Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Hejsan! Nu har vi varit på rul. Allt såg bra ut och vi väntar visst en liten tjej. Känner mig lite chockad, trodde verkligen det var en kille. Men nu blir familjen jämnt fördelad eftersom vi har två pojkar och en tjej innan :) Jag får börja titta på tjejnamn nu och vänja mig vid tanken. Huvudsaken är ju att allt såg bra ut. Är så himla mysigt att se den lilla där inne. Och vi hade en jättebra barnmorska och hon berättade hela tiden vad hon kollade och mätte. Datumet ändrar dom inte om man varit och gjort kub. Jag har gått 19+3 idag och enligt hennes mätningar var jag 19+4. Så hon växer som hon ska iaf, men jag går efter 12e oktober som jag fick från kub.

Ha det bra allesammans och lycka till ni som ska på rul snart:)

• Glad81
    FiaW skrev 2017-05-23 22:49:52 följande:

Vi var på RUL idag och allt såg fint ut! Det var en mycket livlig liten pojke där inne, han var knappt still en sekund :)

Så himla skönt att de organ och lemmar hon kunde se såg hela och friska ut!

Jag var dock så inställd på att det skulle bli en tjej så jag blev helt förvirrad och lite tom när hon sa att det var en pojke. Den känslan har hängt i hela eftermiddagen och kvällen, känns skumt.

Är det nån mer som känner igen känslan?

Självklart är det absolut viktigast att bäbisen är frisk och hel och med allra största sannolikhet kommer jag att älska den lille pojken till max. Jag blev lite överraskad av känslan bara?

Förstår precis hur du känner. Jag trodde att vi skulle få en kille till. Men det är en tjej. Vet ju att det lika gärna kan visa sig att det blir en tjej på ultraljudet men ändå trodde jag verkligen inte det. Så den känslan du beskriver känner jag också. Vilket är helt galet egentligen, man borde ju bara bry sig om att allt ser bra ut med bebisen. Men jag antar att man vänjer sig vid tanken och man kommer ju älska det här barnet lika mycket såklart. Men jag är glad för att jag fick reda på det nu, och inte vid förlossningen.
  • Glad81
    Tulipan skrev 2017-05-28 13:33:16 följande:

Tack för era peppande ord! Försöker att inte vara alltför orolig, men det är svårt och tiden går väldigt långsamt just nu. Är dock glad att jag kan känna tydliga rörelser så att jag iaf vet att bebisen lever och är aktiv.

Håller verkligen alla tummar och tår för er. Förstår att det är en lång väntan.

Jag undrar vad som menas med nackskinn? Jag har aldrig hört det förut. Antar att det inte är samma som bred nackspalt som de mäter på kub. Kan man se brett nackskinn på kub, eller gör man inte det förrän på rul. Hoppas inte det blir jobbigt att jag frågar. Du behöver absolut inte svara om du inte vill.

Alla styrkekramar till dig.
  • Glad81

Tänkte det kunde vara roligt med lite magbilder.

Detta är min mage idag. V20+6.

• Glad81
    Musetti skrev 2017-06-01 19:13:08 följande:

Jag är så avundjuk på precis alla som fått veta kön! Här måste vi vänta till v 22 med att få veta. Nästa ultraljud är den 14 juni och då kommer jag vara 22+1. Båda hoppas nog mest på en pojke faktiskt men jag och "alla adra" gissar på tjej. 

Förstår att det är en lång väntan. Trodde att alla hade rul runt v.18 - 19. Men det skiljer sig alltså. Vi trodde och hoppades på en kille här, men det visades sig vara en tjej. Chock i början, men nu har man vant sig vid tanken. Känner mig mest bara glad nu att det är en tjej och tänker att det kommer bli mysigt. Kan bara känna ett litet sting avundsjuka när jag läser om andra som fått reda på att dom ska ha en kille. Men jag antar att du är mer förberedd eftersom ni tror att det är en tjej.

Hoppas tiden går fort för er nu så att det snart är eran tur.
  • Glad81

Jag har haft ont av foglossning i flera veckor. Och det hade jag förra graviditeten också. Men inget med dom två första. Men nu har jag varit med om nåt väldigt obehagligt. Det började igår att jag hade ont i svanskotan. Sen när vi sätter oss och ska äta kvällsmat så sitter jag först lite framåtlutad så jag inte belastade svanskotan så mycket. Sen när jag lutar mig lite tillbaka så gör det ont och så hör jag ett knäpp från svanskotan. Så jäkla otäckt. Och det är likadant idag. Känns precis som att min svanskota är lös. Och så gör det ont att sitta. Det är precis som att den hakar över något och ändrar läge när det knäpper till. Är det någon utav er som har känt något liknande?

