• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Pitebo

Starkare idag! Kanske vågar man hoppas.

Hur går det för alla er andra kämpar därute?

• Tösen88

Det blev en glad gubbe på ältestet i onsdags så på tisdag 4/7 blir det äntligen dags för FET

• Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-06-30 16:59:43 följande:

Det blev en glad gubbe på ältestet i onsdags så på tisdag 4/7 blir det äntligen dags för FET

Åh vad roligt! Ska hålla tummarna för er!
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-06-30 17:51:47 följande:

Åh vad roligt! Ska hålla tummarna för er!

Taaack

Hur går det för dig? Tagit fler test?:)
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-06-30 21:52:11 följande:

Taaack

Hur går det för dig? Tagit fler test?:)

Ja såklart jag har! ;) haha!

Nu är strecket jätte starkt och kommer innan test-strecket till och med på eftermiddagsurin.

Så nu inväntar jag bara testdagen nästa torsdag och håller tummar och tår att det går r vägen den här gången.
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-07-01 01:55:44 följande:

Ja såklart jag har! ;) haha!

Nu är strecket jätte starkt och kommer innan test-strecket till och med på eftermiddagsurin.

Så nu inväntar jag bara testdagen nästa torsdag och håller tummar och tår att det går r vägen den här gången.

Ååå vad spännande håller tummar å tår för er!!????
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-07-01 17:50:09 följande:

Ååå vad spännande håller tummar å tår för er!!????

Är det en två eller fem dagars ni skall få tillbaka? Visst var det den fjärde juli, så borde vara en fem dagars då du redan haft glad gubbe på testet?

Haha! Nyfiken som man är, men är så roligt att få prata med och fråga andra i samma situation som man själv är/vart i.
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-07-01 22:55:43 följande:

Är det en två eller fem dagars ni skall få tillbaka? Visst var det den fjärde juli, så borde vara en fem dagars då du redan haft glad gubbe på testet?

Haha! Nyfiken som man är, men är så roligt att få prata med och fråga andra i samma situation som man själv är/vart i.

Det är en blastis på 5 dagar den 4 juli är det dags...längtar!!

Ja det är alltid skönt att få prata av sig med andra som förstår en ;) har du/ni berättat för andra att ni håller på med ivf?:)
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-07-02 20:24:21 följande:

Det är en blastis på 5 dagar den 4 juli är det dags...längtar!!

Ja det är alltid skönt att få prata av sig med andra som förstår en ;) har du/ni berättat för andra att ni håller på med ivf?:)

Ja vi har vart rätt öppna med det. Men detta var ju vår första omgång så har väl inte pratat omkull dem om det.

Men jag tror att det här med att man sitter i samma båt under samma tid gör mycket. Man har liksom känslan för'ett. :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017