Sjuttiosjuan skrev 2017-05-15 09:10:09 följande:
Hej!
Jag är ju också väldigt svårstimulerad och vi har ju bara fått ut 8 ägg på våra 4 försök varav de senaste gav 5 ägg. Skillnaden då var att vi körde 2 försök på varandra med väldigt höga doser bemfola (300)plus menopur(450) först då växte även blåsorna på v äggstock.
Spännande med ÄD! Vi hamnar nog också där tillslut då mina ägg verkar både få och av sämre kvalitet. Har börjat försöka tänka mig in i ÄD men är inte riktigt där än, vill inte ge upp hoppet. Jag är inte orolig för att jag ska älska barnet mindre utan för alla andra frågor och funderingar det medföljer för framtiden både hos barnet och omgivningen.
Skulle gärna följa med på din resa! Skriver du om den någonstans?
Det är ju så jobbigt att vara svårstimulerad! Skönt att din kropp ändå svarat bättre senaste gången! Fick du 300 bemfola och 450 menopur samtidigt? På vår klinik sa de att högsta tillåtna var 450 totalt, alltså exempelvis 300 gonal f och 150 menopur. Konstigt att det skiljer sig så.
Jag gav lite upp när vårt andra försök inte resulterade i några ägg alls. Hade det åtminstone blivit en äggblåsa igen så hade jag nog velat pröva en gång till. Sedan har jag tänkt tanken att, "men tänk om det lyckas nästa gång". Men tänker jag rationellt så tror jag inte på det. Men det är nog det som varit jobbigast, att vi bara försökt två gånger, hade vi försökt 5 gånger med samma resultat hade det nog varit lättare att släppa för mig.
Men jag är som sagt glad för beslutet om ÄD även om jag ibland är ledsen över att det inte blev som vi först tänkt. Har funderat på att skriva någonstans, för att rensa tankarna, får se, skriver isåfall om jag börjar med det. :)
Hur går det för dig nu? Är du på nytt försök?