• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • BFoktober2017

Nu vill jag bara mår bättre! Är matt och yr, trött och illamående som inte avtar. Dagar känns långa.. vill bara att detta ska sluta. Hoppas verkligen det är bättre när vi åker till Barcelona om 4 v.

Var på hälsosamtal igår, trodde ju såklart det va inskrivning. Men nytt har det blivit sen sist. Så inskrivning blir inte förens i april o veckan efter kub. Hade önskat dom tog lite prover för att kolla läget.

Blev sjukskriven nästa vecka. Känns skönt.. måste återhämta innan det är dags att jobba igen. Eftersom jag är helt matt och vill gärna kunna äta ordentligt.

Kämpa på alla

• Hallonfrossa
    minimama skrev 2017-03-09 19:03:18 följande:

Syns det något på era magar än? Min mage är stor för v.10 tycker jag och den var inte så i mina två förra graviditeter.. nästan så jag börjar tro att doktorn missade en bebis vid ultraljudet i v.8.. :S ( bild från idag)

Här är min oxå i vecka 10

• alamimmi

Hej allihop. Jag är äntligen gravid igen efter 3 års försök ???? Vecka 8 (7+3) Inskrivning sista mars. Längtar tills jag får se den lilla på UL. Kan knappt tro att det är någon därinne. Men 8 positiva tester är gjorda ????

Jag vill gärna vara med i Facebook gruppen. Säg gärna hem jag ska kontakta ?

• Sarasvarar
    BFoktober2017 skrev 2017-03-09 20:27:28 följande:

Nu vill jag bara mår bättre! Är matt och yr, trött och illamående som inte avtar. Dagar känns långa.. vill bara att detta ska sluta. Hoppas verkligen det är bättre när vi åker till Barcelona om 4 v.

Var på hälsosamtal igår, trodde ju såklart det va inskrivning. Men nytt har det blivit sen sist. Så inskrivning blir inte förens i april o veckan efter kub. Hade önskat dom tog lite prover för att kolla läget.

Blev sjukskriven nästa vecka. Känns skönt.. måste återhämta innan det är dags att jobba igen. Eftersom jag är helt matt och vill gärna kunna äta ordentligt.

Kämpa på alla

Jag vill också vara sjukskriven. Klarar inte av att jobba på grund av en kombination av illamående, trötthet, yrsel och utmattning. Men det känns som att det aldrig skulle kunna gå igenom. Jag har dessutom inte ett fysiskt påfrestande jobb. Hur gjorde du för att bli sjukskriven?

Jag kan inte jobba mer, gråter på mina raster för att jag är så otroligt utmattad. Har redan varit hemma en vecka men då sjukanmälde jag mig bara.
  • crx

Gjorde ett sparat gravtest idag, borde inte strecket vara starkare nu? (V 8 eller 10)

Symtomen ebbar ut mer o mer.

• crx

Bild, ser något starkare ut på bilden än vad det är...

• Sarasvarar
    crx skrev 2017-03-10 15:33:53 följande:

Bild, ser något starkare ut på bilden än vad det är...

Så där såg mitt ut bim + 3. Vilken vecka är du i? Du kanske inte är lika långt gången som du tror? Jag har läst någonstans att hcg-nivån minskar någon gång under graviditeten, vet inte exakt i vilken vecka, du kanske kan googla och se om det stämmer?

Var det olika test du tog eller samma? För strecken kan ju se olika starka ut på olika test. Det är säkert ingen fara!
  • crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-10 18:47:15 följande:

Så där såg mitt ut bim + 3. Vilken vecka är du i? Du kanske inte är lika långt gången som du tror? Jag har läst någonstans att hcg-nivån minskar någon gång under graviditeten, vet inte exakt i vilken vecka, du kanske kan googla och se om det stämmer?

Var det olika test du tog eller samma? För strecken kan ju se olika starka ut på olika test. Det är säkert ingen fara!

Minst v 8, kanske 10 då jag har dubbla ÄL. Testet på BIM var samma märke och var då ungefär lika starkt.

Haft sjukt starka symtom efter bim 14/2 men de började mattas av för en vecka sen och nu känner jag knappt något, det ilar i magen ibland o hela jag är svullen o ådrig som en padda. :)
  • crx
    Sarasvarar skrev 2017-03-10 18:47:15 följande:

PS går in i v 9 (eller 11) på söndag.
  • Sarasvarar
    crx skrev 2017-03-10 20:14:04 följande:
    Minst v 8, kanske 10 då jag har dubbla ÄL. Testet på BIM var samma märke och var då ungefär lika starkt.

Haft sjukt starka symtom efter bim 14/2 men de började mattas av för en vecka sen och nu känner jag knappt något, det ilar i magen ibland o hela jag är svullen o ådrig som en padda. :)
    Boka in ett privat ultraljud! Jag har ett om några veckor för att kolla att allt ser bra ut. Jag är också orolig och letar hela tiden efter tecken på att bebis inte lever. Tror det enda som stillar ens oro är ett ultraljud..
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017