• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-23 19:43:14 följande:

Hej på er igen!

Mitt plus resulterade tyvärr i ett tidigt missfall häromdagen så nu går vi tillbaka till ursprungsplanen med en ivf-behandling innan sommaren.

Känns så himla tungt att vara tillbaka på ruta 1 :( men ändå lite skönt att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg...det känns som en bra förutsättning inför ivf. Känns ju dock lite oroligt att jag fick missfall...

Grattis till plusset MarieClaesson! så himla glad för din skull!

Åh nej, vad tråkigt...beklagar verkligen :(.

Hoppas att du snart känner dig stark nog och kommer igång med ivfn.
  • klonk
    emhu skrev 2017-04-23 19:43:14 följande:

Hej på er igen!

Mitt plus resulterade tyvärr i ett tidigt missfall häromdagen så nu går vi tillbaka till ursprungsplanen med en ivf-behandling innan sommaren.

Känns så himla tungt att vara tillbaka på ruta 1 :( men ändå lite skönt att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg...det känns som en bra förutsättning inför ivf. Känns ju dock lite oroligt att jag fick missfall...

Grattis till plusset MarieClaesson! så himla glad för din skull!

Jag beklagar missfallet! Får man fråga om symptomen försvann. Började du bara att blöda eller anade du att något var på gång? Har själv haft missfall tidigare, är nu gravid igen i vecka 7 och kan inte slappna av. Efter mitt förra missfall insåg jag att tecknen fanns där redan innan jag började blöda. Ryggont osv. Jag har ryggont även nu men inte alls lika intensivt. Hur kändes det för dig?
  • emhu
    klonk skrev 2017-04-24 00:54:35 följande:

Jag beklagar missfallet! Får man fråga om symptomen försvann. Började du bara att blöda eller anade du att något var på gång? Har själv haft missfall tidigare, är nu gravid igen i vecka 7 och kan inte slappna av. Efter mitt förra missfall insåg jag att tecknen fanns där redan innan jag började blöda. Ryggont osv. Jag har ryggont även nu men inte alls lika intensivt. Hur kändes det för dig?

Grattis till graviditeten! Graviditetssymptomen blev svagare och svagare ungefär 8-9 dagar innan missfallet och ryggvärken blev då bara starkare och starkare. Fast jag tänkte in i det sista att mina gravsymptom hade flyttat sig från tuttarna till ryggen istället :) men det tydligaste tecknet tror jag var att jag började få bruna flytningar som sedan gick över i blod i samband med ryggontet. Men kom ihåg att man kan ha ryggont i början utan att det behöver betyda att något är fel!
  • klonk
    emhu skrev 2017-04-24 07:16:31 följande:
    Grattis till graviditeten! Graviditetssymptomen blev svagare och svagare ungefär 8-9 dagar innan missfallet och ryggvärken blev då bara starkare och starkare. Fast jag tänkte in i det sista att mina gravsymptom hade flyttat sig från tuttarna till ryggen istället :) men det tydligaste tecknet tror jag var att jag började få bruna flytningar som sedan gick över i blod i samband med ryggontet. Men kom ihåg att man kan ha ryggont i början utan att det behöver betyda att något är fel!
    Tack för svar, låter nästan precis som det var för mig också. Ja hoppet är ju det sista som överger en. Även efter att jag börjat blöda förra gången tänkte jag "det kanske bara är en liten blödning, det kan ju vara normalt tidigt i graviditeten". Detta trots grym mensverk och ryggont. Önskar dig lycka till i framtiden och hoppas att du plussar snart igen!
  • MarieClaesson

Ja då får vi verkligen hoppas att de vill ha igång dig innan sommaren!

Har inte några symtom än mer än trötthet som heter duga och lite växtvärk i magen. Så vill jag minnas att det var under min förra graviditet också att illamående och ömma bröst kom senare i v 7 eller så

• emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-24 18:55:08 följande:

Dags för ägglossningssprutan ikväll!!! nu närmar det sig!!!!!

• emhu
    emhu skrev 2017-04-24 20:35:27 följande:
    Vet inte vad som hände med inlägget ovanför. Det jag skulle skriva var: åh så spännande!!! Äggplock på onsdag då va?
  • emhu
    klonk skrev 2017-04-24 07:55:29 följande:

Tack för svar, låter nästan precis som det var för mig också. Ja hoppet är ju det sista som överger en. Även efter att jag börjat blöda förra gången tänkte jag "det kanske bara är en liten blödning, det kan ju vara normalt tidigt i graviditeten". Detta trots grym mensverk och ryggont. Önskar dig lycka till i framtiden och hoppas att du plussar snart igen!

Pratade med min ivf-klinik idag för jag har börjat få så himla ont på högersidan i magen så jag ville säkerställa att dom har sett så att graviditeten satt i livmodern och inte i äggledaren. Men den sitter tydligen i livmodern men får komma på ett vul imorgon och kolla så att det inte sitter ett ägg i äggledaren också. men som du säger...hoppet är det sista som dör...hade ju varit ett mirakel om det syns tt hjärta imorgon.
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-04-23 17:56:16 följande:

Tur att det finns lugnande & morfin ;)

Det verkar vara väldigt olika hur man mår efter ÄP. Skönt att det är bättre nu, att det går mot rätt håll Hur känner du dig idag?=) ngr känningar av lilla fröet? <3 

Känner ingenting! Jag vet att jag borde hålla mig positiv men efter dom kramper jag hade efter äggplocket och fortfarande hade vid ET känns det inte som att det kommer gå bra :( Men ska försöka tänka positivt :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017