idamarie93 skrev 2017-02-13 16:48:59 följande:

Hejsan! ? jag plussade äntligen den 9/2 efter 1 års försök. Så himla glad men samtidigt jätte rädd för missfall. Och jag kan inte förstå att jag är gravid. Eftersom jag inte har kunnat förstått det själv har jag inte berättat det för någon. Trodde jag skulle vara den som ringde min sambo grinandes av lycka direkt jag fick positivt. Men han har fått vänta och nu för att gottgöra det ska han få reda på det på det imorgon när det är alla <3-dag. En av anledningarna är nog att jag har så svårt att veta vilken vecka jag kan vara i.. hade min sista mens första dag den 27 december och på mitt clearblue stod det att jag var i 3v+ . jag har extremt oregelbunden mens, obefintlig kan man säga då jag hade mens endast 2 gånger under året 2016 så känns väldigt svårt att räkna ut. Men kanske runt v4-6? Tippar på ett oktober barn iaf OM allt går vägen! ???? Grattis till er alla andra!

Om den visar 3+ är du nog minst i vecka 6, den aviserar från befruktning. Så du väntar nog en septemberbebis gissar jag :)
  • Idamarie93

Det känns så overkligt!! Vi anmälde oss nu i januari för att påbörja utredning och nu är jag gravid! ???? Håller tummar att de går bra för oss alla här

• becka1989
    sultanen skrev 2017-02-13 21:04:47 följande:

Om den visar 3+ är du nog minst i vecka 6, den aviserar från befruktning. Så du väntar nog en septemberbebis gissar jag :)

Jag är i vecka 7 och har bf 6 oktober så möjligtvis början på oktober eller slutet på september.
  • Xantan85

Hej tjejer! Jag hoppar också in här! Blev gravid nu efter ivf och har bf 18 oktober dom det ser ut nu! Varierar i att vara hyperlycklig till att hamna i kolsvarta orosmoln! 11 år har vi längtat efter att bli gravida och få ett barn! Detta är magiskt!!!

• sultanen
    becka1989 skrev 2017-02-14 08:33:54 följande:
    Jag är i vecka 7 och har bf 6 oktober så möjligtvis början på oktober eller slutet på september.
    Ojdå, jag som räknade knasigt :)
  • Naturkraft

Hej,

Min senaste mens första dag var 29 dec 2016.
    Jag plussade på stickan 29 jan 2017 på kvällen cirka 3 dagar efter beräknad mens. Jag registrerar detta i olika appar och alla visar på beräknad bf den 4-5 oktober. Jag bestämde mig för att vänta med att ringa till en barnmorska tills det gått nån vecka så igår ringde jag första samtalet till min kommande barnmorska och hon frågade endast och efter min senaste mens första dag och sa: Jag beräknar att du har bf 14 oktober. Vilket då är cirka 10dagar framåt, hur är det ens möjligt?

Självklart kommer jag fråga henne detta när jag ska träffa henne om några veckor men tänkte om ni hade något bra svar? Fler som ringt och fått liknande framflyttade mot vad ni själva trott? Konstig sak kanske att haka upp sig på men kan inte förstå varför alla appar skulle visa fel på 10 dagar?

Den jag använder som en daglig koll är Preglife och enligt den är jag idag i gravidvecka 7 (6+5) .

Hoppas ni får en fin alla <3 dag :)

• FiaW
    Xantan85 skrev 2017-02-14 08:46:07 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar också in här! Blev gravid nu efter ivf och har bf 18 oktober dom det ser ut nu! Varierar i att vara hyperlycklig till att hamna i kolsvarta orosmoln! 11 år har vi längtat efter att bli gravida och få ett barn! Detta är magiskt!!!

Grattis! Då fortsätter vi att följa varandra här, kul!
    Om jag räknat rätt har jag BF 17 oktober :)
    Känner igen pendlandet mellan lycka och oro. Lång väntan på den lyckade graviditeten med två MF bakom oss, men helt otroligt att jag plussade efter nedregleringen. Inte helt ovanligt tydligen..

Nu ska jag verkligen försöka våga tro att detta är på riktigt och kommer att gå bra, ska ta några fler grav-test bara ;)

Håller tummarna för dig!
  • FiaW
    HellisTFB skrev 2017-02-13 15:52:32 följande:
    Extra grattis och välkommen till dig! Mitt mantra är: jag är gravid och bebis mår bra och det tänker jag tro på tills en expert säger nåt annat. 
    Lättare sagt än gjort.... men nu har jag tagit nästan 10 test sen i onsdags som alla visat positivt så snart kommer jag nog att tro på det också :D 
    Bra mantra! Det ska jag låna :)

Ganska orolig för MF då jag haft två tidigare, men denna gången är en helt ny gång som inte har något med de andra att göra.
    Jag ska också ta något test till för att känna mig säker, har BF 17/10 om jag räknat rätt.

Grattis till ditt plus! :D
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017