• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • nathalie1996

Plussade den 25/1 och har beräknat i slutet av september
    Jag lider av deppression sen min uttmattning. Och men tänker på allt som kan hända även om de är nästan inte kan hända. Man är orolig. Förstår att de är väldigt vanligt. Men man vill ju tänka possitivt

• Malin 845
    emzerus skrev 2017-02-24 20:12:03 följande:
    Jag är likadan o testar med varje dag. Men det kan variera lite i styrka från en dag till en annan beroende på hur mkt man druckit o hur koncentrerat urinen är. Hcg dubblas ju varannan till var tredje dag så man behöver inte se en markant skillnad.

Förstår att det känns overkligt att äntligen vara gravid efter att ha försökt så länge men du ÄR gravid <3
    Har gjort åt med massvis med tester, det är väl för att jag förväntar mig att blöda när som helst! Smärtorna jag har gör att jag får en dålig känsla.
    Ja det är ju sant, hcg fördubblas ju varannan till var tredje dag, och har druckit en del vatten under eftermiddagen.
    Kan ju inte låta bli att testa, tror ju att den helt plötsligt kommer bli blank :(. Ska försöka tänka så, jag ÄR gravid! Värken i magen gör mig ju orolig, tror att något är fel :( <3
  • Bebisyra1
    Nealin skrev 2017-02-23 14:01:10 följande:

Enligt min bm är det vanligt med små blödningar, men blir det mensliknande blödningar så skulle jag göra av mig!

Ja det är väl så:) jag försöker att tänka att det inte är någon fara, men tyvärr så har man ju läst så många olika saker. Oc ja så länge det inte är någon större brunflytning eller blödning så avvaktar jag. Har mitt första mvc besök nästa fredag. :) känns fortfarande så overkligt!

Hur är det med dig? Mår du bra? Hur långt är du gången?:)
  • MaalinViktoria
    Malin 845 skrev 2017-02-24 20:44:53 följande:

Har gjort åt med massvis med tester, det är väl för att jag förväntar mig att blöda när som helst! Smärtorna jag har gör att jag får en dålig känsla.

Ja det är ju sant, hcg fördubblas ju varannan till var tredje dag, och har druckit en del vatten under eftermiddagen.

Kan ju inte låta bli att testa, tror ju att den helt plötsligt kommer bli blank :(. Ska försöka tänka så, jag ÄR gravid! Värken i magen gör mig ju orolig, tror att något är fel :( <3

Smärtorna du har, känns dem som mensvärk? Jag som njöt av att inte ha ett enda symptom börjar nu få symptom.. Mensvärken/molvärken du känner är livmodern som växer :) Så det är precis som det ska vara. Förstår att det känns konstigt att bara bli gravid när ni kämpat så. Du kan också boka in ultraljud privat. Men tror att oroskänslan man får aldrig kommer försvinna, även när bebisen är född finns den nog kvar. Vi gör väl inget annat än att oroa oss.. självklart får du bli medlem i gruppen, bara att säga till när :)
  • Lindaali

Hej!

Jag plussade för en vecka sedan och har fortfarande lite svårt att smälta det. Gick på första försöket och kände av illamående hela veckan efter äl (inte längre), värk likt mensvärk från och till och ömma bröst. Är nu i veckan 7.

Jag är gärna med i facebookgruppen. Kul att kunna dela denna resa!

• Skrutten_85

Oj vad ni skrivit, hur känns era magar? Jag är trött i svanken och har en värk i magen som jag tycker påminner från missfallen, är såå orolig. Inte om mensvärk/växtvärk utan mer som att jag är öm på nått sätt. Ska på tidigt ultraljud på fredag, önskar såå att allt är bra då.

• Skrutten_85

Jag är gärna med i fb-gruppen lite senare.

• glasstoppen

Bf 20 oktober här och har fortfarande inga känningar. Går runt och tror jag är skengravid för man ska ju liksom känna eller må illa känns det som..?

• MaalinViktoria
    glasstoppen skrev 2017-02-26 13:38:10 följande:

Bf 20 oktober här och har fortfarande inga känningar. Går runt och tror jag är skengravid för man ska ju liksom känna eller må illa känns det som..?

Jag har inte heller så många symptom. Har lite illamående ibland men det är allt. Har ett VUL den 6 mars. Har du bokat in något?
  • Malin 845
    MaalinViktoria skrev 2017-02-24 22:20:17 följande:
    Smärtorna du har, känns dem som mensvärk? Jag som njöt av att inte ha ett enda symptom börjar nu få symptom.. Mensvärken/molvärken du känner är livmodern som växer :) Så det är precis som det ska vara. Förstår att det känns konstigt att bara bli gravid när ni kämpat så. Du kan också boka in ultraljud privat. Men tror att oroskänslan man får aldrig kommer försvinna, även när bebisen är född finns den nog kvar. Vi gör väl inget annat än att oroa oss.. självklart får du bli medlem i gruppen, bara att säga till när :)
    Ja de är som mensvärk, med små hugg, är inte ihållande utan kommer bara plötsligt.
    Vad har du för symptom? :) jag mår illa, har mycket värk i magen, och kissar hela tiden.

Ska på vul där vi gjorde utredningen den 21 mars, är då i v 8+0, men känns ju som en evighet dit! Ja man oroar sig säkert hela livet för sina barn :) man vill ju dock att de ska få en chans att leva.
    Säger till när jag är redo att vara med i gruppen :)
    Tog faktiskt en sticka nyss, och är sjukt nöjd, teststräcket är nu starkare än kontrollsträcket :) ska inte testa mer nu :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017