• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • ijo

Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(

• Tösen88
    ijo skrev 2017-04-30 16:15:18 följande:

Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(

<3 kanske nidblödning? hur ser det ut idag? när har du testdag? <3
  • emhu
    ijo skrev 2017-04-30 16:15:18 följande:

Säkert inget att oroa sig för! Jag fick en massa finnar när jag var nygravid och lite rosa tycker jag inte att du ska oroa dig för....det verkar ju vara mer regel än undantag att man blöder lite granna pga sköra slemhinnor vid införandet av lutinus. Håller tummarna <3 när har du testdag?
  • emhu
    ivfbullen skrev 2017-04-14 14:38:09 följande:

Hej tjejer!

Varit borta ett tag och det är lite för att Sahlgrenska kom med ett litet bakslag, de vill att jag går ner 4 kg innan insättning. Så nu kämpar jag att få bort de där extra kg jag fick under januari fram till äggplocket.

Vi fick 5 ägg till frysen i alla fall så det är ju bra. Men känns jobbigt när man har de där och så kan man inte sätt in direkt.

Nu tränar jag HELA TIDEN och har gått ner 2 kg så jag är halvvägs. Puh, hoppas att jag får en insättning i Maj ändå. 

Grattis emhu!

Är hemsk ledsen för er skull alade <3 Förstår inte varför de inte tog hälften med ICSI och hälften med naturligt. Huff, hoppas verkligen ni får ICSI nästa gång! Håller alla tummar och tår <3

Stor kram till er alla!

Hur går det för dig ivf-bullen?
  • Shofimafi

Ruvardag 4 idag och fortfarande sparsamma bruna flytningar sen dag 1. Detta gör mig orolig och ledsen på mig själv då det inte går att påverka. Förlåt för mitt depp <3

Hur går det för er andra kämpar?

• Pitebo
    Shofimafi skrev 2017-05-01 20:27:27 följande:

Ruvardag 4 idag och fortfarande sparsamma bruna flytningar sen dag 1. Detta gör mig orolig och ledsen på mig själv då det inte går att påverka. Förlåt för mitt depp <3

Här inne får vi deppa och vara riktiga surpuppor! Vi vet alla hur man rycks mellan hopp och förtvivlan.

Skall hålla tummar och tår att allt går vägen!!
  • Sarabanan

Ruvardag 5, på en 5-dagars. Kände mig superpigg och full av energi när jag började med sprutorna. Efter äggplock mådde jag pyton. Fick sjukt ont i magen när jag började med lutinus, svullen och såg ut att vara i sjätte månaden. Nu är jag bara jättetrött och finnig. Tänk om man kunnat snabbspola tiden och TD var här. Har än så länge varit stabil i humöret iaf. Håller alla tummar och tår för att vi snart är en hög här inne som fått plus och att vi får följas i nästa fas istället!! Glad

• Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-05-01 20:27:27 följande:

Hej!

Det är klart man blir orolig, ring och fråga kliniken om vad de tror? Kämpa på! <3

Jo jag går in i ruvardag 5 idag, känner inget alls. Kämpar på med lutinus...

Tankarna hoppar runt hela tiden. Tiden går långsamt .
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-01 23:10:10 följande:

Ruvardag 5, på en 5-dagars. Kände mig superpigg och full av energi när jag började med sprutorna. Efter äggplock mådde jag pyton. Fick sjukt ont i magen när jag började med lutinus, svullen och såg ut att vara i sjätte månaden. Nu är jag bara jättetrött och finnig. Tänk om man kunnat snabbspola tiden och TD var här. Har än så länge varit stabil i humöret iaf. Håller alla tummar och tår för att vi snart är en hög här inne som fått plus och att vi får följas i nästa fas istället!! 

Håller tummarna :)

Hehe tiden sniglar sig fram till td.

Hur mår du idag?:)
  • Elise39

Hej! Ligger nu i sängen efter ÄP. Eftersom jag endast hade 4 blåsor tog det typ 5 minuter. Trodde smärtan skulle vara värre. Hoppas på ett guldägg!!!!

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017