• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Shofimafi
    Tösen88 skrev 2017-04-29 19:25:54 följande:

Hejsan!

Grattis till ruvandet :)

Hmm kan det vara från om du tar vaggisar?

Visst är vi otroligt starka tjejer, är verkligen stolt och imponerad över vad vi klarar av. Heja oss!!!

Jag tar inga vaggisar denna gång. De bedömde att det inte behövdes.

Jag tänkte att det kanske beror på att det irriterade efter insättningen men det kom dagen efter så det känns inte troligt.

Alltså denna ruvning gör en gråhårig
  • ammela
    Tösen88 skrev 2017-04-29 16:16:02 följande:
    Då håller vi tummarna att det tar sig nu :)

Fick ni många till frysen?:)

Så spännande denna väntan är.

Hur länge har ni försökt? Barn sedan tidigare?
    Det samma :)

Vi fick 4 till frysen, 10 plockades och 8 befruktades så vi hade turen att få ett bra resultat på vårt första försök även om det inte tog sig.

Inga barn här och vi har försökt i 2 år.

Ni då?
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-04-29 19:27:38 följande:

Hur går det för era respektive under denna behandling? Hur hanterar de allt? :)

Min man är ju i sej själv en sjujäkla trygg norrlänning, men han är verkligen min klippa i allt detta. Jag får sådan ångest av alla nålar och behandlingar och är rent ut sagt livrädd att nästa graviditet ska sluta i ännu ett missfall. Och än värre att det aldrig tar sej igen! Jag känner mej lite smått bipolär under denna press. Så utan min fantastiska äkta hälft hade jag varit förlorad.

Sedan har vi faktiskt blivit lite som nykära under denna helt tokiga tillvaro. Och vi ägnar oss mer åt "nykära-aktiviteter" om ni förstår vad jag menar. Haha!
  • Tösen88
    ammela skrev 2017-04-29 20:06:20 följande:

Det samma :)

Vi fick 4 till frysen, 10 plockades och 8 befruktades så vi hade turen att få ett bra resultat på vårt första försök även om det inte tog sig.

Inga barn här och vi har försökt i 2 år.

Ni då?

Oj ja det var verkligen ett fint resultat :)

Samma här, inga barn och försökt sedan mars 2015.
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-04-29 19:40:05 följande:

Jag tar inga vaggisar denna gång. De bedömde att det inte behövdes.

Jag tänkte att det kanske beror på att det irriterade efter insättningen men det kom dagen efter så det känns inte troligt.

Alltså denna ruvning gör en gråhårig

Ja verkligen..tankarna snurrar hela tiden. Vad gör du för att fördriva tiden?:)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-04-29 21:38:20 följande:

Min man är ju i sej själv en sjujäkla trygg norrlänning, men han är verkligen min klippa i allt detta. Jag får sådan ångest av alla nålar och behandlingar och är rent ut sagt livrädd att nästa graviditet ska sluta i ännu ett missfall. Och än värre att det aldrig tar sej igen! Jag känner mej lite smått bipolär under denna press. Så utan min fantastiska äkta hälft hade jag varit förlorad.

Sedan har vi faktiskt blivit lite som nykära under denna helt tokiga tillvaro. Och vi ägnar oss mer åt "nykära-aktiviteter" om ni förstår vad jag menar. Haha!

Hehe, så underbart att höra :) ni är lyckligt lottade som kompletterar varandra så fint:). Känslorna åker upp och ner under denna tid med mycket frustration, ovisshet,väntan,oro,nervositet m.m även mkt längtan,spänning,nyfikenhet,hopp och glädje över äntligen komma framåt. Då är det så skönt att kunna verkligen dela allt med sin älskade och komma ännu närmare varandra. Har också en otroligt stöttande och underbar kille som peppar, lyssnar och tröstar. <3
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-04-29 22:41:31 följande:

Hehe, så underbart att höra :) ni är lyckligt lottade som kompletterar varandra så fint:). Känslorna åker upp och ner under denna tid med mycket frustration, ovisshet,väntan,oro,nervositet m.m även mkt längtan,spänning,nyfikenhet,hopp och glädje över äntligen komma framåt. Då är det så skönt att kunna verkligen dela allt med sin älskade och komma ännu närmare varandra. Har också en otroligt stöttande och underbar kille som peppar, lyssnar och tröstar. <3

Fast jag har faktiskt handen på hjärtat vart hemskt dålig på att fråga honom om hur han mår i allt detta. Tack för att du fick mej att uppmärksamma det. Ska fråga honom hur han har det så fort jag träffar honom imorgonbitti. Är nattjobbare. :)

Man blir så uppslukad av sitt eget så, iaf jag, har ärligt glömt att fråga honom. Tycker även att det är konstigt att kliniken alltid i första hand vänder sej med ny information till mej. Allt är adresserat i mitt namn, och de ringer alltid till mej. Fast det faktiskt är VÅRA blastocyster som är i frysen. Undrar varför det är så?

Och vet nu om det finns ngr trådar för just IVF-pappor?

Kul att du tog upp detta ämne tösen!!
  • Shofimafi
    Tösen88 skrev 2017-04-29 22:32:16 följande:

Ja verkligen..tankarna snurrar hela tiden. Vad gör du för att fördriva tiden?:)

Det är mest jobb och den vanliga vardagen samt googla som en galning på alla symptom ????

Hur gör du? Hur går det för dig?
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-04-29 23:44:52 följande:

Fast jag har faktiskt handen på hjärtat vart hemskt dålig på att fråga honom om hur han mår i allt detta. Tack för att du fick mej att uppmärksamma det. Ska fråga honom hur han har det så fort jag träffar honom imorgonbitti. Är nattjobbare. :)

Man blir så uppslukad av sitt eget så, iaf jag, har ärligt glömt att fråga honom. Tycker även att det är konstigt att kliniken alltid i första hand vänder sej med ny information till mej. Allt är adresserat i mitt namn, och de ringer alltid till mej. Fast det faktiskt är VÅRA blastocyster som är i frysen. Undrar varför det är så?

Och vet nu om det finns ngr trådar för just IVF-pappor?

Kul att du tog upp detta ämne tösen!!

Ja det blir lätt så, det blir väl så eftersom behandligen görs på tjejerna så då riktar sig den mesta infon till oss:)

Har inte sett om det finns för ivf-pappor, hoppas de blir inspirerade nu och startar en tråd så märker de nog att det är rätt skönt att få skriva av sig till andra par i samma situation :)
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-04-30 12:07:39 följande:

Det är mest jobb och den vanliga vardagen samt googla som en galning på alla symptom ????

Hur gör du? Hur går det för dig?

Haha känner igen mig helt. Varannan sekund "nej, nu ska jag inte tänka på detta ngt mer just nu" sen direkt "hur ser nu en 4 cellig embryo ut och visst var vår jätte söt" hahaha

Man blir lite knäpp av detta :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017