• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Ulrika34

I natt på BIM började jag blöda Ljust blod/vätska, när jag vaknade rann det liksom ur mig, blev så chockad, nu har det gått 5 timmar och inte en enda droppe sen dess, jag ringde såklart 1117 och fick lite råd/tips, på dem lät det som ett solklart missfall men jag kände ändå att jag ville prata med min gamla BM som jag haft under alla mina 4 graviditeter och jag är så kluven nu,  Hon menar att det är otroligt vanligt med blod och vanligt på BIM när mensen brukar komma, kroppen kan ha svårt att hänga med och sålänge det inte är mörkt/klumpigt ska jag ha is i magen och ta det lugnt, hon erbjöd mig att komma in för blodprov för att kontrollera hcg men jag avböjde. Nu är det snustorrt igen och jag ska vila mig lite.... blir så förvirrad....

• Sambo1987
    muuppeens skrev 2017-03-27 08:28:49 följande:
    Men fy vad hemskt:(! Får du i dig mat och vätska?
    Nudlar är typ det som funkar just nu. Kanske inte det mest näringsrika men hellre det än inget. På kvällarna kan jag lite mer och vatten försöker jag dricka hela tiden och får behålla det efter lunch i alla fall. Äter vitaminer för gravida så jag hoppas verkligen att jag ändå får i mig det jag behöver.. Ska på inskrivningssamtal imorgon så förhoppningsvis kan jag få hjälp då.
  • muuppeens
    Sambo1987 skrev 2017-03-27 10:07:51 följande:

Nudlar är typ det som funkar just nu. Kanske inte det mest näringsrika men hellre det än inget. På kvällarna kan jag lite mer och vatten försöker jag dricka hela tiden och får behålla det efter lunch i alla fall. Äter vitaminer för gravida så jag hoppas verkligen att jag ändå får i mig det jag behöver.. Ska på inskrivningssamtal imorgon så förhoppningsvis kan jag få hjälp då.

Vad skönt att du får i dig något i alla fall. Jag ska till lasarettet och träffa läkare pga mitt illamående, har inte kunnat jobba på 2 veckor...
  • Solnce

Grattis till plusset! Jag har också BF 1/11 enligt gravid appen! Så spännande! Det är första graviditet för mig!

• Solnce
    Sambo1987 skrev 2017-03-27 10:07:51 följande:

Du kan kompletterar nudlar med lite hackad salladslök, spenat, grön sallad i soppan och kläck ett ägg och blanda. Så gör jag. Det är mycket godare!
  • Skata

Hej allihop!

Jag plussade för en vecka sedan. BF 26 november.

Jag är 28 år och bor i Lund med min sambo. Vi har inga barn sedan tidigare, så vi är spända och förväntansfulla.

Har fått en tid hos barnmorskan för inskrivning i nästa vecka. Jag blev lite förvånad över att de tar inskrivningen så tidigt men det känns rätt bra att få komma och prata med någon. Funderar på om vi ska boka ett ultraljud tidigare än vecka 18 och det kan jag ju diskutera med barnmorskan. Jag blev oplanerat gravid som 20-åring och tänkte göra abort men på ultraljudet, som jag tror gjordes i vecka 8, konstaterades MA. (Gynekologen lät väldigt säker på sin sak men i efterhand har jag undrat om man verkligen kan vara helt hundra bara för att fostret/embryot har en storlek motsvarande vecka 5 och inget hjärtljud.) I vilket fall gör den erfarenheten att jag inte riktigt vågar tro på att allt är bra bara för att jag har graviditetssymptom och inte blöder. Jag hade inte märkt någon minskning i symptom vid det ultraljudet.

Med det sagt så har inte oron tagit över utan jag vågar faktiskt vara glad och förbereda mig så smått. Nu vet vi i alla fall att vi är fertila vilket känns väldigt positivt.

Ser att ni är en del andra som oroar er och jag hoppas såklart att det ska gå bra för er!

• Sofiaxxx

Hej alla! Har följt tråden i smyg ett tag. Plussade för några veckor sedan.

Jag har bf 1/11 men är osäker på datumet då jag blev gravid direkt efter missfall.

Har ett ul inplanerat om några dagar för att tidsbestämma graviditeten. Symptom jag haft är illamående hela dagarna i snart en månad nu, ont i brösten, trött och har svårt att hålla blodtrycket uppe när jag står eller sitter på en stol. Men jag är superlycklig!

Det är mitt första barn och jag är 21 år :)

• emeliew

Jag har också fått reda på att jag är gravid, tros vara i v.7 just nu så det torde också bli november för mig!

• Tiinuli

Så nojjig :(
    Mitt vilopuls har legat sen kroppen börjat registrera graviditeten legat på över 70 men mer runt 73 och idag blev det en dipp 69! Är så ledsen för tänker såklart att nu är det kört. Försökt leta på nätet men hittar inte vad sänkning skulle vara annat än MF ... allt ökar ju under graviditeten. Uh så jobbigt, har en puls klocka på armen dag natt så såg en koppling av misstag att pulsen höjdes 3 dagar efter Äl o legat där sen dess. Annars haft runt 67 som icke gravid. Går också lite upp o ner under menscykeln.

• malin84johansson

Hoppar in här väntar 4 barnet i november ???? hur mår ni tjejer? Själv känner jag inget än förutom att jag måste kissa hela tiden ;)

Svar på tråden BF november 2017