• Glad81
    FiaW skrev 2017-06-10 00:30:07 följande:

Måste bara fråga.

Har era bäbisar lugna dagar? Det är full fart på lille killen flera dagar i rad och så plötsligt blir han väldigt lugn och stilla. Sen kan det va lugnt i ett par dagar.

Detta gör mig orolig att något ska va fel.

När jag försökte googla för att hitta lugnande och tryggande ord om detta, kommer det bara upp texter om hur barn kan dö i magen i slutet av graviditeten. Och så blir jag skräckslagen istället för trygg.

Har ni någon erfarenhet av detta och kan dela lite tryggande och kloka ord?

Jag har haft det så alla mina graviditer, och även denna gången. Men jag blir också nojig när det är en dag som man inte känner så mycket. Men ofta är det när jag haft fullt upp hela dagen. När man sen sätter sig på kvällen eller går och lägger sig så känner man buffarna igen. Det är nog vanligt att det är så att bebis har sina vilodagar, kanske ligger på annat sätt så man inte känner lika väl. Och om man själv håller igång känner man inte lika väl heller. Detta är min fjärde graviditet och ändå blir jag orolig ibland. Men jag får säga till mig själv att det har varit såhär de andra gångerna också. Men blir du för orolig så ska du såklart ringa in till din barnmorska så du får komma in och lyssna på hjärtljudet.
  • Glad81

Jag har inte tränat på några månader. Annars styrketränar jag en del. Jag orkar helt enkelt inte längre. Rör mig hela dagarna på jobbet med tunga lyft. Har foglossning också som begränsar mig. Så det får jag återuppta så snart man fixar det efter förlossningen. Med förra barnet började jag med promenader direkt efter och sen med styrketräning efter 3 månader. Så jag har tänkt att det blir likadant denna gången. Vi har eget gym hemma så det underlättar ju givetvis.

Nu jobbar jag bara 4 veckor till. Sen går jag på semester. Och direkt efter så passade det så bra att jag går på graviditetspenning med en gång. Ska bli skönt eftersom jag har så tungt jobb.

Jag gick in i v 24 igår och jag tycker magen växer i rasande fart. Jag har gått upp ca 8kg. Tycker det är mest mage och ett par gigantiska bröst. Dom har nog fördubblats i storlek. Förra gången gick jag upp 20kg så får se om det blir samma denna gången.

• Glad81
    FiaW skrev 2017-06-23 04:20:58 följande:

Usch så hemskt att trilla eller bli påkörd! Jag hade nog gjort som ni, instinktivt hållit för magen. Jätteskönt att allt gick bra för er!

Jag undrar om det är fler än jag som är inne i en period där ni inte kan sova?

Jag har oftast inga problem med att somna men när jag vaknar på natten för att gå på toa tex, blir jag jättepigg och har supersvårt att somna om. Igår natt låg jag vaken 04:20-06:20 och just nu har jag varit vaken sen 3:30 (klockan är 04:20).

I normala fall sover jag jättebra och det här är så frustrerande, behöver ju sömnen :(

Tänker att det kanske är vanligt i denna perioden? Jag är i v 23+4 idag, fredag.

Jag är också väldigt allergisk och täppt, näsan rinner och jag behöver andas genom munnen hela tiden och nyser en massa, men om jag förstått det rätt är det inte bra för bäbis att ta allergi-medicin..?

Glad midsommar alla fina tjejer med magar :)

Jag har också problem med att sova. Jag somnar på kvällen, men sen när jag vaknar på natten är det lögn att somna om. Nu ligger jag här och kan inte sova. Jag har även blivit otroligt lättväckt. Jag vaknar av minsta ljud. Vilket inte är så bra eftersom jag har tonårsbarn som kommer hem sent. Även fast dom smyger och är tysta vaknar jag...... Ja, usch! Men nu jobbar jag bara 3veckor till som tur är. Har gått 24+1 idag lördag.

Har så ont av foglossning också. Nu får jag tom, om jag ska sitta längre än fem minuter ta en kudde och sitta på. Har så ont i svanskotan och skinkorna.

Hoppas midsommar varit bra!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017