• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Sophiasophia
    ijo skrev 2017-05-19 16:19:18 följande:
    Hej :)

Jag fick också ut 19 st äggblåsor. Jag blev lätt överstimulerad men slapp sjukhus osv. Fick göra återföreningen när det var planerat. Dock hade jag jätteont i ca 1 vecka. Kunde knappt sätta mig ner för då gjorde det så ont, hade tung andning och spänd mage. Men sen släppte det vilket var så skönt :)
    Nu har jag läst ikapp mig på dina inlägg. Tungt med missfall, men positivt att det ändå tog sig första gången. Missfall är ju väldigt vanligt. Sen har jag hört att det är extra lätt att bli gravid efter ett missfall så det bådar ju gott inför nästa försök!!
  • Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-19 06:54:41 följande:

Vi fick ut 3 ägg men igår ringde dom och sa att inget blev befruktat:(

Hon skulle ringa idag så då får jag väl veta lite mer!

Fy vad tråkigt! Har de någon förklaring till varför det blev så? Hur ser planen ut för er nu? Styrkekramar
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-05-21 22:41:09 följande:

Fy vad tråkigt! Har de någon förklaring till varför det blev så? Hur ser planen ut för er nu? Styrkekramar

Nä, det var inte ovanligt sa hon. Dom kan ha varit omogna, svårt för dom att veta. Vi har nog haft tur tidigare bara. Vi kör ett sista försök direkt nu när mensen kommer om allt ser ok ut.

Funkar inte det så får det nog bli ÄD till hösten, chansen att vi lyckas med Ivf är för liten och tiden och pengarna rinner iväg. Jag är ju 40 nu och vill inte vara för gammal när jag får barn..

Hur långt har ni kommit?
  • MarieClaesson

Hej alla kämpar!

Det var ett tag sen jag skrev i tråden, gjorde äp den 3 april och blev gravid. Nu visade det dig tyvärr på ultraljudet att fostret slutat växa i v 7+4 ungefär, skulle vara 9+0 idag... En stor sorg så klart och nu vill jag bara ta tabletterna som får allt överstökat. Ska ta dom på onsdag.

Lycka till alla som har en ivf på g! Vi lägger vårt hopp till den enda blastocyst vi fick till frys denna gång <3

• alade
    MarieClaesson skrev 2017-05-22 19:25:58 följande:

Hej alla kämpar!

Det var ett tag sen jag skrev i tråden, gjorde äp den 3 april och blev gravid. Nu visade det dig tyvärr på ultraljudet att fostret slutat växa i v 7+4 ungefär, skulle vara 9+0 idag... En stor sorg så klart och nu vill jag bara ta tabletterna som får allt överstökat. Ska ta dom på onsdag.

Lycka till alla som har en ivf på g! Vi lägger vårt hopp till den enda blastocyst vi fick till frys denna gång <3

Så tråkigt att höra! Beklagar sorgen!
  • ijo
    Sophiasophia skrev 2017-05-19 20:41:30 följande:

Kul med nån som fått exakt samma!! Sa de nåt till dig om att antalet kan indikera överstimulering? Eller är det inte det som styr? Till mig sa de inget nu, men vid sista kontrollen i onsdags förvarnade hon att det eventuellt kunde bli så att jag behövde vänta en månad eftersom jag hade så många äggblåsor.

Fick du ont direkt efter eller har det ökat på successivt?

Just nu känns det helt ok för mig (men jag är nog fortfarande lite smärtstillad :D )

Jag fick som värst ont dagen efter och det höll i sig i ca 1 vecka. Vet faktiskt inte om antalet har med överstimulering att göra men jag tror det. Dom jag läst om som blivit överstimulerad har fått ut många äggblåsor i alla fall.

Hur går det för dig nu? Hört något mer ifall det blir insättning denna månad samt hur befruktningen gått? :)
  • ijo
    MarieClaesson skrev 2017-05-22 19:25:58 följande:

Hej alla kämpar!

Nej vad hemskt :( Beklagar! Har du haft något känsla av att graviditeten stannat av eller blev det bara som en chock på ultraljudet?

Styrkekramar <3
  • Sophiasophia
    ijo skrev 2017-05-22 21:03:31 följande:
    Jag fick som värst ont dagen efter och det höll i sig i ca 1 vecka. Vet faktiskt inte om antalet har med överstimulering att göra men jag tror det. Dom jag läst om som blivit överstimulerad har fått ut många äggblåsor i alla fall.

Hur går det för dig nu? Hört något mer ifall det blir insättning denna månad samt hur befruktningen gått? :)
    Jag skulle fått insättning idag men de ringde och sa att de ville odla längre. Av mina 19 ägg var 10 mogna och alla de blev normalbefruktade. Alla hade celldelat sig perfekt så idag på dag 3 såg alla lika bra ut och då ville man fortsätta odla för att kunna urskilja den/de bästa.
    Kändes lite snopet, men jag antar att det ju är väldigt bra!
    Dock vet jag inte om det kan bli så att de inte gör insättningen på onsdag förrän man stämt av med ultraljud att man inte är överstimulerad. Jag tror inte jag är det, men kanske lite på gränsen. Är fortfarande öm (och märkligt öm i tarmarna) men inget som stör vardagen något nämnvärt.

Hur ser planen ut för er nu? Väntar man en cykel innan man kör FET eller kommer ni på't igen direkt?
  • MarieClaesson

Det var helt oväntat.. Vi gjorde ett vul för två veckor sedan och fick då se ett pickande hjärta men anledningen till att vi fick komma och göra ett nytt var att förra gången var äggstockarna fortfarande jättesvullna så livmodern var upptryckt och det var svårt att komma åt och se och mäta längden. Så verkligen inget roligt besök :( som tur är var min man med mig <3

• ivfbullen

Hej alla fina!

Det var ett tag sen jag skrev här. Det var jag som startade tråden och fick ut 32 ägg varav 19 blev befruktade (både naturligt och ICSI) och därav var det 5 st blastocyster som fick hoppa in i frysen.

Då jag blev överstimulerade så fick jag inte någon återföring utan fick vänta. Fick även besked om att jag skulle få gå ner 4 kg innan jag fick tillbaka något ägg.

Kan berätta nu att jag lyckades med de där förbaskade kilon och fick starta igång med Letrozol. Igår fick jag en stor smiley på Ägglossningsstickan så nu på söndag ska vi få tillbaka ett litet ägg. På självaste mors dag <3
    Är så glad men samtidigt rädd. Har ju varit med om att de inte fäst tidigare och även om en graviditet som stannade av vid vecka 8+6.
    Håll tummarna för mig! <3

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017