• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Jazzgirl76
    Earthdancer skrev 2017-03-02 10:04:41 följande:

Fick idag konstaterat missfall, började blöda i måndags i vecka 8 och allt har kommit ut. Ingen oktoberbebis här alltså. Blir att vänta en cykel nu innan vi försöker igen, hoppas på en januaribebis istället.

Åh, beklagar verkligen! :(. <3
  • Skrutten_85

Fick idag konstaterat missfall, började blöda i måndags i vecka 8 och allt har kommit ut. Ingen oktoberbebis här alltså. Blir att vänta en cykel nu innan vi försöker igen, hoppas på en januaribebis istället.

Beklagar :( <3
  • BFoktober2017
    lisohl skrev 2017-03-01 21:52:32 följande:

Kommer inte göra kub-testet och därmed får vi ju inget ul heller så tidigt. Ska du göra det?

Vi kommer göra det. Känns skönt att få se den innan det andra ul. Har gjort det mina andra barn oxå.

Varför kommer ni inte att göra kub?
  • BFoktober2017

Va tråkigt :( beklagar
  • BFoktober2017

Blir man sjukt trött av postafen?? Idag på jobbet, jag höll på att avlida av trötthet. Visst jag är trött ändå.. är sjukt trött på att bli hungrig hela tiden, detta illamående. Och jag har varit "gravid 1 vecka" sen jag plussade.

Ska be om andra tabl när jag ska till BM nästa vecka.

Känns nästa som jag ha influensa i kroppen. Vill bara må bra.

• Glad81
    BFoktober2017 skrev 2017-03-02 16:38:21 följande:

Blir man sjukt trött av postafen?? Idag på jobbet, jag höll på att avlida av trötthet. Visst jag är trött ändå.. är sjukt trött på att bli hungrig hela tiden, detta illamående. Och jag har varit "gravid 1 vecka" sen jag plussade.

Ska be om andra tabl när jag ska till BM nästa vecka.

Känns nästa som jag ha influensa i kroppen. Vill bara må bra.

Jag provade postafen för några dagar sen. Men jag blir så sjukt trött. Låg bara och sov. Tog de bara två ggr. Sen lade jag undan dom. Tyckte inte att det tog bort illamåendet heller, möjligtvis dämpade det litegrann.
  • Sarasvarar

Finns det något man kan göra mot tröttheten?! Tycker att tröttheten är värst. Så illa att jag gärna byter ut den mot illamående i stället. Jag kan knappt jobba för att jag är så fruktansvärt trött, men känns inte som att trötthet är en tillräckligt bra anledning för att inte gå till jobbet...

• BFoktober2017
    Glad81 skrev 2017-03-02 17:15:14 följande:

Jag provade postafen för några dagar sen. Men jag blir så sjukt trött. Låg bara och sov. Tog de bara två ggr. Sen lade jag undan dom. Tyckte inte att det tog bort illamåendet heller, möjligtvis dämpade det litegrann.

Ska oxå sluta med dom, fast har bara hunnit med att ta tre Tabl, fast det räcker tydligen.
  • Nealin
    Bebisyra1 skrev 2017-02-24 21:38:16 följande:

Ja det är väl så:) jag försöker att tänka att det inte är någon fara, men tyvärr så har man ju läst så många olika saker. Oc ja så länge det inte är någon större brunflytning eller blödning så avvaktar jag. Har mitt första mvc besök nästa fredag. :) känns fortfarande så overkligt!

Hur är det med dig? Mår du bra? Hur långt är du gången?:)

Hej, förlåt för sent svar!

Jag har och mår så illa, hela tiden dygnet om, ska till bm till v, hoppas hon kan skriva ut något mot illamåendet. Har som väldigt svårt att äta, får tvinga i mig. Annars mår jag bra!

Den där gasmagen gör sig dock påmind, har större mage nu i v7 än en vän hade i v15, får se hur länge de går att dölja! Hur mår du?

Spännande med första besöket ???? Hoppas allt går bra!
  • lisohl
    BFoktober2017 skrev 2017-03-02 16:31:50 följande:
    Vi kommer göra det. Känns skönt att få se den innan det andra ul. Har gjort det mina andra barn oxå.

Varför kommer ni inte att göra kub?
    Vi kommer inte göra det för vi vet inte vad vi skulle göra med resultatet. Vill inte gå runt och oroa mig över ett "dåligt" resultat om sen bebisen visar sig vara fullt friskt.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017