• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • smurfen 11
    Elise39 skrev 2017-05-05 11:01:03 följande:

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen återföring idag. Av totalt 3 ägg så var det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

Hej Elise!

Beklagar, så ledsamt, :), men jag hoppas innerligt det som är långsamt repar sig, jag har hört det händer.

Jag tog också ut tre ägg, i onsdags, och fick samtal igår att inget ens blev befruktat :( ingen aning om varför än.

Går inte beskriva hur det känns...
  • Elise39
    smurfen 11 skrev 2017-05-05 11:17:27 följande:
    Hej Elise!

Beklagar, så ledsamt, :), men jag hoppas innerligt det som är långsamt repar sig, jag har hört det händer.

Jag tog också ut tre ägg, i onsdags, och fick samtal igår att inget ens blev befruktat :( ingen aning om varför än.

Går inte beskriva hur det känns...
    Tack smurfen11. Beklagar att inga blev befruktade. Var det första ivf:en? Så segt med att vänta. De ringer på söndag klockan 9.00 om jag ska komma 11. Tror inte det blir något återföring av sista ägget heller. Det var mitt första ivf försök och vi tog korta protokollet. Det blir väl långa nästa gång... Nej, det är svårt att beskriva, jag vet.. Rynkar på näsan
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-05-05 11:01:03 följande:

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen återföring idag. Av totalt 3 ägg så var det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

Åh nej vad tråkigt:( hoppas verkligen den som är kvar klara sig och blir starkare.
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-05-03 15:58:58 följande:

Ijo hur går det för dig? <3

Har ju varit lite rosa till och från i massa dagar nu. Men idag på ruvardag 15 har jag blött en hel del :( Har ju känt på mig sen tidigt att det inte skulle gå men det är ändå så tungt. Har testdag på måndag så då ska jag kontakta kliniken får jag se vad som händer. Hoppas vi hinner med ett till försök innan sommaren. Har bara så svårt att tänka mig att vi någon gång ska få lyckan av ett plus. Lite deppig..

Hur känner du dig då? :) Vilken ruvardag är du på nu?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-05-05 21:00:30 följande:

Har ju varit lite rosa till och från i massa dagar nu. Men idag på ruvardag 15 har jag blött en hel del :( Har ju känt på mig sen tidigt att det inte skulle gå men det är ändå så tungt. Har testdag på måndag så då ska jag kontakta kliniken får jag se vad som händer. Hoppas vi hinner med ett till försök innan sommaren. Har bara så svårt att tänka mig att vi någon gång ska få lyckan av ett plus. Lite deppig..

Åh men vi ger inte upp än men förstår att det inte känns så hoppfullt. Får avvakta till på måndag. Hur var det,fick ni ngr till frysen?

Du får inte ge upp hoppet om plus, ni får kämpa vidare <3

Jag går in i rd 9 idag och mår bra. Känns lite som jag har lite molvärk ibland men d kan nog vara lutinus.
  • Sarabanan
    Tösen88 skrev 2017-05-02 06:08:33 följande:
    Håller tummarna :)

Hehe tiden sniglar sig fram till td.

Hur mår du idag?:)
    Jag mår bra, men kan inte hjälpa att jag letar symptom. Tycker att jag har mycket mer stickningar o känningar av livmodern än vanligt, men inte så konstigt när lutinusen ska göra det beboligt där i. Det är ju inget som säger att det finns någon där för det. Försöker verkligen att intala mig att det är lutinusen och min hjärna som spelar mig ett spratt och inget annat. Har varit skengravid förut och det var på samma nivå som nu. För övrigt tycker jag att tiden har gått snabbt, det är mycket både på jobbet och hemma som gör att jag håller fokus på mycket annat. Förutom symptomletande förstås. 

Vi bestämde nog igår att vi testar på fredag 12/5 istället för på TD 14/5 för det känns lättare att ta ett negativt test och gå till jobbet och fokusera på annat. Annars kommer jag nog deppa hemma hela helgen istället. 

Hur mår du? Symptom?
  • Sarabanan
    ijo skrev 2017-05-05 21:00:30 följande:

De säger ju att man ska testa ändå, så jag håller tummarna för att det kanske inte är helt kört ändå!
  • smurfen 11
    Elise39 skrev 2017-05-05 12:38:46 följande:
    Tack smurfen11. Beklagar att inga blev befruktade. Var det första ivf:en? Så segt med att vänta. De ringer på söndag klockan 9.00 om jag ska komma 11. Tror inte det blir något återföring av sista ägget heller. Det var mitt första ivf försök och vi tog korta protokollet. Det blir väl långa nästa gång... Nej, det är svårt att beskriva, jag vet.. Rynkar på näsan
    Hej!
    Det var första ivfen, ja, dock fick vi avbryta en i januari pga få blåsor...så tre ägg var ok, men att inget ens blev befruktat var en chock för oss. Vet inte om vi gör fler ivf, beror på svaret från dom på tisdag.

Jag hade långa protokollet nu. Men hoppas de ringer dig med goda nyheter imorgon ! Håller tummarna.
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-06 11:58:15 följande:

Jag mår bra, men kan inte hjälpa att jag letar symptom. Tycker att jag har mycket mer stickningar o känningar av livmodern än vanligt, men inte så konstigt när lutinusen ska göra det beboligt där i. Det är ju inget som säger att det finns någon där för det. Försöker verkligen att intala mig att det är lutinusen och min hjärna som spelar mig ett spratt och inget annat. Har varit skengravid förut och det var på samma nivå som nu. För övrigt tycker jag att tiden har gått snabbt, det är mycket både på jobbet och hemma som gör att jag håller fokus på mycket annat. Förutom symptomletande förstås. 

Vi bestämde nog igår att vi testar på fredag 12/5 istället för på TD 14/5 för det känns lättare att ta ett negativt test och gå till jobbet och fokusera på annat. Annars kommer jag nog deppa hemma hela helgen istället. 

Hur mår du? Symptom?

Ja det kanske kan vara mentalt skönt att få landa lite mer under helgen då ifall ni testar lite tidigare. Lutinus e klurigt eftersom det ger så mkt gravliknande bieffekter så man kan ju inte lita på de olika symtomen hehe. Jag mår rätt bra, känner också efter hela tiden och tror mig känna att det är ngt men det är nog bara en massa inbillning hehe. Haft rätt ömma bröst men d gar d vart nästan sen nässprayningen. Kanske lite illamående å molvärk då å då men d e nog lutinus. En vecka kvar till td;)
  • aguila86

Var på ultraljud idag och 8 äggblåsor hittades. Så nu blir det gonal-f till tisdag, på onsdag blir det ägglossningssprutan och på fredag är det dags för ägguttag!

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017