• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-26 19:05:10 följande:

Ja men 5 ägg var ju helt ok! Klart att man alltid önskar att dom ska ha några att "jobba med" men tror att guldägget finns där ibland dom! Fick du något smärtstillande med dig hem?

Ja det tror jag med <3

Nej, inget smärtstillande utan de sa bara att ta paracetamol vid behov men det har hjälpt någorlunda iaf :)

Hur mår du idag?:)
  • ijo

Ni som ruvar eller har ruvat: tänker ni på eller undviker ni något särskilt under tiden? Det min läkare sa var att inte träna eller ha sex på 2 veckor, samt inte äta rå fisk eller dessertostar.

• emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-26 19:11:45 följande:

Ja det tror jag med <3

Nej, inget smärtstillande utan de sa bara att ta paracetamol vid behov men det har hjälpt någorlunda iaf :)

Hur mår du idag?:)

Aja, skönt att vanliga värktabletter fungerar!

Jag blöder floder idag och har väldigt ont i vågor men jag fick smärtstillande utskrivna igår på gynakuten som tar udden av den värsta smärtan. Har bara legat på soffan och tyckt synd om mig själv idag :)
  • emhu
    ijo skrev 2017-04-26 19:27:14 följande:

Ni som ruvar eller har ruvat: tänker ni på eller undviker ni något särskilt under tiden? Det min läkare sa var att inte träna eller ha sex på 2 veckor, samt inte äta rå fisk eller dessertostar.

Jag har ju inte ruvat ännu men jag tänker att man ska utgå från att man är gravid, så typ vila, lyda de vanliga kostråden för gravida, lyssna på kroppen helt enkelt :)

Kul att ni fick så många ägg till frysen också!!!
  • Dhevil

Hej Hallå.

Idag var jag på mitt fjärde ultraljud. 9 äggblåsor på höger och 13 äggblåsor på vänster, största 22 mm. Skulle ta Ovitrelle och äggplock på fredag. 
    Men, blodprovet i samband med ultraljudet visade på risk för ÖS. så jag fick pausa kroppen med Synarela istället. ÄP fortfarande på fredag, men inget ET.

Är det någon av er som varit med om det? Inget ET pga risk för ÖS, när fick ni en blödning? Hur länge fick ni vänta på FET? Stimulerad cykel, kan man starta en stimulerad mensblödning direkt efter ÄPblödningen?

Just nu känner jag mig så jävla värdelös.
    Känns som att jag ska in för en ofrivillig abort på fredag och inte ett äggplock.
    Alla positiva känslor och allt hopp är som bortblåst.

Tack, och grattis till er som ruvar och som fått plus <3

• cino80
    Dhevil skrev 2017-04-26 20:14:26 följande:

Hej Hallå.

Idag var jag på mitt fjärde ultraljud. 9 äggblåsor på höger och 13 äggblåsor på vänster, största 22 mm. Skulle ta Ovitrelle och äggplock på fredag. 

Men, blodprovet i samband med ultraljudet visade på risk för ÖS. så jag fick pausa kroppen med Synarela istället. ÄP fortfarande på fredag, men inget ET.

Är det någon av er som varit med om det? Inget ET pga risk för ÖS, när fick ni en blödning? Hur länge fick ni vänta på FET? Stimulerad cykel, kan man starta en stimulerad mensblödning direkt efter ÄPblödningen?

Just nu känner jag mig så jävla värdelös.

Känns som att jag ska in för en ofrivillig abort på fredag och inte ett äggplock.

Alla positiva känslor och allt hopp är som bortblåst.

Tack, och grattis till er som ruvar och som fått plus <3

Förstår att det är ett jobbigt besked, men du får tänka att de väljer att göra så av en anledning. En ÖS är inget man vill riskera. Vi fick samma besked tidigare och då fick vi vänta på den riktiga mensen som kommer efter blödningen efter äggplock. Det är en lång väntan, speciellt för oss med en väldigt lång cykel.

Hoppas verkligen det går bra för er!
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-26 19:53:03 följande:

Aja, skönt att vanliga värktabletter fungerar!

Jag blöder floder idag och har väldigt ont i vågor men jag fick smärtstillande utskrivna igår på gynakuten som tar udden av den värsta smärtan. Har bara legat på soffan och tyckt synd om mig själv idag :)

Åh skickar lite styrkekramar!

Var det 4/5 ni skulle till kliniken?
  • aguila86

Jaha, så min blödning tog slut igår och jag pratade med kliniken idag, ska börja med sprutor i kväll bestämdes det. Men nu har jag börjat blöda igen, vad ska jag göra? Telefontiden är slut nu också.

• Elise39

Hej! Hoppar in här. Har 2 barn sedan tidigare men har länge önskat en tredje. Efter många försök har vi nu bestämt oss för ivf. Sprutdag 7 idag och första ultraljudet imorgon. Nervös! Jag har inte känt någon verkan eller biverkan på menopur. Någon annan som känner/känt så?

• Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-27 17:07:17 följande:

Jaha, så min blödning tog slut igår och jag pratade med kliniken idag, ska börja med sprutor i kväll bestämdes det. Men nu har jag börjat blöda igen, vad ska jag göra? Telefontiden är slut nu också.

Hmm ajdå, kan du ring 1177 och fråga om råd?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017