Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Bf oktober: Nutellabullar har jag ätit men inte bakat själv. Är ju jättegoda. Tack för tipset på semelkladdkakan. Den ska jag prova.

Feliciaporter: Jätteledsen för din skull. Och hoppas du pratar med din barnmorska så du kan få professionell hjälp. Låter som att du behöver hjälp och stöttning i de här. Hoppas du tar det rätt med att vi andra vill fokusera de sista veckorna på våra graviditeter och kommande förlossning.

Stor kram till dig och hoppas det ordnar sig.

• Glad81
    Linnnn skrev 2017-09-15 13:41:23 följande:

Har just fått reda på att mannens familj har bokat en överraskningsresa för att fira min man 12 dagar efter bf Förstår inte riktigt hur de tänkte. Troligtvis har ju bebis tittat ut, men det är ju inte helt säkert och om jag t ex skulle gå 10 dgr över tiden som första gången känns det inte heller bra att han ska vara borta direkt efter. Nu gäller det bara en eller om det kanske var två nätter(?), men jag tycker ändå det hade varit bättre om de bokat resan nu i början av oktober eller senare under året.

Ja hoppas dom kan ändra datum. Din man har väl inte lust att åka ifrån er heller........

Och inte kan du prata med din man om det heller. Hur är relationen med svärföräldrarna? Kan du kolla om dom kan ändra och ta det lite längre fram kanske.
  • Glad81
    erijon skrev 2017-09-15 12:23:11 följande:

Alltså NU blir jag nervös!

På torsdag, vecka 38+3 ska jag på första kontrollen/bedömningen på förlossningen av tappen. Då ska hinnsvepning göras on det är möjligt, vilket jag absolut tror!

Så spännande :D kanske blir det bebis innan BF!!!

Åh vad spännande, det är ju snart :)
  • Glad81

Så fina magar Liten blomma och Lillafindus.

Så himla spännande nu när den första bebben här i oktober gruppen kan titta ut när som helst. Och vad skönt att vi alla har fått gå så långt som vi gjort.

Jag hämtade in spjälsängen som vi haft stående ute i en byggnad vi har. Och den luktade jätte äckligt.... Typ mögel. Så jäkla trist. Vi har mycket grejer där och det står på andra våning men just sängen har blivit stående på första våning, mot en yttervägg. Inget annat har luktat och man känner ju ingen lukt i byggnaden. Har nu haft ute på vädring i två dygn och har även torkat av den men den luktar ändå. Så nu får det bli att köpa en istället.

• Glad81

Grattis liten blomma. Åh vad mysigt :) Vad glad man blir av att se din lille kille.

• Glad81
    erijon skrev 2017-09-19 10:56:33 följande:

Fått teckningsblödning, blodblandat. Haft sammandragningar med "mensvärk" i nu var 10e minut sedan 9.50. Får se om detta håller i sig eller avtar. Spännande! Vecka 38+1 idag. Teckningsblödingen kom igår kväll men fortsätter än men är absolut inga mängder och kommer som "flytning" och är inget som rinner så..

Vad spännande :)
  • Glad81

Hej allesammans! Vad det händer mycket här :)

Vad spännande vad som sägs idag för er Musetti och Erijon. Ni får gärna berätta för oss hur det går.

Tycker mage två är större Bf oktober. Nr 1 och 3 ser lika stora ut. Vad kul att ha bilder och kunna jämföra.

Vad skönt att du inte ska jobba mer Fiaw. Blir säkert inga problem att bli sjukskriven.

Vad skönt för dig Swinka att du får möjligheten att föda vaginalt men kan ändra dig under tiden. Du kommer säkert fixa det galant. Och gör du inte det så har du ändå gett det en chans. Är ju jättebra det med. Förstår att det blir svårt att ändra tanken när man varit inställd på ks så länge.

Har haft lite tråkigt själv, min kära morfar gick bort i söndags. Nu blev det ett bra slut för han ändå. Han fick somna in fint. Men ändå jätteledsamt, och att han aldrig fick träffa sitt nya barnbarnsbarn.

Men så roligt att se att det händer så mycket här och att vi nu längtar allihop så mycket efter våra små. Själv har jag gått 37 v imorgon. Går med väldigt mycket sammandragningar, men tyvärr är det bara det. Inga riktiga värkar. Så räknar med att gå några veckor till. Hoppas det går bra för LitenBlomma och den lille, och att ni mår bra.

Ha en fin dag allesammans!

• Glad81

Musetti, vad skönt att hon följer sin kurva och att hon kan stanna i magen ett tag till ändå.

Liten blomma vad skönt att det gick så bra. Ser så himla mysigt ut. Nu längtar man ännu mer när man ser er:)

Jag har inte vägt mig på ett tag och de märktes...... Haha! Jag vägde 80kg nu. En uppgång på 17-18kg. Får väl räkna med några kg till antar jag. Verkar som man lägger på sig en del på slutet, och det gör ju bebben också. Har ändå räknat med att gå upp såpass. När sonen föddes vägde jag nästan 85kg. Bra ändå att jag har lite att ta utav för sen när jag ammar rasar jag i vikt så då får jag tänka på att vräka i mig mat.

Erijon: Tänker på dig och undrar hur det går :)

• Glad81

Åh vad spännande erijon. Hoppas de drar igång så du snart får träffa din lille/lilla.

Precis liten blomma, väldigt bra att tänka så :)

• Glad81

Jag sover också ganska dåligt. Vi var förkylda här hemma och min nästäppa går aldrig över så jag får ta nässpray på kväll/natt. Sen vaknar jag av mina sammandragningar, och då måste jag även gå upp och kissa........ Pust! Man börjar bli trött på de. Samtidigt vill jag så gärna njuta av den sista tiden för att det är sista gången jag kommer vara gravid. Har även tonårsbarn som börjat vara ute sent som jag vill ha koll på så det blir många sms och kollande på mobilen på nätterna.

Jag har faktiskt packat ner ett par stretchjeans och ett par mysbyxor i bb-väskan ifall det inte funkar med jeansen. Jag har även med egna blöjor och bindor och amningsinlägg. Jag har packat allt utom min sminkväska och några grejer till som jag tar när vi åker in. Och det har jag skrivit upp på en lapp och även visat min man så han kan ta det när det är dags. Jag har även fixat babyskyddet så det är klart i bilen. Det enda som är kvar är spjälsängen som jag hoppas kommer snart. Fick ju köpa en ny. Annars är allt klart.

Vad tråkigt att det blev sån väntan på grejerna för dig Musetti. Hoppas de kommer snart.

Här har det inte blivit någon babyshower heller, men det är inte något vi gjort med de som fått barn i min kompiskrets. Så det har jag faktiskt inte tänkt på.

Fortsatt trevlig helg på er :)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017