Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Onkelskruttet skrev 2017-08-11 20:43:46 följande:

Jag hakar på den här tråden om än lite sent :) Har bf 6 oktober med första barnet, börjar bli nervöst!

Välkommen hit! Det närmar sig med stormsteg nu. Vet ni om ni får en tjej eller kille? Är det första barnet?
  • Glad81

Marrebj: Hoppas det gått bra för er.

Lillafindus: Vi tar inte emot besök på BB. Möjligtvis syskonen isf om det blir att man stannar. Med förra gick vi på tidig hemgång, så var aldrig på BB då. Hoppas på att göra det denna gången med. Beror ju helt på hur det går förstås. Men vill man inte ta emot besök så tycker inte jag man ska behöva det. Den tiden på BB kan man få ha för sig själva. Om det nu inte är så att man gärna vill. Tycker att det är upp till mamman att bestämma det.

• Glad81

Jag sitter och läser föda utan rädsla. Jag kom till ett avsnitt som beskriver livmoder mm. Där stod det att livmodertappen är ca 4cm lång från början. Alltså innan förlossningen startar. Tänkte på dig då Marrebj, läkaren var kanske så otydlig så det var tappen han/hon menade.

• Glad81
    Lillafindus skrev 2017-08-21 15:16:28 följande:

Jag har två frågor :)

Har någon av er känt en smärta som hugger till precis över ena skinkan och ner mot rumpan och baksida lår?

Jag har känt det några gånger sen kanske 2 veckor tillbaka.

Och har ni märkt att bebisen i magen har en favoritsida i magen? Min ligger så mycket på höger sida och trycker så att det blir ömt på magen haha!

Smärta i skinkan fick jag väldigt tidigt. Inte kul. Hugger till som attan om man råkar röra sig fel. Hade likadant förra graviditeten också.

Min bebbe har också höger som favoritsida. Det har de andra barnen också haft. Har mer bristningar på höger sida också eftersom dom legat där.

De här bökandet på kisseblåsan är så himla obehagligt tycker jag.
  • Glad81

Dessa jäkla sammandragningar. Jag kan inte göra något utan att det bara spänner i magen. Vi började röja lite på övervåningen för vi ska få hit målaren på måndag. Och jag gick bara å plockade smågrejer. Men jag fick ge upp och lägga mig i soffan. Tror inte att tappen är påverkad av sammandragningarna men tänker nog ringa in för en koll på måndag iaf. Skönt att bara slippa oron. Då vet jag ju iaf att det inte e bebis som är på gång för tidigt.

Märker att många av oss har våra krämpor nu. Jag beundrar er som jobbar än. Men förstår att det måste vara påfrestande.

Det tar ändå på veckorna. Tänk när vi börjar få våra små. Vad kul det kommer va att få följa alla och höra om förlossningarna och vi får reda på vad det är för små personligheter i våra magar :)

• Glad81
    LitenBlomma skrev 2017-08-27 20:38:55 följande:

Vad fin! Byxorna ser sköna ut, vart är de ifrån?

Tack! Byxorna är från hm. Harembyxa. Nästan det enda jag använt i sommar. Så jag har köpt på mig några stycken. Är inga gravid byxor men funkar jättebra. Jag har både storlek s och m. Och nu börjar s sitta åt lite nere vid magen. Dom går ju även ha efteråt så känns inte så onödigt att köpa. Nu när jag kollade på hm så såg jag bara svarta, men jag vet dom haft mönstrade också.
  • Glad81

V 36. Bm besök i em. Tack för tipset om harembyxor, rotade fram ett par ur garderoben.[/quote]

Fin mage:)

Vad skönt, du hade sådana byxor.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017