• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • minimama

Hej!

Jag har bf 3:e oktober 2017.

Gjorde VUL förra veckan ( v.8) och hjärtat tickade på så fint.

Har två pojkar sedan innan så håller tummarna för en liten tjej denna gången men så länge det blir ett friskt barn är vi nöjda!

Vi bor i marbella i Spanien så det ska bli spännande att få genomgå graviditet och förlossning här och se om det skiljer sig något gentemot sverige.

• emsielu
    carolinheiner skrev 2017-03-01 06:48:44 följande:
    Grattis :) ett plus är ett plus :) å på 4 olika test så e de absolut! :)
    Är de första barnet?
    Tack! <3 Behöver nog bara låta det sjunka in lite..

Ja, mitt första, min sambo har sedan tidigare men de är i tonåren, så han får en liten sladdis. :)
  • carolinheiner
    emsielu skrev 2017-03-01 07:17:48 följande:
    Tack! <3 Behöver nog bara låta det sjunka in lite..

Ja, mitt första, min sambo har sedan tidigare men de är i tonåren, så han får en liten sladdis. :)
    Ja precis. Med första så är man väldigt orolig. Å har man då försökt så länge också så blir de overkligt när de väl sker.. :)
  • emsielu
    carolinheiner skrev 2017-03-01 08:11:42 följande:
    Ja precis. Med första så är man väldigt orolig. Å har man då försökt så länge också så blir de overkligt när de väl sker.. :)
    Precis, ska till barnmorska på fredag få se vad hon säger, kanske känns mer verkligt efter det!
  • crx
    Bebisyra1 skrev 2017-02-28 23:14:09 följande:

Åh samma här:D jag kommer också ta upp min oro på samtalet nu på fredag. Man är ju nojjig för allt känns de som haha.

Du är inte ensam om att googla ;) här googlas det för fullt också. Kommer på mig själv emellanåt och tänker Ne nu måste jag sluta! Man blir ju ännu nojjigare av allt man läser om vad som kan gå fel och allt vad det är.. haha men ändå är det svårt att låta bli;)

Nu har jag åkt på en lindrig(än så länge) släng av magsjuka (jobbar på förskola) med.. Så nu är jag orolig för det, försöker få i mig så mycket vätska jag kan men de går trögt..

Får jag fråga hur gammal du är? :) själv är jag 26(snart 27) och sambon är 25 i år.:)

Jag är 31, sambo 27. Vi har inga barn sen tidigare, och det har varit svårt att få till denna prick. Hade precis gett upp! Plusset blev en total överraskning. :D

Pratade precis med BM om att symptomen minskade så kraftigt över en natt. Hon sa att det kan vara något som avslutas eller så är det inte det. Inga UL vill dom göra... börjar jag blöda så är det gyn-akuten som gäller. :(

Jag vet inte om jag står ut med denna oron.. inte bra på sånt.

Aah magsjuka... jag har klart mig sån tur är. Jobbar inom neuropsykiatri. :)
  • crx

Kan man göra tidigt vul privat Södermanland eller Stockholm? Någon som vet? :(

• Bebisyra1
    crx skrev 2017-03-01 09:38:47 följande:

Jag är 31, sambo 27. Vi har inga barn sen tidigare, och det har varit svårt att få till denna prick. Hade precis gett upp! Plusset blev en total överraskning. :D

Pratade precis med BM om att symptomen minskade så kraftigt över en natt. Hon sa att det kan vara något som avslutas eller så är det inte det. Inga UL vill dom göra... börjar jag blöda så är det gyn-akuten som gäller. :(

Jag vet inte om jag står ut med denna oron.. inte bra på sånt.

Aah magsjuka... jag har klart mig sån tur är. Jobbar inom neuropsykiatri. :)

Okej:) Men vilken lycka det måste va för er! Det gick säkert vägen för att ni säkert släppte det lite:)

Men usch då:( vi håller alla tummar och tår att det håller i sig och blir en liten i oktober<3

Du behöver nog sysselsätta dig med något så du kommer på andra tankar. Även fast det är svårt..

Ne magsjuka är inget vidare, men som sagt väldigt lindrig sådan tack och lov.:)
  • Mirranz

crx

#360 Idag 09:40

Kan man göra tidigt vul privat Södermanland eller Stockholm? Någon som vet? :(

JA! Jag har bokat via vasamamma.se. Ligger i Stockholm city.

• sultanen
    carolinheiner skrev 2017-03-01 06:51:02 följande:

Är facebookgruppen hemlig?

Jadå :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017