• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • HellisTFB
    Earthdancer skrev 2017-02-10 21:21:41 följande:

Plussade svagt i förrgår, igår och idag tydligare, verkar som det blir en oktoberbebis här också om allt går som det ska! :D Tog sig på andra försöket.

Nån annan som blir supersvullen om magen till kvällen? Ser ut att vara jättegravid redan även om det bara är tarmar :p

Oja! Gaser, gaser, gaser och svullen. Spänner och drar från livmodertrakten också, så himla svårt att veta vad som är vad ????
  • HellisTFB
    Lexiiin skrev 2017-02-11 02:21:53 följande:

Jag var inne på kontroll i fredags morse! Visade sig att det skulle varit tvillingar!! Dock så hade den ena fastnat så kommer bara att bli en. Men är lika glad för det då jag var rädd för att förlora den enda jag visste om efter alla problem.

Så tur i oturen för min del:)

Hur Gamla är alla här och vad har ni för symptomer än så länge?

Åh ???? Och samtidigt: Hurra för den som är kvar! Må den hålla sig kvar länge och väl!

Jag är 36, vecka 3+6, första försöket, första graviditeten efter många många års barnlängtan. Symtom: illamående(lindrigt men ihållande), ömma bröst(lindrigt och omväxlande), svullen mage med både växtvärk/små hugg/gaser, störd sömn(gravt... inte sovit mer än 3 tim i sträck på nån vecka).

Hur mår ni andra?

Några fler snusare?
  • Jolly23

26 år, andra barnet beräknat 3/10. Mått illa ett par dagar bara. Ont i bröstvårtorna, gasig och svullen mage. Mina symptom kom i V6-7. Kände ingenting innan och egentligen inte mycket alls nu heller.
    Hur gör ni med träningen? Jag körde på rätt hårt innan men styrketräning och mycket löpning. På något sätt så känns det inte alls lika bra längre. Jag vet att det bara är bra att träna men alla säger så olika på vad man kan köra o inte. Har vart Med om ett missfall för ca 3 mån sen och är nog lite extra orolig pga det..

• vi blir 3

Hej,

Usch vilket illamående jag råkat ut för! Vet dock inte om det är pga graviditeten. Min dotter kräktes i onsdags, har dock varken kräkts eller varit dålig i magen.

Redan igårkväll började jag må jätte dåligt. Har inte kräkts men har legat och rapat i tre timmar plus att jag varit jättedålig i magen på morgon. Det började dock efter att jag ätit mellan 7-10 godisar (turkisk peppar) har mått dåligt sedan dess. Kan det verkligen vara pga av jag är gravid, känns tidigt...sist tror jag att det började först i vecka 7-8. Eller är det magsjuka jag åkt på?

Dottern har skudträning idag och pappan är borta över helgen, vågar man åka?

• vi blir 3

Skidträning ska det stå...

Är det någon som varit med om att inte kunna äta slisk under graviditeten förresten?

• Betrayed
    Jolly23 skrev 2017-02-11 08:00:35 följande:

26 år, andra barnet beräknat 3/10. Mått illa ett par dagar bara. Ont i bröstvårtorna, gasig och svullen mage. Mina symptom kom i V6-7. Kände ingenting innan och egentligen inte mycket alls nu heller.

Hur gör ni med träningen? Jag körde på rätt hårt innan men styrketräning och mycket löpning. På något sätt så känns det inte alls lika bra längre. Jag vet att det bara är bra att träna men alla säger så olika på vad man kan köra o inte. Har vart Med om ett missfall för ca 3 mån sen och är nog lite extra orolig pga det..

Jag kör på med crossfit 2-3 dagar i veckan och skippar vissa magövningar som de säger att man inte ska göra när man är gravid. De har jättebra information med vilka övningar man inte ska göra pga av bebis och också övningar man kan göra när magen är ivägen!

Tänker köra så länge jag mår bra, jag vet också att träningen gör att jag mår bra och många i min Box (stället man tränar crossfit) har kört crossfit fram till förlossningen!
  • dendor

Hej plussade idag och är bf 14 okt. Får man vara med i gruppen?

• Oliwetti

Hej! Efter två år av försök är vi äntligen gravida på 5e ivf-försöket. Är 29 år och idag är jag på 6+0. enda symptomen jag har är extremt uppblåst mage så fort jag ätit lite. Blir orolig att jag inte har fler klassiska symptom som illamående. Men det kanske kommer senare?

• becka1989

Enda symtomen just nu är lite illamående när jag börjar bli hungrig, äter hela tiden haha och växtvärk hade lite ont i tuttarna inatt men annars inget, just nu känns det knappt som man är gravid känna lite konstigt att ha gått in i v 7 utan att kräkas och må jätte dåligt som med den förra då kräktes jag från första dag jag plussade till v 35 :/ men jag är glad om det bara är lite sånt

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017