• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Sarabanan
    Tösen88 skrev 2018-05-14 10:34:52 följande:
    Tack så hjärtligt :)

Haha jaa jag vet tankarna är där lite då å då, tänk vilken lycka :) återstår å Se :)

Hur är det med dig? Hur går det för er del? :)
    Det går lite upp och ner här. Är i vecka 25 nu, men det har inte varit så lätt hittills. Känner mig otacksam när jag säger så men jag har mått rätt dåligt och haft rejält ont, både växtvärk, foglossning och ryggen. Har numera också minst 25 onda sammandragningar per dag utan förklaring.... Och juste, GBS :( Så det är lite kämpigt men förhoppningsvis minst 13 veckor kvar, sen är det nära. Allt jag önskar mig är en frisk bebis i slutändan, så jag borde inte gnälla.
  • Tösen88
    ijo skrev 2018-03-30 15:56:06 följande:

Förstår att det blev en tung period :/ Men skönt att ni kommit igång med nytt försök igen :) Hur länge sprayar man innan man börjar med sprutor? Jag körde ju korta metoden med bara sprutor. Ja, håller verkligen tummarna nu! :)

Det är bra med mig :) Lite krämpor och så men ska inte klaga. Gick in i v. 36 idag så det börjar närma sig :)

Hur får det för dig, ijo? :) kommit en liten än? :)
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2018-05-14 22:51:44 följande:

Det går lite upp och ner här. Är i vecka 25 nu, men det har inte varit så lätt hittills. Känner mig otacksam när jag säger så men jag har mått rätt dåligt och haft rejält ont, både växtvärk, foglossning och ryggen. Har numera också minst 25 onda sammandragningar per dag utan förklaring.... Och juste, GBS :( Så det är lite kämpigt men förhoppningsvis minst 13 veckor kvar, sen är det nära. Allt jag önskar mig är en frisk bebis i slutändan, så jag borde inte gnälla.

Åh jag förstår att det är tufft med så mycket besvär men man får bara fokusera på slutmålet. Hoppas det blir lite lättare snart <3
  • Tösen88

Var på ultraljudet idag.. Mycket blandade känslor och nervositet. Där såg vi ett fint foster med fina hjärtslag<3 svårt att förstå <3 nu tar vi fortsatt ett steg i taget med försiktigt entusiasm och hopp :)

• Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-05-29 18:36:57 följande:

Var på ultraljudet idag.. Mycket blandade känslor och nervositet. Där såg vi ett fint foster med fina hjärtslag<3 svårt att förstå <3 nu tar vi fortsatt ett steg i taget med försiktigt entusiasm och hopp :)

Åh vad roligt! Grattis! Nu blir det så verkligt. Såg också ett fint foster med hjärtslag förra veckan :) Vi får följas åt framöver :)
  • emhu

Grattis till er båda Tösen och Grodan! Så fantastiskt att höra :D

• ijo
    Tösen88 skrev 2018-05-21 15:34:30 följande:

Hur får det för dig, ijo? :) kommit en liten än? :)

Ja lilltjejen är 2 veckor nu & ligger här på mig och sover sött <3 Så himla konstigt att hon varit en fryst snöflinga!

Stort grattis till lyckat ultraljud! Vad underbart att få se hjärtslag! Håller tummarna för er :)
  • Sodergok

Åå grattis Tösen! <3 <3

Nu får ni njuta av att det ser bra ut. Vill det gå bra så gör det det denna gång :)

Vi har varit på rutinultraljudet och är i vecka 20. Har kunnat njuta och må bra ända sedan Kub testet. Då var jag så lättad över att se fostret att jag storgrät, haha nästan lite skämsigt ;)

• Tösen88
    Grodan7 skrev 2018-05-29 20:06:32 följande:

Åh vad roligt! Grattis! Nu blir det så verkligt. Såg också ett fint foster med hjärtslag förra veckan :) Vi får följas åt framöver :)

Grattis till er med :)

Hur långt gången är du nu? Hur går det med allt? :)
  • Tösen88
    emhu skrev 2018-05-31 04:30:45 följande:

Grattis till er båda Tösen och Grodan! Så fantastiskt att höra :D

Tack snälla du :)

Hur mår du? :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2018-05-31 14:31:02 följande:

Ja lilltjejen är 2 veckor nu & ligger här på mig och sover sött <3 Så himla konstigt att hon varit en fryst snöflinga!

Stort grattis till lyckat ultraljud! Vad underbart att få se hjärtslag! Håller tummarna för er :)

Åh så underbart. Gick allt bra med förlossningen? Hur känns det att äntligen vara mor? :)

Tack fina:) ja helt otroligt. Förra måndagen fick vi se den lill* igen på ultraljud och allt såg ut som det skulle :) hoppet stiger mer å mer för varje dag som går att detta förhoppningsvist ska gå vägen denna gång :)
  • Tösen88
    Sodergok skrev 2018-05-31 15:19:03 följande:

Åå grattis Tösen! <3 <3

Nu får ni njuta av att det ser bra ut. Vill det gå bra så gör det det denna gång :)

Vi har varit på rutinultraljudet och är i vecka 20. Har kunnat njuta och må bra ända sedan Kub testet. Då var jag så lättad över att se fostret att jag storgrät, haha nästan lite skämsigt ;)

Tack snälla :)

Det är inget att skämmas för efter den resa ni har gjort :) kommer troligen göra samma sak hehe :)

