Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Har precis kommit hem från kub. Gick jättebra, så de var skönt. Nu kan man andas ut. Men hen for runt som bara den, och låg fel så barnmorskan hade svårt att få bra bild för att mäta, så det tog lite tid. Men tillslut gick det. Jag blev beräknad 12 oktober så jag går in i vecka 14 på torsdag. Så himla skönt nu. Blev så mycket verkligare att det ligger en liten person där inne. Tårarna bara rann när hon började med ultraljudet. Går inte beskriva den känslan i ord.

• Glad81
    Ejin skrev 2017-04-04 16:12:39 följande:

Grattis. Va skönt att de gick bra. Jag kände desamma när jag såg bebisen... herregud de ligger en lite människa där inne.. o då har jag ju redan barn så har varit med om de innan men de e lika fantastiskt ändå... jag fick bf flyttat 2 dagar så mitt nya bf är 13 oktober så nästan samma som ditt.... känns så jäkla häftigt o roligt just nu att man faktiskt har en lite människa där inne utan att man ens känner något haha...

Ja det är lika fantastiskt ändå. Blir mitt fjärde, så man tycker kanske att man borde va lite coolare. Men jag har känt lite att har jag fått tre friska så kanske det inte går vägen denna gången. Men efter idag känns det väldigt skönt. Sen kanske man börjar noja över något annat längre fram...

Lycka till på arbetsintervjun :)
  • Glad81
    Pixelpussel skrev 2017-04-07 18:14:47 följande:

Hejhej, 

hittade precis hit till familjeliv efter några års frånvaro. Vi väntar vår nr 4 nu i oktober. Bf 8/10. Har 3 barn sedan innan, som blir 10, 5 och 2år i år. 

Första graviditeten som jag sluppit kräkas ihjäl mig vid. Mått katastrof med båda de minsta. Så får kanske en fin avslutnings graviditet. 

Har inte hunnit bläddra igenom hela tråden. Varåt bor alla här? 

Hej och välkommen till Oktobergruppen :). Vi väntar också vårat fjärde barn, den 12 oktober. Jag är 36 år och mina barn är 15, 13, och 4. Vad skönt att du inte mått så dåligt denna graviditet. Det har däremot jag. Men nu har det blivit mycket bättre. Hur gammal är du? Vi bor i Lidköping. Vart bor du?
  • Glad81

V 15

Vad fina magar ni har :)

Här är min också. Har känt rörelser nu, både igår flera gånger och idag flera gånger. Förut har jag bara känt lite diffust, så jag har inte varit säker. Men nu är jag det och det känns så fantastiskt.

Vill se fler magbilder. Är ju så mysigt :)

• Glad81
    Frrr skrev 2017-04-18 03:44:59 följande:

Hur kan ni ha så stora magar redan? Är ni kortväxta eller står ni och spänner ut/bryggar? På mig syns det knappt, och absolut inte med kläder på. Ser mest ut som jag är gasig liksom. Går in i vecka 16 i morgon.

Det är mitt fjärde barn, när jag var 20 år och väntade min första så syndes det knappt i v 20. Annars är jag lång och smal. Har redan gått upp 5-6 kg, men det skadar inte på mig.

Sen kanske det är vi som redan fått magar som lägger ut dom, kanske många fler som inte fått magar än. Är ju så olika det där.
  • Glad81
    Linnnn skrev 2017-04-24 06:27:41 följande:

Idag ska jag till jobbet för första gången på sju veckor. Helt plötsligt känner jag mig nervös. Jobbigt att förklara för alla. Och att magen redan är så stor att den inte går att dölja.

Har fortfarande så blandade känslor kring graviditeten också. Känns inte riktigt som att jag landat i det än.

Skönt att må bättre iaf!

Va skönt att du mår bättre. Lycka till på jobbet :)
  • Glad81

Hej allihop! Många här nu som väntar på rul. Vi ska dit på måndag. Ska bli jättespännande. Är så nyfiken på om det är en tjej eller kille, så hoppas vi kan få reda på det. Här berättar dom vad det är, bara bebisen ligger så man kan se. Med min förra son blev det på håret att vi fick se. Han låg med foten mellan benen så det tog lång tid innan han tillslut flyttade på den. Jag fick gå upp och gå, dricka vatten och gå och kissa.Trodde barnmorskan skulle ledsna. Men som tur var gjorde hon inte det.

För mig känns det som självklart att ta reda på vad det är för kön. Inte för att det spelar någon roll vad det är. Men vill ändå så gärna veta. Hur tänker ni andra. Beundrar er som kan tänka att det blir en överraskning när hen kommer. Klart att det är en upplevelse också. Hur ska ni andra göra?

• Glad81
    Swinka skrev 2017-05-18 16:14:35 följande:

Idag såg jag dem..

Mina första bristningar... på bägge brösten. I v.18.

Suck. Hoppades så innerligt att jag skulle slippa dem.

Någon annan som fått så tidigt?

Detta är mitt fjärde barn, så jag har redan bristningar. Men jag kan trösta dig med att efter amningen så kommer dom blekna med tiden, så man inte ser dom lika tydligt. Nu är dom iaf på mig rejält svullna med ådror som syns och vårtgården har blivit stor. Så jag känner knappt igen dom. Men det lägger ju sig sen när man ammat färdigt.
  • Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-05-21 10:11:00 följande:

Längtar till fredag då det är dax för ul!

Har annars spenderat förmiddagen med att faktiskt känna mig trött i magen, tycker jag har lite mer sammandragningar än vad som känns ok, avvaktar dock och hoppas det lugnar ner sig.

Ha en bra söndag allihop!

Jag har också vissa dagar med mer sammandragningar. Men kommer ihåg att jag haft så de andra gångerna också. Och det har ju gått bra, så det är väl så livmodern tränar upp sig. Men man reagerar ju när det är sådan skillnad från dag till dag hur mycket sammandragningar man känner. Men jag tror du kan vara lugn. Och imorn kommer du nog inte känna lika mycket sammandragningar.
  • Glad81

Nu längtar jag till rul imorn, jippie! Äntligen! vad man har längtat. Och den lille/lilla far runt ordentligt i magen nu. Så mysigt. Jag kan ligga å titta hur länge som helst på magen och vänta på att det ska börja röra sig. Så fascinerande.

Hoppas alla mår bra!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017