Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

V 36. Bm besök i em. Tack för tipset om harembyxor, rotade fram ett par ur garderoben.[/quote]

Fin mage:)

Vad skönt, du hade sådana byxor.

LitenBlomma skrev 2017-08-28 18:28:55 följande:

Beställt en snutte till lilla gossen

Nu har jag köpt allt på min lista, det sista var ett Babysense 5. Någon mer som ska använda andningslarm?

Bm besöket gick bra, 35+0 Sf mått 34, +8 kg.

Jag har sjukskrivit mig själv denna vecka och sen tar jag mammadagar. Känner mig SÅ färdig just nu och behöver en paus innan han kommer.

Jättesöt snutte :)

Vad skönt att du inte ska jobba mer. Då kan du ta det lugnt nu och "boa" lite :)
  • Glad81

Men då! Vad konstigt det blir när jag svarar. Vet inte vad jag gör för fel...... Haha :)

• Glad81

Fin mage Fia W.

Jag varvar mellan sidan och framstupa. Men nu börjar det kännas som det trycker en del på magen när jag lägger mig i framstupa så gör inte det lika ofta längre. Har också en kudde mellan bena för att balansera upp bäckenet. Men jag får ont i höften jag ligger på så jag får vända mig väldigt ofta. Vaknar av att att det gör skitont. Kissar 3-4 ggr per natt.

• Glad81

Började med babynestet igår kväll. Lånade mammas symaskin. Det var ju värre än vad jag trodde. Sen har jag ju inte sytt sen jag gick i sjuan som är ett antal års sen. Men jag fick ihop de tillslut. Men kan inte säga att jag har någon talang inom detta område.... Haha!

Kollar man inte för nära så ser d helt ok ut.

Hoppas ni har en trevlig helg allihop och vilka fina magar :)

• Glad81

Har också ändrade rörelser. Inga direkta sparkar längre. Utan mer långsamma buffar. Hon ligger med huvudet ner och rumpan upp på vänster sida under revbenen och benen på höger sida. Rumpan kan ändra läge lite emmelanåt. Men ligger oftast likadant.

Vi var inne på ultraljud förra veckan. Då barnmorskan kollade flödet i navelsträngen och mätte. När hon kom till lårbenet så sa hon att det var väldigt långt, som att jag var i v 37, fast då var jag i v 33+3. Så det blir en tjej med långa ben sa hon. Lite kul för min 14åriga dotter har också väldigt långa ben :)

Annars såg allt bra ut. Hon vägde ca 2500g. Så det är lite över men hon sa att längden på lårbenet drar upp vikten när dom räknar ut det, så hon ska vara normalstor. Så det känns skönt att allt såg bra ut.

• Glad81

Jag fick göra akutsnitt med min första som är född - 01. Han låg i säte och vattnet gick i v 34+3. Sen har jag fött vaginalt med d andra barnen. Min dotter -03. Och min son -12. Jag har inte blivit igångsatt så har ingen erfarenhet av de.

• Glad81

Jag har precis packat klart BB väskan. Och tvättat upp alla bebiskläder. Blir så mycket verkligare när man gjort de. Längtar jättemycket nu, men hon får gärna stanna några veckor till och växa till sig :)

• Glad81

Vad spännande att det närmar sig så för er erijon och liten blomma. Jag har gått 35 veckor imorn så här får det gärna stanna iaf två veckor till.

Jag har också känt det där ilandet innanför snippan, och så ner i ljumskarna. Känns väldigt obehagligt. Visste inte att det kunde vara från tappen.

Jag har tänkt att bada inne på förlossningen som smärtlindring, om jag nu hinner. Vill helst klara mig utan eda, och lustgas är jag inget fan av. Är det någon som gjort de och hur funkade det isf. Hjälpte det något mot smärtan, eller var det lättare att slappna av?

• Glad81
    LitenBlomma skrev 2017-09-07 11:15:28 följande:

Jag badade med andra barnet, jätteskönt och avslappnande. Hann tyvärr bara vara i en kort stund innan krystvärkarna kom. Men det kan jag rekommendera!

Ja det verkar väldigt skönt. Får hoppas att jag hinner prova.
  • Glad81
    AnnisBananis skrev 2017-09-07 13:24:37 följande:

Hej alla tjejer!

Jag har inte hängt med alls här då senast jag hängde med i en lista så fick jag missfall. Så på nåt sätt har jag inte velat kolla här.. kanske konstigt! Men men. Jag har iaf Bf 30/10 ???? Och jag har mått typ jättebra hela vägen!

Tänkte fråga hur ni gjort med föräldraledigheten? Hur länge? Hur gör pappan/partnern?

Välkommen hit. Vad skönt att du mår bra. Jag har tänkt vara hemma iaf 2018 ut. Så börjar jobba igen i början av -19. Min man jobbar skift och han har två lediga veckor på 6 veckor så han tycker det är bättre jag är hemma. Och det är vad jag vill också. Med förra barnet gjorde vi så och tyckte det funkade bra. Sen plockade han ut föräldraledigt de veckorna han inte hade semester på sommaren när våran son nästan var två. Så då var dom hemma å glassa. Vi har plockat ut 3-4 s-dagar per vecka. Gjorde även de efter ett år. Brydde mig inte om att skydda min SGI. Men vill man de så behöver man ju plocka ut fem dagar efter att barnet fyllt ett om man inte jobbar något.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017