• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Malin 845

Är väldigt orolig och måste fråga. Har ni ont i magen? Alltså molande och hugg i magen imellanåt? Jag får det mer och mer nu, och är så rädd för att något är fel :( är detta normalt?

Jag är i v 5 (4+1)

• Glad81
    Malin 845 skrev 2017-02-23 22:11:15 följande:

Är väldigt orolig och måste fråga. Har ni ont i magen? Alltså molande och hugg i magen imellanåt? Jag får det mer och mer nu, och är så rädd för att något är fel :( är detta normalt?

Jag är i v 5 (4+1)

Du behöver inte vara orolig. Det är helt normalt att det känns så när det växer :)
  • Monsan

Vem ska man skriva till om man vill vara med i Facebook gruppen... :)

• Forssen85

Hej!

Plussade i tisdags (v. 4+5), enligt NC-appen BF 30/10.

Första gången jag är gravid och undrar om det finns en hemlig fb-grupp?

/Sara

• Malin 845

Har svårt att sluta testa trots att jag fått 2-3 veckor på clearblue digital i onsdags.
    Tog en sticka som var något svagare än den jag tog igår kväll, men har även druckit mer vatten under eftermiddagen så kan ju bero på det?
    Är så orolig :(.

• MaalinViktoria
    Monsan skrev 2017-02-24 09:48:07 följande:

Vem ska man skriva till om man vill vara med i Facebook gruppen... :)

Du kan lägga till mig så kan jag bjuda in dig :)
  • MaalinViktoria
    Forssen85 skrev 2017-02-24 17:55:29 följande:

Hej!

Plussade i tisdags (v. 4+5), enligt NC-appen BF 30/10.

Första gången jag är gravid och undrar om det finns en hemlig fb-grupp?

/Sara

Lägg till mig så bjuder jag in dig, skickar länk i meddelande :)
  • MaalinViktoria
    Malin 845 skrev 2017-02-24 19:14:42 följande:

Har svårt att sluta testa trots att jag fått 2-3 veckor på clearblue digital i onsdags.

Tog en sticka som var något svagare än den jag tog igår kväll, men har även druckit mer vatten under eftermiddagen så kan ju bero på det?

Jag vet att det är supersvårt att inte testa. Men försök slappna av och njut av att vara gravid, jag har två missfall i bagaget (mitt första barn..) och jag som är vidskeplig tror att negativa tankar påverkar.. Så försök njuta av att du år gravid, för det är du ju! Det är en riktigt litet frö där inne!!
  • Malin 845
    MaalinViktoria skrev 2017-02-24 19:20:09 följande:
    Jag vet att det är supersvårt att inte testa. Men försök slappna av och njut av att vara gravid, jag har två missfall i bagaget (mitt första barn..) och jag som är vidskeplig tror att negativa tankar påverkar.. Så försök njuta av att du år gravid, för det är du ju! Det är en riktigt litet frö där inne!!
    Jag försöker att njuta, men är svårt när jag är så orolig! Det förstör en del av glädjen.
    Vi har redan berättar för våra närmsta släktingar (våra föräldrar och syskon) ifall något skulle hända. Och de är medvetna om riskerna.
    Känns bara så overkligt bara att jag är gravid, vi försökte i två år utan att jag blev gravid en enda gång. Och helt plötsligt gick det! Känns för bra för att vara sant att jag är gravid nu, så varför ska vi få sån tur att få behålla den liksom?
    Ska på ett tidigt vul den 21/3, för att kolla så den mår bra. Men känns som flera år tills dess!
    Vill gärna vara med i fb gruppen senare, om det är okej?
  • emzerus
    Malin 845 skrev 2017-02-24 19:14:42 följande:

Jag är likadan o testar med varje dag. Men det kan variera lite i styrka från en dag till en annan beroende på hur mkt man druckit o hur koncentrerat urinen är. Hcg dubblas ju varannan till var tredje dag så man behöver inte se en markant skillnad.

Förstår att det känns overkligt att äntligen vara gravid efter att ha försökt så länge men du ÄR gravid <3
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017