Hur mår du idag? :) har magen börjat synas? :)
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-06-24 09:33:13 följande:

Tack snälla du :)

Hur mår du? :)

Jag mår ok. Vecka 28 nu så nu känns det verkligen som att det närmar sig :D vill bara att dom här sista veckorna ska gå fort. Den här graviditet är och har varit en psykisk terror från start till nu. Jag har inte låtit mig själv njuta speciellt många gånger. Det finns en ständig oro som ligger där och gnager. Hoppas verkligen att ni andra vågar njuta! Vi var och köpte en vagn i veckan och jag storgrät hela kvällen. Jag tyckte att det var så orättvist att vi skulle behöva göra av oss med fina nya vagnen när vi kom hem från BB utan en bebis..trots att jag vet att risken är minimal att bebis dör i magen och jag känner den röra sig flera gånger om dagen. Ibland är hjärnan dum mot en...
  • Tösen88
    emhu skrev 2018-06-24 09:50:44 följande:

Jag mår ok. Vecka 28 nu så nu känns det verkligen som att det närmar sig :D vill bara att dom här sista veckorna ska gå fort. Den här graviditet är och har varit en psykisk terror från start till nu. Jag har inte låtit mig själv njuta speciellt många gånger. Det finns en ständig oro som ligger där och gnager. Hoppas verkligen att ni andra vågar njuta! Vi var och köpte en vagn i veckan och jag storgrät hela kvällen. Jag tyckte att det var så orättvist att vi skulle behöva göra av oss med fina nya vagnen när vi kom hem från BB utan en bebis..trots att jag vet att risken är minimal att bebis dör i magen och jag känner den röra sig flera gånger om dagen. Ibland är hjärnan dum mot en...

Förstår dig helt och hållet. Hela tiden denna oro i bakhuvudet som följer en. Har själv inte riktigt vågat vara riktigt glad än och tar en dag i taget. Men så kommer det en översköljande överlycklig känsla emellanåt att nu e det en liten bebis i magen och vi ska äntligen få bli föräldrar. Allt måste gå bra denna gång. Sen andra sekunden kommer tankar på nytt missfall upp. Suck, Ibland vore det skönt att bara stänga av hjärnan så man inte behövde tänka så mycket :).

Oro är en stor del av föräldraskapet, det är lika bra att vänja sig tror jag hehe:)

Vad blev det för vagn? Svårt att bestämma er? :)
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-06-24 09:32:45 följande:

Grattis till er med :)

Hur långt gången är du nu? Hur går det med allt? :)

Jag går in i vecka 12 imorgon. Själv då? Jag har mått illa/haft usel (eller selektiv matlust) och väldigt trött men jag har känslan att det vänder nu. Hur mår du?

Har gjort NIPT (Panorama test) för jag ville inte riskera dåliga siffror på KUB och sen oro och NIPT efter det. Allt visade på låg risk mindre än 1 på 10000 för trisomi 13,18,21. Ska du göra KUB snart? Vi kommer göra ultraljudsdelen men blodproverna och nackuppklarningen är ointressanta nu när vi vet att bebisen är frisk i det avseendet.

Skriv gärna PM om du vill så kan vi höras mer så.
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-06-24 10:06:28 följande:

Förstår dig helt och hållet. Hela tiden denna oro i bakhuvudet som följer en. Har själv inte riktigt vågat vara riktigt glad än och tar en dag i taget. Men så kommer det en översköljande överlycklig känsla emellanåt att nu e det en liten bebis i magen och vi ska äntligen få bli föräldrar. Allt måste gå bra denna gång. Sen andra sekunden kommer tankar på nytt missfall upp. Suck, Ibland vore det skönt att bara stänga av hjärnan så man inte behövde tänka så mycket :).

Oro är en stor del av föräldraskapet, det är lika bra att vänja sig tror jag hehe:)

Ja, oron kommer nog sitta i ett par år nu framöver :) jag känner igen den där känslan av att det helt plötsligt går upp för en att det faktiskt finns något levande i magen. Jag känner ju dessutom mitt lilla pyret flera gånger om dagen och det är en fantastisk känsla varje gång.

Vi har köpt en Emmaljunga NXT90F som vi än så länge är jättenöjda med. Mitt viktigaste kriterie var att vagnen skulle ha fullt liggläge, alltså inte en ergonomisk sittdel och då blir inte utbudet så stort.
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-06-24 10:06:28 följande:

Hur får det tösen??
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2018-08-30 23:37:02 följande:

Hur får det tösen??

Halloj! Det går jätte bra, börjat få lite mage nu vilket är härligt!! Både kub och rutinultaljudet gick fint, allt såg normalt och bra ut :). Hur går det för er? :)
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-08-31 21:03:04 följande:

Halloj! Det går jätte bra, börjat få lite mage nu vilket är härligt!! Både kub och rutinultaljudet gick fint, allt såg normalt och bra ut :). Hur går det för er? :)

Vad roligt att läsa! Jo det går fint. Tösen äter och växer. Snart ett halvår. Fattar inte riktigt vart tiden tar vägen!?

Vilken vecka är ni i nu?
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2018-09-03 17:55:59 följande:

Vad roligt att läsa! Jo det går fint. Tösen äter och växer. Snart ett halvår. Fattar inte riktigt vart tiden tar vägen!?

Vilken vecka är ni i nu?

Oj ett halvår redan? Stor flicka ju:) ja tiden bara springer iväg, läskigt!

Nu är vi i v 21+4 :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017