Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-09-07 14:38:02 följande:

Första förlossningen låg jag läääänge i badet (men hemma och inte på förlossningen). Tyckte det hjälpte för att slappna av. Andra förlossning la jag mig också i badkaret, men klev upp nästan på en gång. Dels tyckte jag mest att det var varmt och jobbigt, dels var jag nog så avslappnad redan innan att badet inte hade någon effekt.

Ok! Ja, det kan ju såklart vara olika från gång till gång. Får se vad jag kommer tycka. Förra förlossningen frös jag så hela tiden så då kan det såklart vara skönt med värme.
  • Glad81
    Musetti skrev 2017-09-08 10:07:37 följande:

Mitt tillväxtultraljud i går gick inte alls bra. Bebisen har fallit av kurvan helt sedan senaste kontrollen för 2 veckor sedan och jag blev sjukskriven på fläcken. Trist med bara två dagar kvar, jag kommer ju inte gå tillbaka till det jobbet igen heller. De beräknar att hon väger knappt 2 kg nu i v34+3. Desssutom har sammandragningarna ökat och tappen börjat krympa.

Det kommer skicka hem en barnmorska till mig 3 ggr i veckan för kontroll. Och så måste jag in för ultraljud och monitoring 1 gång i veckan. Känns sådär. Vet inte om de är extra pjoskiga här eller om jag verkligen borde oroa mig. Tur att jag är nära v 35 iaf.

Dom tar nog de säkra före de osäkra. Är ju skönt att du gått såpass långt. Och ju längre du får gå desto bättre.

Mitt första barn är född v34+3.

Skönt att dom ska ha koll på dig och bebben iaf.

Hoppas det går bra och så får du hålla oss uppdaterade.
  • Glad81

Jättefin grå färg liten blomma. Samma gråa nyans som vi precis tapetserat. Vi håller också på för fullt. Just nu lägger vi golv. Inte så skönt med sammandragningar och foglossning men vi måste bli klara innan bebben kommer. Nu håller vi på uppe på övervåningen och sen har vi även ett rum som ska målas och lägga golv i på nedervåningen som ska bli lekrum. Kändes som man hade så mycket tid, men nu det sista har veckorna bara flugit fram.

Mina barn är födda i v: 34+3, 39+3, 39+1.

• Glad81

Barn 1 och 3 startade med att vattnet gick och värkarna kom med en gång. Det har inte varit någon tvekan alls att det var riktiga värkar när det satt igång. Med tvåan startade det med värkar och samma där. Som en blixt från en klar himmel har det kommit. Jag har också snabba förlossningar så jag har inte gått hemma med värkar. Men för mig har värkarna känts som en kniv i nedre delen av magen. Jag har inte känt värkarna baktill i ryggen som många känner.

En bild från idag 35+3

• Glad81

Fia W: Fy vad det låter jobbigt. Hoppas du får jobba hemifrån. Men du kanske egentligen borde bli sjukskriven sista tiden.

• Glad81
    erijon skrev 2017-09-12 14:26:31 följande:

Alltså vi trodde det var ett problem med pappans 10 dagar om faderskapet inte är påskrivet när bebis kommer? Har vi fel..?

Försökt ringa familjerätten som man tydligen måste göra här i flera dagar men den man ska ringa är på semester till idag kl 17. Bör tilläggas att jag är i vecka 38 så lite stressade känner vi oss med att hinna få en passande tid att skriva på också.

Kan inte tänka mig att ni måste skriva på faderskap för att han ska få ut de 10 pappa dagarna. I de fall det inte finns någon pappa med i bilden kan någon annan än pappan få ut dessa dagar. Men ring försäkringskassan och fråga. De borde dom kunna svara på.
  • Glad81
    Linnnn skrev 2017-09-12 16:34:36 följande:

Igår var jag hos bm, sf-mått 35 cm v 34+2, +11 kg, bebis rörlig, men huvudet nedåt.

Idag har jag också klarat av mitt föredrag på kongressen, så skönt! Trots att jag känt mig stressad senaste veckan var blodtrycket lägre än tidigare Nu ska jag ta det lugnare och börja överlämning av jobb till vikarie/kollegor.

