• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • fanola

Hej allahopa! Så kul med alla plus! Jag är idag i vecka 9 (8+0) men igår fick jag en pytteliten brun flytning.. Ingen särskild oro i de men på kvällen fick ja ont i både tjej magen och ryggslutet.. Då blev jag lite orolig.. :( Någon som har barn sedan tidigare och vill säga något positivt? Jag var på vul i tisdags å såg ett litet hjärta men det känns långt bort nu.. :(

• Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-03-25 08:03:27 följande:

Det är helt underbart! Jag har bf 27/11 :) Du?

Den 30 november,
  • Humlan88
    jhk88 skrev 2017-03-25 08:03:27 följande:

Det är helt underbart! Jag har bf 27/11 :) Du?

Jag har 26/11 :)
  • Humlan88

Jag är i vecka 5-6. När ska man skriva in sig på vc? Svårt att släppa tanken på missfall :(

• jhk88
    fanola skrev 2017-03-25 08:17:09 följande:

Hej allahopa! Så kul med alla plus! Jag är idag i vecka 9 (8+0) men igår fick jag en pytteliten brun flytning.. Ingen särskild oro i de men på kvällen fick ja ont i både tjej magen och ryggslutet.. Då blev jag lite orolig.. :( Någon som har barn sedan tidigare och vill säga något positivt? Jag var på vul i tisdags å såg ett litet hjärta men det känns långt bort nu.. :(

Det är normalt att få lite bruna flytningar. Det som kan indikera på missfall är mycket rött blod och väldig smärta. Ont i livmodern och ryggslutet kan vara tecken på växtvärk <3
  • Sambo1987
    Humlan88 skrev 2017-03-25 08:42:46 följande:

Jag är i vecka 5-6. När ska man skriva in sig på vc? Svårt att släppa tanken på missfall :(

jag är med största sannolikhet i vecka sex (5+2) och jag ska på inskrivning på tisdag. Min sambo ringde och bokade när jag var på jobbet så jag vet inte riktigt vad som sas.

Just rädslan om missfall måste man nog bara lära sig att hantera. Försök att inte tänka på det hela tiden utan hitta 20 minuter på dagen där du tillåter dig att vara rädd för missfall och resten av dagen tillåter du dig att vara glad över sin graviditet!
  • Sambo1987

Hur mår ni alla?

Här slog illamåendet till med full styrka och jag har tillbringat morgonen inne på toa..  

• Myysan

Hej.
    Är också jätte rädd för missfall. Då jag har haft 2st och utomkvedshavandeskap och fick en liten blödning i måndags och har haft lite bruna flyttningar i tisd. Sen har jag haft väldigt lite brun/gul flyttning. Så jag är jätte rädd att det är ett missfall på G igen. Bf enligt app 24/11.

• Beckihih

Jag är gravid med mitt första barn

Jag plussade den 11/3 bim+5

Enligt min app så är jag beräknad till den 15/11

Svar på tråden BF november 2017