• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Sarabanan
    MarieClaesson skrev 2017-04-21 08:32:01 följande:

Hej alla, ville bara meddela att jag plussade idag!! BF blir typ på julafton ;)

Vi har inte tjuvtestat denna gång och det har känts så skönt faktiskt att inte analysera allt hela tiden.

Vi fick ut 9 ägg och 4 blev befruktade. Det var en anings besvikelse då jag har en jättebra äggreserv och vi hade chansat lite och bara betalat för en behandling. Ett embryo återfördes på dag 3 och en blev blastocyst till frys.

Det är verkligen det där "rätta" ägget man är ute efter, och inte ett stort antal.

Lycka till allihopa som har äp idag och framöver! <3

Grattis!!
  • Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-21 09:21:29 följande:

Typ kl 11 sa hon när vi kom hit. Seg väntan. Vilken tid har du, eller är ni redan klara? Hur gick det isåfall?

Vi har bara frysta spermier att tillgå just nu det är därför

Vi ligger och väntar. Blir typ om 20min. Har fått lugnande osv..
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-21 10:05:35 följande:
    Jag har också fått det. Känns ganska skönt hehe. Då tar dom nog dig före mig. De lär väl inte ha två team som gör det samtidigt
  • Sarabanan
    Lycka till!
  • ijo
    MarieClaesson skrev 2017-04-21 08:32:01 följande:

Hej alla, ville bara meddela att jag plussade idag!! BF blir typ på julafton ;)

Vi har inte tjuvtestat denna gång och det har känts så skönt faktiskt att inte analysera allt hela tiden.

Vi fick ut 9 ägg och 4 blev befruktade. Det var en anings besvikelse då jag har en jättebra äggreserv och vi hade chansat lite och bara betalat för en behandling. Ett embryo återfördes på dag 3 och en blev blastocyst till frys.

Det är verkligen det där "rätta" ägget man är ute efter, och inte ett stort antal.

Lycka till allihopa som har äp idag och framöver! <3

Åh stort grattis! :) Vilket försök var detta för er? :)
  • ijo

Sarabanan skrev 2017-04-21 10:24:40 följande:

Jag har också fått det. Känns ganska skönt hehe. Då tar dom nog dig före mig. De lär väl inte ha två team som gör det samtidigt

Lycka till båda två! :)
  • MarieClaesson

Vi har en dotter sedan innan som kom till med ivf, efter den ivfen hade vi en blastocyst kvar i frysen som vi gjorde ett syskonförsök på nu i februari, men det gick inte vägen. Nu gick det på första nya färsk försöket på en ny klinik :)

• Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-21 10:24:40 följande:

Hur gick det?
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-21 14:25:55 följande:
    Hur gick det?
    Dom lovade att jag inte skulle må illa efteråt. Åkte raka vägen hem o kräktes ???? det gick bra. 15 ägg, o rörliga spermier efter upptining. Tror dom ska göra icsi på 7-10 st ägg o frysa resten. Kommer inte riktigt ihåg, var rejält påverkad av morfinet. Hade jätteont efteråt även om själva utplocket gick bra. Mensvärken from hell typ. Hur gick det själv? Hur känns det nu efteråt?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017