emhu skrev 2018-06-24 09:50:44 följande:
Jag mår ok. Vecka 28 nu så nu känns det verkligen som att det närmar sig :D vill bara att dom här sista veckorna ska gå fort. Den här graviditet är och har varit en psykisk terror från start till nu. Jag har inte låtit mig själv njuta speciellt många gånger. Det finns en ständig oro som ligger där och gnager. Hoppas verkligen att ni andra vågar njuta! Vi var och köpte en vagn i veckan och jag storgrät hela kvällen. Jag tyckte att det var så orättvist att vi skulle behöva göra av oss med fina nya vagnen när vi kom hem från BB utan en bebis..trots att jag vet att risken är minimal att bebis dör i magen och jag känner den röra sig flera gånger om dagen. Ibland är hjärnan dum mot en...
Förstår dig helt och hållet. Hela tiden denna oro i bakhuvudet som följer en. Har själv inte riktigt vågat vara riktigt glad än och tar en dag i taget. Men så kommer det en översköljande överlycklig känsla emellanåt att nu e det en liten bebis i magen och vi ska äntligen få bli föräldrar. Allt måste gå bra denna gång. Sen andra sekunden kommer tankar på nytt missfall upp. Suck, Ibland vore det skönt att bara stänga av hjärnan så man inte behövde tänka så mycket :).
Oro är en stor del av föräldraskapet, det är lika bra att vänja sig tror jag hehe:)
Vad blev det för vagn? Svårt att bestämma er? :)