• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • lisohl

Ringde mvc idag och tydligen har man bara ett möte tidigt i graviditeten som omföderska (med första hade vi två). Vi har fått tid 24 april, alltså det är ju en halv evighet dit, haha! Så mest troligt blir första mötet när jag är i v 12 och sen inget mer förrän rul. Tycker det hela känns mer verkligt när man får träffa barnmorskan, särskilt eftersom man inte känner nåt inifrån magen så här tidigt.

• BFoktober2017
    lisohl skrev 2017-03-01 19:16:12 följande:

Ringde mvc idag och tydligen har man bara ett möte tidigt i graviditeten som omföderska (med första hade vi två). Vi har fått tid 24 april, alltså det är ju en halv evighet dit, haha! Så mest troligt blir första mötet när jag är i v 12 och sen inget mer förrän rul. Tycker det hela känns mer verkligt när man får träffa barnmorskan, särskilt eftersom man inte känner nåt inifrån magen så här tidigt.

Så sent. Själv ska jag till bm nästa vecka och då är jag i v 6. Fast jag har bara gått på ett inskrivningsamtal. Väntar mitt tredje nu

Ska du göra kub ul?
  • Eholmis

Hejhej! Plussade den 9 februari så idag klev vi in i v8! Va på vul i v5+3 pga tidigare utomkveds men då såg man endast en liten hinnsäck. Ska tillbaka den 15 mars. Vill gärna va med i fb gruppen då jag inte är så aktiv här =)

• Sarasvarar
    lisohl skrev 2017-03-01 19:16:12 följande:

Jag väntar mitt första barn men fick inte skriva in mig förrän tidigast vecka 9 sa hon. Jättetråkigt! Känns som att alla får gå så fort de har plussat...

Hade verkligen känts skönt att få gå tidigare. Har sådan himla stor oro för missfall.
  • carolinheiner

Då går ja gärna med i facebook gruppen!
    Har fått illamående tabletter utskrivet idag av min läkare på vc.. ja hoppas tröttheten försvinner snart.. kan sova hela dagen. Skulle min trötthet bli för mkt skulle ja höra av mig för vidare tester.. är ju Gastric bypass opererad sedan 11 mån tillbaka så de e super viktigt för mig att få i mig mat å vätska, vilket e svårt med illamåendet :(

• lisohl
    BFoktober2017 skrev 2017-03-01 19:33:21 följande:
    Så sent. Själv ska jag till bm nästa vecka och då är jag i v 6. Fast jag har bara gått på ett inskrivningsamtal. Väntar mitt tredje nu

Ska du göra kub ul?
    Kommer inte göra kub-testet och därmed får vi ju inget ul heller så tidigt. Ska du göra det?
  • Skrutten_85
    Hanna859 skrev 2017-02-28 21:23:29 följande:

Hej! Är i v 8+0 gravidvecka 9, var på tidigt ultraljud igår pga två missfall efter varandra innan denna grav. Det var som det skulle i magen bäbisens hjärta slog och man kunde se den lilla ärtan ????Mått illa och det känns som att jag har influensa, jobbar som frisör och har inte orkat fixa mig på 2 veckor pga att jag är helt energilös. Har egen salong så jag har gått ner i tid så länge jag känner mig såhär. Stupar i sängs tidigt på kvällen, måste äta nåt varannan timme för att inte börja må sämre. Haft svimnings attacker på jobbet, kallsvettig ovh yr i huvudet så vissa kunder har jag varit tvungen att säga till så att dom inte blir nervösa ???? Idag tänkte jag att jag skulle rycka upp mig, la i en toning i längderna på håret och la ansiktsmask, det resulterade i att jag sov 2,5 timme på soffan efter den lilla kraftansträngningen. Båda gångerna när jag fått MF så har jag varit extremt stressad, det känns viktigt att jag verkligen tar det lugnt och lyssnar på kroppen denna gång, då mår man oftast bättre. Illamåendet kan bli sämre vid stress och dålig sömn och kost.

Skönt allt såg bra ut, jag är i samma sits med två missfall efter varandra innan denna graviditet. Ska på vul på fredag är i 8+0 då, hoppas allt ser bra ut då med. Jag är sååå nervös...
  • Niinja85

Hej alla! BF 10oktober, gjorde ett tidigt VUL i fredags då jag hade ett missfall i oktober förra året och hjärtat slog fint! Men fortfarande lika nervös att nått ska gå fel.. Man försöker hålla sig positiv men e svårt. Kunde aldrig föreställa mig denna jobbiga väntan att bara få veta att det kommer gå bra.. Känner efter varje dag för att se hur min kropp mår.

Va sjuuuuukt trött i två veckor men verkar ha blivit bättre nu. Nu börjar brösten ömma och jag är väldigt bubblig i magen. Hungrig så fort jag inte äter och gasig när jag äter haha. Molnsnde värk i magen till och från under dagarna, men jag välkomnar alla symptom för då vet jag att bebisens hjärta fortsatt slår!

Jag går gärna med i fb gruppen, vem kontaktar man?

• Earthdancer

Fick idag konstaterat missfall, började blöda i måndags i vecka 8 och allt har kommit ut. Ingen oktoberbebis här alltså. Blir att vänta en cykel nu innan vi försöker igen, hoppas på en januaribebis istället.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017