Vad skönt för dig att ha föredraget gjort. Hoppas det gick bra. Och vad skönt att kunna lämna över och släppa jobbet. Det är ju inte många veckor kvar nu :)
  • Glad81
    Musetti skrev 2017-09-12 16:56:35 följande:

Hej! Vad gulligt att du tänker på mig/oss Linnnn :)

Första dagen som föräldraledig "på riktigt" i dag, känns jättekonstigt! Det här är ju mitt första barn och allt är så nytt. Var faktiskt inne på jobbet en sväng i går då jag hade planerat en liten avskedsfest med kollegorna, det var skönt att få ett "avslut" (samt presenter, hehe) och nu kan jag slappna av ordentligt. Nu borde väl din konferens vara ganska nära? Nedräkning?

Var på kontroll i går igen och allt såg bra ut men de är oroade av att bebisen är så liten (sf måttet hade inte ökat alls) i kombination med att jag får mer och mer sammandragningar som börjat göra ont. BM påpekade återigen att de vill att bebisen stannar i magen iaf två veckor till för att vara på den säkra sidan.

Det känns lite överdrivet med alla kontroller, gjort säkert 15 ultraljud vid det här laget och träffat 7 olika BM. Nu är det nästan en kontroll eller kurs om dagen! Har en känsla av att de tycker jag är igång för mkt. Men de har inte beordrat sängläge. Jag har gott hopp om bebisens hälsa men blir ju lite stressad.

Har köpt några bodies i pyttestrl. 46 utifall att. Och på lördag får vi hem alla saker som vagn, säng, skötbord etc.

Vad bra att dom har koll på dig och lillan. Hoppas hon stannar i magen ett tag till. Vad kul att få hem bebisgrejer. Jag har spjälsängen kvar att skruva ihop och ställa upp skötbordet. Annars är allt färdigt.
  • Glad81
    BFoktober2017 skrev 2017-09-12 17:18:18 följande:

Bild från idag v 34 (33+5)

Skulle varor kul att ha en bild på dottern oxå, men dom ligger på ett annat ställe

Vad kul det är att ha bilder och kunna se hur magen sett ut de andra graviditeterna. Så mycket kort jag tagit på min mage denna gången har jag inte gjort de andra gångerna. Kanske för att jag vet att det är sista gången jag kommer vara gravid :)
  • Glad81
    BFoktober2017 skrev 2017-09-14 07:52:02 följande:

Jag blir imponerad av hur mycket nu orkar..och att ni ens orkar jobba...

jag får ont när jag gör något, går för mycket.

Igår hade jag så ont på vänster sidan av slidan, när jag tryckte så ömmade det.. men idag är det bättre.

Hade planer på att putsa min fönster nu i höst innan bebis kommer, jag har gjort 1 rum.. men ska försöka hinna med dom andra oxå.

Jag tycker det så skönt att gå hemma.. bara ta det lugnt, sova lite, kolla på tv.. är så glad att jag har barnen till 16 på fritids, oftast är jag trött på em.

Idag ska jag äta lunch på stan med en kompis, ska bli så mysigt. Och imorgon är jag frukost dejt med 2 andra kompisar :)

Ha en härlig dag tjejer, nu ska jag köra barnen till skolan

KRAM

Är också imponerade av dom som fortfarande jobbar. Förstår att jag haft en jäkla tur. Hade semester fyra veckor och sen gick på graviditetspenning direkt efter. Så jag har varit hemma sen mitten av juli. Nu har jag fått bakdille. Jag bakar bröd, bullar mm. Är jättebra för man behöver ju inte röra på sig så mycket. Bakar aldrig mycket annars men nu tycker jag helt plötsligt att det är jättekul. T.o.m min lille son som älskar att baka vanligtvis har ledsnat på att vara med mig :)

På tal om fönsterputsning. Jag var och köpte en apparat som du putsar fönstren med och gav till min man....... Funkar superbra. Nu sköter mannen fönstren.....hihi:)

Vad kul å komma ut och träffa sina vänner. Bara sitta och ta de lugnt å prata "skit"

Ha en bra dag du med!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017